Fiat 500 wint van Mini Cooper

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
c00per
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

Fiat 500 wint van Mini Cooper

03 sep 2007, 18:27

Ik had me er zo op verheugd!!! het was ook een leuke test maar de uitslag was wat minder :oops:

Het gaat hier dus om de Fiat 500 tegen de Mini Cooper, deze strijd is te vinden in autovisie18 van 30 aug.
De Fiat zou beter kloppen dan de Mini en al het ijs doen breken :roll:

Nu moet ik eerlijk zeggen dat het ook wel een erg leuk auto'tje is :wink:
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 sep 2007, 18:52

kan allemaal zijn, maar das de mening van autovisie en niet de mijne, bij mij wint de MINI. Naar mijn mening staan ze zelfs niet ik dezelfde klasse maar staat de MINI een klasse hoger. De Fiat hoort in het rijtje: Twingo, Yaris,.. en nog al die kleine speelgoedwagentjes
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

03 sep 2007, 18:55

Lijkt mij idd ook dat deze 2 auto's niet met elkaar te vergelijken zijn :s Maar dat doen ze dan toch. En dan hele tijd is de Mini in alles beter maar toch voor de 500 gaan. Oke hij kost bijna de helft maar vergelijk ze dan ook niet :wink: Meningen verschillen zullen we maar zeggen

Greetz BigD
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 sep 2007, 20:32

BigD schreef:Lijkt mij idd ook dat deze 2 auto's niet met elkaar te vergelijken zijn :s Maar dat doen ze dan toch. En dan hele tijd is de Mini in alles beter maar toch voor de 500 gaan. Oke hij kost bijna de helft maar vergelijk ze dan ook niet :wink: Meningen verschillen zullen we maar zeggen

Greetz BigD
En bij sommige MINI's vergelijken kost ie maar een kwart, al helemaal geen vergelijk :wink: . Maar....... het blijft een leuk karretje voor erbij 8) .
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 sep 2007, 23:53

De enige overeenkomst is dat het ook een retromodel is. Het is wel een leuk ding, maar komt in mijn ogen ook niet eens in de schaduw van een mini ... Bij slecht wegdek heeft em geen grip meer en op de autostrade maakt em zodanig veel kabaal dat je het maar 15 minuten uithoudt ... Speelgoedding lijkt me
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

04 sep 2007, 00:13

Voelt iemand zich geroepen om het in te scannen? :p
Afbeelding
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

04 sep 2007, 00:32

Jurgen schreef:Voelt iemand zich geroepen om het in te scannen? :p
Ik heb effe geen scanner in de buurt, sorry :roll:

Greetz BigD
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 sep 2007, 07:44

Mini prijst zichzelf uit de markt!! Ze zijn veeels te duur geworden!! Van mij mag die 500 wel winnen leuk ontwerp, mooie materialen, rijd goed en niet duur!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 sep 2007, 09:51

Ze hebben de 500 beter doen kloppen in de zin van het vergelijk tussen nu en vroeger. De auto is exact hetzelfde, helemaal 100% gelijk, alleen heeft alles een modern jasje. Dat is bij de MINI niet zo, de grote lijnen hebben ze aangehouden, maar veel details van vroeger zitten niet in de new MINI verwerkt. In dat geval zeg ik inderdaad dat het knap werk is en dat ze ook in mijn ogen 'winnaars' zijn.

Wacht maar tot er duurtesten mee gereden moeten worden en de auto net zo lang op de markt is als de MINI. Dan zijn de onderdelen die Fiat in de 500 gebruikt van bizar slechte kwaliteit en blijft het echt een Fiat. De MINI is met de R56 gewoon een BMW en dat is altijd, zeker in verhouding, gewoon goede kwaliteit.

Ik ben erg nieuwschierig of de journalisten nog zo enthousiast zijn over een paar jaartjes. :wink:
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 sep 2007, 10:07

Hans schreef:Mini prijst zichzelf uit de markt!! Ze zijn veeels te duur geworden!! Van mij mag die 500 wel winnen leuk ontwerp, mooie materialen, rijd goed en niet duur!
Ben het met je eens, Hans.
Mini's zijn relatief ontzettend duur. En de waardevastheid is ook maar een wassen neus, heb ik onlangs kunnen ondervinden.

CooperS-lightningblue schreef:Wacht maar tot er duurtesten mee gereden moeten worden en de auto net zo lang op de markt is als de MINI. Dan zijn de onderdelen die Fiat in de 500 gebruikt van bizar slechte kwaliteit en blijft het echt een Fiat. Ik ben erg nieuwschierig of de journalisten nog zo enthousiast zijn over een paar jaartjes. :wink:
Fiat (en meerdere Italiaanse merken) hebben de laatste paar jaar behoorlijke vooruitgang geboekt v.w.b. betrouwbaarheid.
Lees ook >> HIER << !
(In hoe verre deze cijfers van de ADAC betrouwbaar zijn, weet ik trouwens niet.)

Gezien de prijsstelling van de 500 KUN je niet anders verwachten dat de toegepaste materialen goedkoper zijn.
Maar of dat 'm onbetrouwbaarder maakt? :?
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 sep 2007, 10:09

Die auto's zijn niet met elkaar te vergelijken vind ik. Dat is het vergelijken van een Smart met een BMW 118i of een C1 met een Audi A3.

Ze hadden beter de classic mini met de F500 kunnen vergelijken ;)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 sep 2007, 10:21

Hogere prijs zit 'm natuurlijk niet alleen in de prijs maar ook inde merknaam en de status en beleving van een merk.

Als je bij het VW concern kijkt zijn veel onderdelen voor skoda, seat, vw en audi exact hetzelfde (komen zelfs soms uit dezelfde doos heb ik pas gezien). Ook het naampje dat erop staat maakt prijsverschil uit.

Ik heb ee A3 gehad die in een jaar tijd bijde de garage niet uit is geweest van de problemen.
Nu een Golf V, 75.000 km probleemloos. (een van de eerste in NL)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 sep 2007, 11:40

Jenkins schreef:
CooperS-lightningblue schreef:Wacht maar tot er duurtesten mee gereden moeten worden en de auto net zo lang op de markt is als de MINI. Dan zijn de onderdelen die Fiat in de 500 gebruikt van bizar slechte kwaliteit en blijft het echt een Fiat. Ik ben erg nieuwschierig of de journalisten nog zo enthousiast zijn over een paar jaartjes. :wink:
Fiat (en meerdere Italiaanse merken) hebben de laatste paar jaar behoorlijke vooruitgang geboekt v.w.b. betrouwbaarheid.
Lees ook >> HIER << !
(In hoe verre deze cijfers van de ADAC betrouwbaar zijn, weet ik trouwens niet.)
Ik heb het ook niet over de vergelijking oude Fiat's en nieuwe Fiat's, maar een product van BMW en een product van Fiat.

Als die 500 straks bij de dealer staat moet je hem maar eens vergelijken met jouw eigen MINI en de nieuwe MINI.

Iets wat nieuw is, daar zijn mensen snel enthousiast over. De MINI bestaat alweer 6 jaar, de nieuwe Fiat 500 is net uit. Daarom zei ik net ook, vergelijk hem over 6 jaar nog eens met de MINI. :wink:
Afbeelding
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 sep 2007, 12:26

CooperS-lightningblue schreef:Iets wat nieuw is, daar zijn mensen snel enthousiast over. De MINI bestaat alweer 6 jaar, de nieuwe Fiat 500 is net uit. Daarom zei ik net ook, vergelijk hem over 6 jaar nog eens met de MINI. :wink:
Ja als de Mini en de Fiat tegelijkertijd uitgekomen waren weet ik zeker dat de Mini als winnaar uit de bus gekomen was.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 sep 2007, 12:58

Het knappe van de MINI is dat deze na zes jaar nog steeds erg populair blijft en op dit moment zelfs beter verkoopt dan ooit, met de Clubman en de nieuwe Cabrio nog op komst. En dan is het gezien het formaat en de binnenruimte ook nog eens een erg prijzig wagentje. Ik ben benieuwd of dit over een aantal jaren ook nog over de Fiat gezegd kan worden. Natuurlijk, nu is hij helemaal hot, maar bij andere retromodellen als de New Beetle en de PT Cruiser zijn de verkoopcijfers keihard onderuitgegaan.
CooperS-lightningblue schreef:Wacht maar tot er duurtesten mee gereden moeten worden en de auto net zo lang op de markt is als de MINI. Dan zijn de onderdelen die Fiat in de 500 gebruikt van bizar slechte kwaliteit en blijft het echt een Fiat.
Dit lijkt me op dit moment wel erg voorbarig. Kwalitatief zal de 500 ongetwijfeld onderdoen voor de MINI, maar zoals eerder gezegd hebben ze in Italië ook niet stilgezeten. Over de kwaliteit van de Fiat zijn de bladen tot nu toe prima te spreken en we hebben het natuurlijk wel over een aantal prijsklasses lager dan de MINI.
Afbeelding

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”