Ik ben in de markt voor een nieuwe Aceman (J05), en zou graag een trekhaak willen. Volgens de specs is dat mogelijk en toegestaan (weliswaar max trekgewicht 750 kilo, maar de trekhaak zal voornamelijk voor een fietsendrager gebruikt worden). Nu is een trekhaak volgens mijn Mini-dealer vooralsnog alleen mogelijk af fabriek, en alleen beschikbaar in een pakket. Prijs van dat pakket: maar liefst 8800 euro. Je krijgt er dan wel elektrisch verstelbare massagestoelen en een interieurcamera bij, maar dat hoef ik helemaal niet.
En voor die prijs zou ik ook wel een trekhaak met inklapbare kogel verwachten, maar zelfs dat krijg je niet.
Trekhaak Aceman: jazeker dat kan hoor. Dat is dan 8800 euro extra, meneer
- evdakker
- Leerling Mini lid
Bericht
Trekhaak Aceman: jazeker dat kan hoor. Dat is dan 8800 euro extra, meneer
--
Nu even geen Mini...
Voorheen: Mini Cooper cabrio F57 Moonwalk Grey Serious Business Pepper, en Mini Cooper Cabrio R52 Rode Chili
Nu even geen Mini...
Voorheen: Mini Cooper cabrio F57 Moonwalk Grey Serious Business Pepper, en Mini Cooper Cabrio R52 Rode Chili
- HaDries
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Re: Trekhaak Aceman: jazeker dat kan hoor. Dat is dan 8800 euro extra, meneer
Verwacht dat er tzt aftermarket trekhaken zullen verschijnen
vaak buj te bange
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Volgens de configurator kost datzelfde XL-pakket op de MINI Aceman SE Classic-uitvoering 6750,-. Wellicht nog een foutje in de configurator? Maar zoals genoemd krijg je er ook alarm, dimmende spiegels, comfort access, draadloos opladen telefoon, driving assistant plus, elektrisch verstelbare stoelen, verwarmbare stoelen, getint glas achter, panorama dak, Harman Kardon Audio, grootlicht assistent, interieur camera, LED koplampen met uitgebreide functie, experience modes, headup display, navigation AR, parking assistant plus en de trekhaak met afneembare kogel bij.
En ja, het is een best bedrag. Van sommige opties had ik ook op voorhand zoiets van :"Dat heb ik toch niet nodig." En achteraf ben ik er toch blij mee dat het erop zit. Bijvoorbeeld de 360-camera bij parkeren, de driving assistant met oa active cruise control en lane-assist of zelfs de speedlimiter, de verwarmbare stoelen.
(Oh, enne bij de Aceman JCW kost het XL-pakket maar 4300,-, maar dan is de auto zelf al 11.000,- duurder...)
En ja, het is een best bedrag. Van sommige opties had ik ook op voorhand zoiets van :"Dat heb ik toch niet nodig." En achteraf ben ik er toch blij mee dat het erop zit. Bijvoorbeeld de 360-camera bij parkeren, de driving assistant met oa active cruise control en lane-assist of zelfs de speedlimiter, de verwarmbare stoelen.
(Oh, enne bij de Aceman JCW kost het XL-pakket maar 4300,-, maar dan is de auto zelf al 11.000,- duurder...)
- Vespaman
- Enthousiast
Bericht
De nieuwe tactiek is inderdaad pakketten verkopen, varierend van M tot XL. Bij het XL pakket zit er tegenwoordig inderdaad een trekhaak bij, met uiteraard alle opties die je ook los kan/kon bestellen.
Als de trekhaak in een pakket zit, is het ook gewoon los te bestellen. Kijk wel goed of jouw type/uitvoering trekgewichten heeft staan op kentekenbewijs.
Trekhaak achteraf monteren zal je zo rond de 1600 gaan kosten, incl monteren en inleren.
Best een hoop geld, maar dan geen piepende sensoren als je de achteruit inschakelt en er iets aangekoppeld is uiteraard.
Kijk goed wat je allemaal krijgt voor je XL pakket, dan valt het best wel mee. Zoals hierboven al staat, soms denk je ach, heb ik niet nodig, maar heb je het eenmaal, dan weet je niet beter en wil je het de volgende keer ook hebben. Ook al gebruik je het maar zelden....
Als de trekhaak in een pakket zit, is het ook gewoon los te bestellen. Kijk wel goed of jouw type/uitvoering trekgewichten heeft staan op kentekenbewijs.
Trekhaak achteraf monteren zal je zo rond de 1600 gaan kosten, incl monteren en inleren.
Best een hoop geld, maar dan geen piepende sensoren als je de achteruit inschakelt en er iets aangekoppeld is uiteraard.
Kijk goed wat je allemaal krijgt voor je XL pakket, dan valt het best wel mee. Zoals hierboven al staat, soms denk je ach, heb ik niet nodig, maar heb je het eenmaal, dan weet je niet beter en wil je het de volgende keer ook hebben. Ook al gebruik je het maar zelden....
- evdakker
- Leerling Mini lid
Bericht
Ja, met het XL pakket heb je voor dat vele geld natuurlijk wel alle leuke opties. Maar dat kan bruin niet trekken, zeker niet zonder trekhaak.
Ik wil graag onder de SEPP-grens blijven, en dan zou achteraf monteren van de trekhaak ideaal zijn, omdat die dan niet meetelt voor de catalogusprijs. Maar goed, dat kan dus niet, volgens de dealer. Althans nu nog niet, later komt er wellicht wel de mogelijkheid voor achteraf-montage.
De keuze is nu tussen de E Classic met pakket L, E Favoured met pakket M, of SE Classic met pakket M. Allemaal rond dezelfde prijs.
Ik wil graag onder de SEPP-grens blijven, en dan zou achteraf monteren van de trekhaak ideaal zijn, omdat die dan niet meetelt voor de catalogusprijs. Maar goed, dat kan dus niet, volgens de dealer. Althans nu nog niet, later komt er wellicht wel de mogelijkheid voor achteraf-montage.
De keuze is nu tussen de E Classic met pakket L, E Favoured met pakket M, of SE Classic met pakket M. Allemaal rond dezelfde prijs.
--
Nu even geen Mini...
Nu even geen Mini...
- deusjevo
- 4 op een rij!
Bericht
Even de after market afwachten
Midnight black MINI Clubman Cooper 100kW uit 2016
Onze sponsors