
Dit is een mannenwereld (grotendeels): 70 procent van de MINI Cooper S bezitters zijn man, 60 procent van de Cooper bezitters en 35 procent van de MINI One bezitters zijn man.
Laten we bij elkaar blijven: MINI bezitters zijn vaker getrouwd of wonen samen dan bij de concurrentie.
Het leven begint bij 40: MINI heeft minder eigenaren onder de 30 jaar maar een jongere gemiddelde leeftijd dan de concurrenten. De meeste MINI bezitters zijn tussen de 30 en 50.
Vruchtbare grond: MINI bezitters hebben meer kinderen dan auto-bezitters van andere merken en meer gezinnen van 5 of meer.
Een goed paar: MINI's delen het rijden vaak met een andere auto.
Overeenkomst van mening: op de vraag ‘Wat maakt MINI een MINI?’ zijn de top vijf antwoorden van eigenaren en niet-eigenaren gelijk: exterieur design; interieur design; go-kart rijden; personalisatie; premium gevoel.
Zes van de best: Op de vraag ‘waarin is MINI beter dan de concurrentie?’, antwoorden MINI bezitters: waar voor je geld/afschrijving; service bij de dealer; uitrustingsniveau; style/design; robuustheid en betrouwbaarheid; performance.
Beach Boys: MINI bezitters hebben meer mogelijkheden om over internet te surfen waarbij de helft thuis en op het werk beschikt over internet. Beduidend minder MINI bezitters hebben geen toegang tot internet.
Slim: Een groot gedeelte van de MINI eigenaren hebben een hogere opeleiding of universiteit gevolgd.
Het is (niet) moeilijk aan de top: Meer MINI bezitters zijn directeur, professionals of managers, of hebben een eigen zaak.
Power to the people: Maar, meer MINI bezitters zijn ambtenaren.
Fluiten op je werk: Veel minder MINI bezitters zijn gepensioneerd.
A man’s best friend is zijn MINI: MINI bezitters zijn trouw. Steed meer MINI bezitters blijven de laatste twee jaar het merk trouw en steeds minder stappen over naar een ander merk.
Fit als een atleet: MINI bezitters zijn een gezonde club. Favoriet tijdverdrijf is jogging, fietsen en wielrennen, competitieve atletiek, skieën en snowboarding.
Fatboy Slim: Maar doen ook meer aan koken, uitgaan en uit eten.
Petrolheads: En, zoals verwacht, ze houden meer van autorijden en de reuk van verbrand rubber, gaan meer naar motor sport evenementen dan eigenaren van auto's van de concurrentie.
Lees er alles over: Drie keer zoveel MINI bezitters lezen media reviews en autotesten dan van de concurrentie, en zes keer zoveel worden gevangen door TV of radio.
Zoeken naar aanwijzingen: Ondertussen zoekt twee keer zoveel informatie op via het internet, een hoger aandeel bezoekt hun dealer en drie keer zoveel doen inspiratie op tijdens een autobeurs.