Waar komen de Bonnet stripes vandaan?

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 mei 2006, 18:21

Deze bonnet stripes zijn al uit de jaren 50. De Mini heeft pas meegedaan aan een Rally toen Cooper zich er mee ging bemoeien in 1964 dacht ik (zie mijn website voor een beetje historie :) )

Ik heb ook al gelezen dat de stripes er op zaten als hulpmiddel om de juiste racelijn te bepalen in bochten.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 mei 2006, 18:23

Berthil schreef:Ik heb ook al gelezen dat de stripes er op zaten als hulpmiddel om de juiste racelijn te bepalen in bochten.
:rijden Ja, idd daar gebruik ik ze ook voor! :roll:
Ik zie ze niet eens tijdens het rijden.
Demelza
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

29 mei 2006, 21:34

Nee, de Bonnet stripes komen toch echt van John Cooper die er dus mee is begonnen op zijn formule autos. Zie de eerste post in dit topic ;)

Wil je meer weten over de historie van de mini is het misschien een idee om een boek over de mini te kopen of in de bieb te huren. "De Mini" van Jan de Lange is erg leuk om te lezen. Alles wat je maar wilt weten over de klassieke mini. (Nou, iig de basic info ;) )

Of gewoon lid worden van de Mini Seven Club Nederland :D Daar krijg je een flink aantal keer per jaar een clubblad thuis gestuurd waar ook vaak informatieve verhalen in staan ;)
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mei 2006, 22:22

Demelza schreef:Of gewoon lid worden van de Mini Seven Club Nederland :D Daar krijg je een flink aantal keer per jaar een clubblad thuis gestuurd waar ook vaak informatieve verhalen in staan ;)
HoHo, Demelza. Heb je dat gevraagd? zomaar ledenwerf actie op touw zetten voor de club van zeven? :wink:

Jaren lid geweest van MSCN. Mini ging weg en voelde me er niet meer zo thuis met de Bini. Nu gaat het stukken beter binnen MSCN en worden al meer geaccepteerd en begroet zelfs. Blad vond ik persoonlijk erg veel van hetzelfde. Zelfde meetings ieder jaar dus ook vaak zelfde verhalen.
Laatste clubdag in Utrecht serieus overwogen me toch weer aan te melden.

Wie weet. Enne............... Voor geintresseerden........ Ik heb nog een paar fraaie boeken met veel fotomateriaal over de classic in de kast staan. Te leen eventueel.

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”