Hoi, Mijn mcs is van maart 2003 en heeft de mini navigatie aan boord. Sinds paar maanden heb ik eindelijk de upgrade van UK menu en dame naar NL menu en dame. Nu zag ik onlangs pas dat je ook verkeersinformatie kan selecteren (TMC) maar dat werkt niet, je kan er wel naar toe scrollen maar bij activeren krijg je een submenu met alleen te selecteren geen verkeersinformatie. Het veld TMC is niet opgelicht dus kan je het niet aanklikken.
Volgens dealer komt dit door het ontbreken van een stukje hardware, wat moet ie nog maar eens uitleggen. Echter op mini2 forums las ik een bericht van mini importeur UK dat er een speciale TMC disc is waarmee je de TMC kan activeren. Weet iemand op de club hier meer van? Ik heb wel de nieuwste software voor besturing (v26) en Benelux disc van 2005. Ook dat schijnt nog uit te maken.
Rob
Navigatie en TMC
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Rob, ik stuur je ff een PB-tje met het emailadres van iemand die ik via mini2.nl en mini.com heb gevonden die er veel vanaf weet.
Dankzij Michiel hebben wij nu NL navigatie met TMC. Onze auto is van 7/2004 dus dat kan nog verschil maken...
Succes,
Peter
Dankzij Michiel hebben wij nu NL navigatie met TMC. Onze auto is van 7/2004 dus dat kan nog verschil maken...
Succes,
Peter
- Eddie
- Enthousiast
Bericht
Wordt in je navigatiescherm als hij de kaart weergeeft het "TMC" dat daar onderin staat groen, als teken dat hij TMC informatie ontvangt?lassekjus schreef:Ik heb net een mini gekocht... BJ 2004 met navigatie erin.
De navigatie software is up to date sw-4-91 en nieuwe kaart van 2008 erin.
Alleen ik kan verkeersinformatie niet aanklikken. Die optie blijft bij mij grijs.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
TMC word ontvangen via de antenne van de radio (check aansluiting of ontdubbeling daar ergens)
het is eigelijk maar een FM ontvanger
het is eigelijk maar een FM ontvanger
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Komende week ga ik mijn cabrio ophalen met ingebouwde navigatie. De auto is van augustus 2007. Eerlijk gezegd heb ik nog geen idee hoe de huidige uitvoering van de navigatie is.
Klopt het wel dat ik eenvoudig naar een Nederlandse taal zou kunnen overstappen? En dat TMC, is dat standaard als je `navigatie´ in de Mini liet inbouwen? Of een extra optie geweest?
Alles heeft betrekking op een MCS aug/2007 cabrio (R52).
Ik heb bij de dealer bedongen dat ik een DVD van tweede kwartaal 2008 erbij krijg (dat is de meest recente versie).
Klopt het wel dat ik eenvoudig naar een Nederlandse taal zou kunnen overstappen? En dat TMC, is dat standaard als je `navigatie´ in de Mini liet inbouwen? Of een extra optie geweest?
Alles heeft betrekking op een MCS aug/2007 cabrio (R52).
Ik heb bij de dealer bedongen dat ik een DVD van tweede kwartaal 2008 erbij krijg (dat is de meest recente versie).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"