Nieuwe autoradio (met dvd?)

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

Nieuwe autoradio (met dvd?)

17 aug 2007, 14:26

Mijn radio is kapot. Ale eigelijk de cd lezer. Ik heb zelden of nooit naar de radio mee geluisterd maar de 55k km die ik er nu mee heb gereden altijd met de cd erin. Ik denk dat het beest zijn tijd heeft gegeven :P Ale hij speelt nog, maar hij verslikt zich bij elk steentje op het asalft. En ik moet niet zeggen hoe vaak dat dat in België voorkomt. En als altijd je muziek dan onderbroken wordt. Ik krijg het ervan.

Maar soit, ik ben dus naar het zien achter een nieuwe radio, en ik dacht eerst gewoon een facelift model te nemen. Omdat de orginele radio's van mini nog steeds het mooiste bij het interieur passen. Maar toen viel mijn oog op van die radio met uitschuifbaar 7" scherm. Echter is mijn vraag, is dat gewoon hetzelfde aansluiten als de andere radio's? en ten tweede staat het wel mooi in een mini, want is die radio niet tamelijk laag? (in vergelijking met de hoogte van het dashboard). oh en mischien nog de belangrijkste vraag. Past dat eigelijk wel? :P
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 aug 2007, 14:36

jurgen, voor sommige radio's heb je een kabel nodig om deze aan te sluiten op de mini kabels. Tevens moet er bij sommige radio's een frame gebruikt worden. Wanneer je een radio neemt met klepscherm heb je grote kans dat deze voor de snelheidsmeter komt te zitten. Als je het mij zou vragen zou ik gewoon voor een mini radio gaan en daar een ipod aansluiting bij nemen.
Jurgen

17 aug 2007, 14:45

Ja dat heb ik ook zitten te denken (van die radio met ipod interface) maar dan ben ik meer kwijt als eentje met zo'n scherm. En ja dan kom hij wss half voor de snelheidsmeter te zitten. Maar zou ik niet zo erg vinden. Ik kijk toch altijd naar de snelheidsmeter op de toerenteller. En als ik teveel vind storen, kan je hem toch gewoon dichtklappen niet?

qua kabels en die frame wat bedoel je daar juist mee?
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 aug 2007, 15:04

Bij iedere aftermarket radio heb je een montageset nodig, een frame en wat kabels. eventueel ook een kabel om je stuurwielbediening werkend te krijgen.
Zo'n klapscherm lijkt me alleen handig voor navigatie,zit er meestal ook wel in volgens mij, wat moet je er anders op tonen? Met DVD speler lijkt me weinig verkeersveilig.

Heb zelf een Becker radio/navi, gekozen vanwege zijn innerlijke kwaliteiten en uiterlijk wat goed in de MINI past. Zie topic "Hansie's ICE".

Succes!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 aug 2007, 15:14

Vergeet ook niet dat het scherm voor de brandstofmeter zit, de meesten met zo'n navigatiescherm zetten de boordcomputer op 'km te gaan' om in de gaten te houden wanneer ze moeten tanken. Ook de motortemperatuur is niet te zien.

Kijk eens op newministuff.com bij de interfaces, dan krijg je een beetje een idee wat je nodig hebt voor een aftermarket radio.
Jurgen

17 aug 2007, 15:57

Nu ik moet mij al geen zorgen maken om de stuurwielbediening, die heb ik al niet oef! :P. Maar ik zou nu gewoon eentje kopen met de optie voor een nav. Want ik heb ook geen ezel die geld schijt.

die radio van hansie, vind ik persoonlijk maar niks. Dat plak ik liever een tomtom aan mijn vooruit.
Voor die brandstof meter ja, goed dat je dat wel zegt. Want ik rijd soms al wel eens tot op de laatste druppel (is niet goed ik weet het, maar ja, ik kan en mag alleen maar tanken bij een shell en in tegenstelling tot Nederland vind je dat echt nergens in België). Voor die motortemperatuur. Goh niet zo erg. Het is bij mijn weten nog nooit boven de helft gekomen. (wss is het kapot en kan dat wijzertje niet hoger ;):P )
Maar ik was ook nog aan het twijfelen tussen A of B merk. Want A is ongeveer dubbel zo duur (pioneer, sony, kenwood) als B merken (maqma, etc..) en dan beschikken ze nog eens niet over een ipod interface of usb poort of bluetooth, terwijl die b-merken dat wel hebben...
robindonne
One wheel wonder
One wheel wonder

17 aug 2007, 18:46

Ik zit op het moment met hetzelfde probleem.
ik wil ook m'n kinderen dvd laten kijken an had dus een plafond scherm gekocht en ben nu aan het neuzen voor een leuke radio dvd speler.
Ik ben er denk ik wel uit wat het gaat worden .

http://www.carmedia.nl/catalog/product_ ... ts_id/1375

misschien ook wat voor jou?
Succes alvast met jouw keuze
Jurgen

17 aug 2007, 19:03

Nee ik vind het gewoon te duur, van die A klasses. Ale ik weet niet wat ik er moet van denken. A klas merken beginnen rond de 1000 euro en B klas beginnen rond de 500 ok wel zonder nav. maar toch. Scheelt toch een stuk.
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 aug 2007, 20:13

Belangrijk is wat je ervan verwacht...natuurlijk is een A-merk duurder omdat de naam betaald moet worden maar meestal zijn ze beter doordacht. Echte rommel wordt er niet meer gemaakt dus waarom niet?

Heb eens een proefrit gemaakt met een b-c-d? merk navigatiesysteem. Ging goed op de snelweg maar in de stand was je de kruising al voorbij voordat hij zei dat je links moest....herbereken was zo traag dat je moest parkeren en wachten....ben er wel gekomen dus het werkte wel...!

Voor mij liever "wat" meer (teveel?) maar erg prettig werkend, anders maar niet.

Hou ons op de hoogte wat je gaat beslissen,en hoe hij gaat bevallen.
Jurgen

17 aug 2007, 20:28

Ja, daar zeg je al zoiets. Verdekke nu twijfel ik nog meer. Ik stoor er mij namelijk verschrikkelijk hard aan als een gps op het allerlaatte moment zegt dat ik daar in moet. Of moest in het slechtste geval.

Mss moet ik gewoon een A klasse merk nemen maar voorlopig zonder nog navigatie maar dat ie er wel later op kan staan. Nu heb ik gehoord van dealers dat kenwood wel zeer goed in die dingen. Maar die hebben dan nog een optionele kabel voor de ipod, of optionele bluetooth. Terwijl je het voor het kastje begot al 900 euro kunt betalen... Is het dan werkelijk zo duur om te maken of slagen ze er gewoon zoveel geld uit uw zakken omdat de concurentie zo zacht is?

Maar aan de (ja ik weet het ik kom hier echt nooit uit :P) Maqma is een duits merk... Dus dat kan toch ook niet zo slecht zijn.
robindonne
One wheel wonder
One wheel wonder

17 aug 2007, 21:26

http://www.carmedia.nl/catalog/product_ ... adio-cddvd

Ik heb geen enkele band met dit bedrijf maar kijk zelf altijd hier omdat het onwijs overzichtelijk is als je op automerk wilt zoeken je vind hier bijv ook de stuurwielbediening adapters en framepjes etc.
Jurgen

17 aug 2007, 22:08

Ik heb nog een "goedkoop" a merk gevonden. Panasonic. Begint hier vanaf 642. Wel geen gps :s.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

19 aug 2007, 15:15

ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over mijn Pioneer, deze heeft een DVD functie met ipod adapter en een aparte computer voor navigatie. Wel idd het probleem dat ik met de benzinestand geen overzicht heb.
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
Jurgen

19 aug 2007, 15:35

en hoeveel heb je daarvoor in het totaal voor betaald? Als ik vragen mag. en qua inbouw, ging dat wat goed?
Jurgen

20 aug 2007, 23:49

zie ik dat nu goed? steek uwe radio daar een stuk uit?
Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”