Het gaat hier dus om de Fiat 500 tegen de Mini Cooper, deze strijd is te vinden in autovisie18 van 30 aug.
De Fiat zou beter kloppen dan de Mini en al het ijs doen breken

Nu moet ik eerlijk zeggen dat het ook wel een erg leuk auto'tje is

En bij sommige MINI's vergelijken kost ie maar een kwart, al helemaal geen vergelijkBigD schreef:Lijkt mij idd ook dat deze 2 auto's niet met elkaar te vergelijken zijnMaar dat doen ze dan toch. En dan hele tijd is de Mini in alles beter maar toch voor de 500 gaan. Oke hij kost bijna de helft maar vergelijk ze dan ook niet
Meningen verschillen zullen we maar zeggen
Greetz BigD
Ben het met je eens, Hans.Hans schreef:Mini prijst zichzelf uit de markt!! Ze zijn veeels te duur geworden!! Van mij mag die 500 wel winnen leuk ontwerp, mooie materialen, rijd goed en niet duur!
Fiat (en meerdere Italiaanse merken) hebben de laatste paar jaar behoorlijke vooruitgang geboekt v.w.b. betrouwbaarheid.CooperS-lightningblue schreef:Wacht maar tot er duurtesten mee gereden moeten worden en de auto net zo lang op de markt is als de MINI. Dan zijn de onderdelen die Fiat in de 500 gebruikt van bizar slechte kwaliteit en blijft het echt een Fiat. Ik ben erg nieuwschierig of de journalisten nog zo enthousiast zijn over een paar jaartjes.
Ik heb het ook niet over de vergelijking oude Fiat's en nieuwe Fiat's, maar een product van BMW en een product van Fiat.Jenkins schreef:Fiat (en meerdere Italiaanse merken) hebben de laatste paar jaar behoorlijke vooruitgang geboekt v.w.b. betrouwbaarheid.CooperS-lightningblue schreef:Wacht maar tot er duurtesten mee gereden moeten worden en de auto net zo lang op de markt is als de MINI. Dan zijn de onderdelen die Fiat in de 500 gebruikt van bizar slechte kwaliteit en blijft het echt een Fiat. Ik ben erg nieuwschierig of de journalisten nog zo enthousiast zijn over een paar jaartjes.
Lees ook >> HIER << !
(In hoe verre deze cijfers van de ADAC betrouwbaar zijn, weet ik trouwens niet.)
Ja als de Mini en de Fiat tegelijkertijd uitgekomen waren weet ik zeker dat de Mini als winnaar uit de bus gekomen was.CooperS-lightningblue schreef:Iets wat nieuw is, daar zijn mensen snel enthousiast over. De MINI bestaat alweer 6 jaar, de nieuwe Fiat 500 is net uit. Daarom zei ik net ook, vergelijk hem over 6 jaar nog eens met de MINI.
Dit lijkt me op dit moment wel erg voorbarig. Kwalitatief zal de 500 ongetwijfeld onderdoen voor de MINI, maar zoals eerder gezegd hebben ze in Italië ook niet stilgezeten. Over de kwaliteit van de Fiat zijn de bladen tot nu toe prima te spreken en we hebben het natuurlijk wel over een aantal prijsklasses lager dan de MINI.CooperS-lightningblue schreef:Wacht maar tot er duurtesten mee gereden moeten worden en de auto net zo lang op de markt is als de MINI. Dan zijn de onderdelen die Fiat in de 500 gebruikt van bizar slechte kwaliteit en blijft het echt een Fiat.
Onze sponsors