MINI heeft het doek van de Roadster Concept afgetrokken. Het model is op de IAA naast de Coupé Concept onthuld en zal daadwerkelijk in productie gaan! MINI durft na vijftig jaar bestaan!
Het uiterlijk van de Roadster is afgezien van de dakconstructie vrijwel gelijk aan de Coupé Concept. We zien dezelfde bumperpartij die sterk doet denken aan de door John Cooper Works aangepakte MINI hatchback´s. Tot de raamlijn lijkt de Roadster Concept nog overeen te komen met de gewone MINI-modellen. Hierboven verandert het echter met een fors gewijzigde A-stijl. Deze is korter en buigt verder achterover wat ervoor zorgt dat de auto over een stoerder karakter beschikt. MINI lijkt zich hiermee meer op een mannelijke doelgroep te willen richten. De Roadster Concept meet overigens 3,714 meter lang, 1,683 meter breed en is 1,356 meter hoog.
Always Open Timer
De Roadster Concept biedt plaats aan twee personen. De achterbank is net als in de Coupé Concept dan ook gesneuveld. Zodoende kan MINI de bagageklep verder naar voren verschuiven en zijn ook de rolbeugels meer richting de voorruit verplaatst. Het draagt bij aan de sportievere uitstraling en zorgt ongetwijfeld ook voor net dat beetje meer bagageruimte. Aan boord is ook de Always Open Timer. Deze gadget werd het eerst op de MINI Cabriolet geïntroduceerd en houdt bij hoeveel tijd de auto open gereden wordt.
In 2012 bij de dealer
Net als de Coupé Concept zal de Roadster in productie gaan, zo werd onlangs bevestigd door de directie van BMW. In 2012 zullen beide modellen bij de dealers staan. Samen met de Countryman alias Crossman heeft BMW dan in een paar jaar tijd drie compleet nieuwe modellen op de markt gebracht.
Officieel: MINI Roadster Concept
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Officieel: MINI Roadster Concept
Laatst gewijzigd door Berthil op 15 sep 2009, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
open:
dicht:
wanneer ik deze week mn S terughaal van de dealer toch maar eens informeren of ik niet alvast een inruil deal kan maken voor over 2 jaar...
dicht:
wanneer ik deze week mn S terughaal van de dealer toch maar eens informeren of ik niet alvast een inruil deal kan maken voor over 2 jaar...
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vind hem ook heel geslaagd! Ben alleen bang dat hij zo schreeuwend duur gaat worden dat het gat met de Z4 niet groot meer is.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors