RND-knop op Radio Boost

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Eddie
Enthousiast
Enthousiast

RND-knop op Radio Boost

19 nov 2007, 13:44

Er wordt soms gesproken over een RND-knop die op de Radio Boost zou moeten zitten. Nu kan ik die niet vinden op mijn 2005 Radio Boost CD Harman Kardon. Weet iemand hier het fijne van?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 13:48

Dat is een functie; RaNDom play.
Zo worden de nummers van de cd niet achter elkaar, maar in willekeurige volgorde afgespeeld.
Die functieknop zit naast TP (Traffic Program) en kun je (de)activeren door op de brede knop naast de "6" onder dat displaytje te drukken.
Eddie
Enthousiast
Enthousiast

19 nov 2007, 13:56

Die begrijp ik nog. :lol: Die functie is alleen zichtbaar en bruikbaar in de cd-mode. Als de radio op FM staat dus niet.
Het gaat nl. om het aansluiten van een Intravee II i.c.m. een iPod, daarbij zou je de RND knop moeten gebruiken om op je NAV display te kunnen switchen tussen iPod en Navigatie modus. Daarom lijkt het me dat ze het over een echte RND-knop hebben, die zit nl. wel op de BMW radio's.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 13:58

Ah!

Ik hou m'n mond, want dit is beyond me!
:roll:
:)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 nov 2007, 14:52

In de Pre-facelift is het een aparte knop. In de facelift is het een knop met daarboven RND in het rechtse kleine display links naast de TP* knop.

Ik denk dat de Intravee de MINI radio netjes moet laten weten dat deze de RND ondersteund en dan verschijnd het wel in het display boven de knop. De Ice-Link plus doet dat wel netjes. Met de pre-facelift radio moest ik na elke start de knop met RND er op indrukken, met de face-lift radio neemt de radio de Shuffle setting van de iTunes playlist mooi over en is dit uit/aan te zetten met de geprogrammeerde RND knop.

Je moet dus denk ik even de Intravee handleiding nakijken hoe die de Shuffle/RND wil hebben en of die hem überhaupt wel ondersteund, ik heb geen ervaring met Intravee. Ook de combinatie met Intravee/HK kan roet in het eten gooien, een MINI radio met HK is toch weer anders geprogrammeerd en misschien herkent de Intravee dit niet.

Edit: is een Intravee een iPod 'zender' over de FM? Dus een transmitter op de iPod die de muziek op een door de MINI radio te ontvangen FM signaal uitzend?
Dan kun je shuffle/RND vergeten want jouw iPod zender is neem ik aan geen ontvanger en de MINI radio geen zender. Éénrichtingsverkeer dus.
Dan kun je trouwens net zo goed een Aux-In kabel nemen, betere geluidskwaliteit en het is legaal (in Nederland).

Edit 2: Via Google trouwens bijna bovenaan dit topic gevonden 8)
Gaat dus kennelijk over de iBus. Misschien remmie even vragen.
Eddie
Enthousiast
Enthousiast

21 nov 2007, 11:27

@ Berthil

Bedankt voor de info wederom!

Ik heb het Remmie gevraagd, en als de Intravee aangesloten is krijg je inderdaad RND rechts onder in het schermpje te zien.

Terug naar “Interieur en audio”