Demonteren 3 delig dashboard

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
One Dieseltje
One wheel wonder
One wheel wonder

Demonteren 3 delig dashboard

31 mei 2009, 12:07

Heeft er iemand een afbeelding van de achterkant van een 3 delig (r50) dashboard (silver of antricite gedeelte). Ik zou willen weten hoe dit bevestigd is. Kan het dat alles gewoon met een kliksysteem vast zit? En dat je het gewoon moet lostrekken?

Alvast bedankt.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

31 mei 2009, 19:59

Eergisteren heb ik de drie panelen nog los kunnen rukken. Misschien dat er bij mij wat schroefjes niet aanwezig waren, als ze er zitten zitten ze onder het middelste paneel. Kijk eens bij de DIY op het forum, Coendek heeft een DIY gemaakt.
One Dieseltje
One wheel wonder
One wheel wonder

01 jun 2009, 12:13

Dus de panelen aan de bestuurderskant en passagierskant kun je gewoon lostrekken. De bovenkant van het dashboard (gedeelte aan de ruit)moet dit hiervoor losgemaakt worden?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

01 jun 2009, 13:49

De zijkanten van het dashboard eruit wippen, en de beide schroeven die je dan ziet loshalen. Dit om je iets wat speelruimte te geven. Je hoeft niet de hele bovenkant eraf te schroeven! Daarna inderdaad de bekleding uit de clips trekken. Gewoon recht naar je toe trekken, eventueel beetje helpen met zo'n kunststof hefboompje om bekleding te verwijderen. (Een schroevedraaier laat van die vervelende krassen achter als je uitschiet...) Beide panelen zitten met 5 clips vast.
Bij het stuur is het, denk ik, wel makkelijker als je de toerenteller verwijderd, maar met een beetje priegelen lukt het vast ook wel met het stuur in de laagste stand...

Terug naar “Interieur en audio”