5th Gear Fiat 500 vs MINI One
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik vind het ook een rare vergelijking. Ze zetten de snelste 500 tegenover de langzaamste MINI.
Dat is toch geen vergelijking?...ja alleen prijstechnisch gezien.
Zet er dan ook een wat tammere 500 tegenover, of vergelijk snelle versies met snelle versies.
Zet er dan ook een wat tammere 500 tegenover, of vergelijk snelle versies met snelle versies.
Laatst gewijzigd door Sepp op 29 feb 2008, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mini is en blijft een briljant sturende auto!
Mee eens.Berthil schreef:Het verschil valt me nog mee. De One is 200 kg zwaarder en heeft minder vermogen. Over het algemeen is de indruk van de 500 dat dit geen auto is die net zo lekker en direct stuurt als de Mini.
Mini is en blijft een briljant sturende auto!
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Toch heb ik de One een stuk hoger zitten dan de 500, ook al is die net iets rapper op dat circuit (mag ook wel met de pk/gewichtsverhouding die veel gunstiger is). De MINI zit kwalitatief toch een stukje beter in elkaar en rijdt, stuurt en schakelt duidelijk strakker.
Op zich vind ik de vergelijking nog niet zo gek, aangezien de One en de 500 1.4 16V allebei een 1.4 onder de kap hebben en er slechts 5 pk verschil in vermogen is. Op papier zijn de prestaties dan ook bijna gelijk. Bovendien is een MINI One met Pepper-pakket al een goede 5.000 euro duurder dan een 500 1.4 Sport. Zou je een tragere 500 er tegenover zetten dan is het prijsverschil nog veel groter. De snelste 500 (tot de komst van de Abarth) en de langzaamste MINI zijn op dit moment het best met elkaar te vergelijken.Sepp schreef:Ik vind het ook een rare vergelijking. Ze zetten de snelste 500 tegenover de langzaamste MINI.
Toch heb ik de One een stuk hoger zitten dan de 500, ook al is die net iets rapper op dat circuit (mag ook wel met de pk/gewichtsverhouding die veel gunstiger is). De MINI zit kwalitatief toch een stukje beter in elkaar en rijdt, stuurt en schakelt duidelijk strakker.

- Killer-Bee
- Mod virus alert!
Bericht
Volgens mij is de nieuwe Fiat500 qua design niet zo tijdloos als een Mini. Ik denk dat de Fiat500 hetzelfde lot beschoren is als de New Beetle. Over een jaar valt hij gewoon niet meer op. Ik zou hem trouwens wel eens tegen mijn One willen laten rijden.
Frank
Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
Onze sponsors