Cooper S R56 Works vs BMW 135i vs Porsche Cayman

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Cooper S R56 Works vs BMW 135i vs Porsche Cayman

22 nov 2007, 21:12

!!!Dit stuk tekst bevat MINI onvriendelijke uitspraken!!!!! :shock:

Vandaag op de mat gevallen de Autovisie nr. 24. Met een vergelijkings test tussen de MINI Coopers "works"(nog niet defenitieve uitvoering) ,BMW 135i en de Porsche Cayman. Op een door Jeremy Clarkson 's besproken schotse route de Snake Pass.
Conclusie is niet mild voor de MINI. Te onstuimig , te veel lawaai en minder goed dan de andere,vooral de VW Kever(Om Clarkson's naam voor Porsches ook aan te halen). Motor,uiterlijk en vooral begerigheid van de 135i nemen gedeeltelijk het stokje over van de MINI.
Tja, Kijk naar de Prijzen en dan wist je dat toch al ? Of speelt die hang van Autovisie naar de nieuwe Fiat 500 een rol ? :(
Laatst gewijzigd door Boudie op 22 nov 2007, 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2007, 21:13

Kan je hem ff inscannen? :roll:

En denk dat Berthil het wel zo leuk vind als je 1 underscore uit de titel weghaald, je trekt het hele forum uit z'n verband
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 nov 2007, 21:21

Scanner heb ik niet. Underscore is behandeld.
Afbeelding
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2007, 21:23

oke..... 1 puntje weg en een spatie ervoor terug dan.. :roll:
stanleyh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

23 nov 2007, 09:15

lijkt me ook wel leuk zo'n daggie testen in een Works, 135i en een caymanneke..... :rijden
Afbeelding
MINIac
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

MINI versus Cayman

24 nov 2007, 19:58

Wat een vergelijking! Waarom niet een Ferrari en een Smart. Elke keer als ik die testen zie dan word ik een beetje afgepiet. Het feit dat de journalisten op een wagen die vaak alles heeft toch nog zitten te zeuren over een asbakje dat te klein is of een dashboard dat niet van kamelenleer is. Al die journalisten zijn vaak bevooroordeeld, geef een grote introductie party, nodig ze uit, zet een magnum Champagne neer, als vliegen komen ze erop af en ze prijzen die auto de hemel in. Deze wagen is te koop voor ......!!!! Wie denkt nog aan 1 Euro= Fl 2.2301.
Net Autowereld op TV gezien en die mijnheer Michel en die mijnheer van de Autovisie staan daar met geheven glas de Auto van het jaar 2008, Fiat 500, aan te prijzen of het een wereldwonder is. (Autovisie sponsor van Autowereld)
In de nieuwe Autoweek van deze week is het mogelijk om mee te doen een keuze te maken voor de Auto1 van het jaar 2008. De Nieuwe Clubman kwam niet in de lijst van "Auto1 van het jaar 2008" voor. We kunnen nu misschien ook een nieuwe Fiat 500 Garabajeri (Misschien verkeerd gespeld!) verwachten nu de MINI Clubman een succes wordt.

Vroeger ( 1964) had ik een Fiat 500 van 1958 en om toen een betere wagen te rijden kocht ik een tweedehandse Mini 850 met lange pook van 1961. Het was een groot verschil. Het comfort, het rijden maar vooral het vermogen. Dat is nu ook zo, laten we niet die fout maken en de MINI en 500 gaan vergelijken met elkaar. Het is KLASSE verschil!

De Fiat 500 is natuurlijk een leuke wagen maar het blijft een product van de man die ook de New MINI heeft getekend en ontworpen. Is het dan geen plagiaat!

MINIac
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 nov 2007, 12:05

moet eerlijk zeggen dat al die Nederlandse autobladen en tv programma's mij steeds meer gaan storren. Weinig objectief en zeer vreemd vergelijkingsmateriaal. Ik kan wel wat negatiefs hebben over de mini... heb zelf ook wat minpunten op de lijst staan.... maar een eerlijke vegelijking is wel nodig.

Ze hebben het meerdere malen geprobeerd maar uiteindelijk is het de sponsor die het programma verpest.

Het programma dat nog enigzins wat zinnigs op tv laat zien is Fifth Gear. (uiteraard ook persoonlijk) maar heb nooit het idee dat ze echt iets afkraken. Ze vergelijken gelijkwaardige prijs/kwaliteit auto's met elkaar.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2007, 12:32

Inderdaad fifth gear is ook een programma met presentatoren die echt kunnen rijden!
Hoog- en laagvlieger
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

26 jan 2008, 18:03

Heb test gelezen. Ik doe de aanname dat ze hier ook gewoon met goede testrijders rijden. Ik vond de Mini er helemaal niet zo slecht afkomen, eigenlijk altijd op de manier zoals het altijd was. Tuurlijk verliest hij het van sterkere pk monsters, en veel duurdere auto's. Maar, zoals je kunt lezen, komt hij op de openbare weg gewoon heel netjes mee.

Objectief gezien herken ik wel wat in wat ze over de Mini schrijven. Het is toch ook een beetje een branischopper? De wegligging is toch precies zoals hij wordt beschreven? Geen vlijmscherp stuurmonster. We voelen toch allemaal 'zwalkstuur?' als we planken, is toch gewoon zo? Maar maakt niet uit. Is gewoon een hele leuke kar!
Veel rijplezier!

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”