Nieuwe autoradio (met dvd?)

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
MaVaEe
Koeien-teller

21 aug 2007, 07:48

badkarma schreef:ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over mijn Pioneer, deze heeft een DVD functie met ipod adapter en een aparte computer voor navigatie. Wel idd het probleem dat ik met de benzinestand geen overzicht heb.
Deze radio heb ik ook gehad. Helaas al 3x moeten laten repareren.... :s
TiEv
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 aug 2007, 08:47

Hey,

Zit met het zelfde dilemma, echter ga ik wss kiezen voor de gulden middenweg...

JVC radio 1 din met ingebouwd 4" scherm.

Wat voor mij de voordelen van deze radio zijn.

- DVD films en muziek mee af te spelen
- MP3 op DVD afspelen
- goeie interne versterker MOSFET

Greets,
Tim
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 aug 2007, 08:58

Ik zou zelf voor de Kenwood kiezen ipv Pioneer. De Kenwood steekt minder uit en heeft de navigatie op SD kaart staan (sneller en geen DVD wisselen nodig).

Overigens is de navigatie bij Kenwood van Garmin (allesbehalve slecht dus).

Heb het ook even overwogen maar ik vind de kosten te hoog. Zo'n groot scherm heb je eigenlijk ook alleen nodig voor de navigatie, radio/CD/etc afspelen kan prima op 'n klein display. En DVD kijken ga ik toch niet doen.
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 aug 2007, 10:59

Tis natuurlijk grappig speelgoed zo'n groot scherm, maar nodig?
Heb een tijdje met een garmin (4" scherm) gereden en dat voldeed goed, net als het simpele display van mij Beckertje. Je komt er probleemloos.
De wow factor is wel wat lager maar vindt het niet in het interieur van een MINI passen.
De JVC effe zwart spuiten dan past die wel mooi.... :mrgreen:

Vrijwel alle goede headunits hebben 4x45W mosfets, welke eigenlijk maar 4x11W leveren... :s
Tis maar wat wij graag op de doos willen lezen!
TiEv
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 aug 2007, 11:06

In tijden van TomToms, kies ik persoonlijk voor een goeie TomTom of Garmin, die kan je in andere voertuigen ook nog gebruiken en zijn vaak stukken beter dan de fabrieksnavigaties.

Als ik bekijk wat men TomTom kan en wat onze fabrieksnavi kan van 3000 € in onze andere wagen, dan kan de TomTom voor 400€ stukken meer hoor!

Onze voorkeur gaat uit naar deze: http://www.jvc.be/product.php?id=KD-AVX2E&catid=100244

Dan hebbenwe de mogelijkheid om ook DVD's en dergelijke af te spelen (niet om naar te kijken, maar voor te luisteren, vooral concerten dan). Vind ik geweldig in de wagen. Heb het in mijn vorige wagens ook altijd gehad.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 aug 2007, 11:10

@hansie

Zit ook 'n Becker te overwegen (ook wegens 't goede geluid). Maar over de navigatie twijfel ik nog. Ja, je komt er vast wel, maar ik had in de vorige auto ook een pijltje-instructie-navigatie en dat was toch minder fijn dan bijv. het volledig grafische TomTom.

-Kun je bijv. makkelijk een overzichtskaart zien met de berekende route?
-Kan ik in te programmeren tussenpunten aanwijzgen op de kaart?

2 zaken die ik tijdens mijn vorige vakantie nodig had en gewoon kunnen met bijv. TomTom.

Overigens geloof ik best dat de gesproken meldingen van Becker superieur zijn aan die van bijv. TomTom, waardoor je eigenlijk minder op je scherm hoeft te kijken. Zoals uitspreken welke snelweg en richting je aan moet houden, dat doet de Becker toch hè?
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 aug 2007, 12:00

Ik ben een echte radioluisteraar in de auto en hou van goede kwaliteit, qua uiterlijk vindt ik zilverkleurig erg lelijk en te opvallend. Ook de vele opties en knopjes blijven bij mij altijd ongebruikt, doe mij maar simpel en goed. Een Becker radio stond dus al lang op het verlanglijstje, maar mijn oude (11jaar..)zwarte Pioneer deed het nog goed dus waarom vervangen?

Bij aanschaf van de (lease) MINI heb ik deze in de onderhandelingen betrokken wat natuurlijk geen probleem was. Helaas waren de marges door de leaseboer al opgepeuzeld en moest ik voor mijn Becker radio met CD wisselaar 100 euro bijbetalen. Als ik een Becker met Navi wilde moest ik 150 euro extra dokken, een koopje dus!

@Nexus : inderdaad meld de boodschap : "volgende afslag rechtsaf de A2 volgen" oid, het schermpje gebruik ik weinig, alleen als er meerdere afslagen dicht bij elkaar zijn kijk ik er even naar.
Je woont dichtbij, een demo(rit) is natuurlijk geen probleem!

Wilde geen losse navi als bv TOMTOM, in de auto laten is grote kans op diefstal (collega en buurman al 1 kwijt), ze herkennen de steun of zuignapafdruk en doorzoeken je hele auto. Ze zijn toch nog te groot om in je jaszak te proppen (en je auto wordt nog steeds opengebroken...) en thuis laten is eeuuhhh...niet zo handig!
Wat wel is : ik rij ook motor; een Garmin zou ik in/op beide voertuigen kunnen gebruiken.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 aug 2007, 12:39

Bij de Becker moet je wel het frontje meenemen toch?

Demorit is wellicht wel een goed idee idd! Dank voor 't aanbod :)
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 aug 2007, 12:56

Beveiliging is dmv afneembaar front en security code.

Een vergeten voordeel van een radio met navi is : via de RDS komen de filemeldingen binnen en de route (met rijtijd) wordt erop aangepast.
MaVaEe
Koeien-teller

21 aug 2007, 13:30

hansie schreef: Vrijwel alle goede headunits hebben 4x45W mosfets, welke eigenlijk maar 4x11W leveren... :s
Tis maar wat wij graag op de doos willen lezen!
Kan ook niet anders he! ;)
Een HU heeft een zekering van 10A. 10Ax12V = 120 watt.
En dan hebben we het nog niet eens over het rendement.... :s :mrgreen:

Terug naar “Interieur en audio”