iPhone 3G aansluiten in R53 JCW met HK installatie

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
pkrielen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

iPhone 3G aansluiten in R53 JCW met HK installatie

04 mei 2009, 20:35

Zijn er mensen met een R53 JCW (18-5-2006) met een HK installatie en een iPhone 3G ?
Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor de iPod functie aangezien er voor de telefoon al een Parrot carkit inzit.

Ik kwam dit tegen en vroeg me af of dat een oplossing kan zijn :
DICE - voor Mini Cooper

http://www.europeanautosource.com/produ ... ts_id=1639

-Pascal.
pkrielen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

Re: iPhone 3G aansluiten in R53 JCW met HK installatie

03 jun 2009, 14:41

pkrielen schreef:Zijn er mensen met een R53 JCW (18-5-2006) met een HK installatie en een iPhone 3G ?
Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor de iPod functie aangezien er voor de telefoon al een Parrot carkit inzit.

Ik kwam dit tegen en vroeg me af of dat een oplossing kan zijn :
DICE - voor Mini Cooper

http://www.europeanautosource.com/produ ... ts_id=1639

-Pascal.
Ondertussen de DICE binnengehad (2 zelfs, ook eentje voor een BMW 3-serie) en aangesloten.
Helaas levert dit wat problemen op in de Mini (In de BMW doet hij het prima). Om te beginnen zat er geen CD-Changer voorbereiding in mijn Mini, en dat is is waar de DICE op aangesloten moet worden.

Dat probleem is ondertussen verholpen door een orginele kabel bij Mini te bestellen. Deze is ingebouwd en als hij aangesloten wordt op een orginele BMW 6-wisselaar werkt dat ook prima (Conclusie , de kabel is goed ?)

Maar nu de DICE, beide kastjes hebben hetzelfde euvel en dat is dat bij het kiezen van CDC de boord computer in de war raakt en na een paar seconden terug op FM springt..

Helaas heeft mijn dealer geen andere Mini staan met een CD Changer kabel, om eens te proberen of het probleem bij DICE of mijn specifieke Mini ligt. Ik mag aannemen dat als men zegt dat het in een Mini kan werken, ik een uitzondering moet hebben met die van mij .. Nu alleen nog uitvinden WAAROM ..

-Pascal.
DrAtomic
Be Mini
Be Mini

03 jun 2009, 18:11

Ik heb een R53 met HK, BMW 6 CD wisselaar en navsystem. Ik heb wel nog de Alpine HK set en niet de facelift met mp3 playback functionaliteit.

Maarre Rijen is wel heel ver weg om ff naar toe te rijden. Ik zelf woon in Haarlem, mocht je langs willen komen dan ben je van harte welkom (ff pm om af te spreken dan).

Kan wel een goede test zijn met de pre-face lift radio, heb jij ook een navsysteem?
pkrielen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

03 jun 2009, 18:36

DrAtomic schreef:Ik heb een R53 met HK, BMW 6 CD wisselaar en navsystem. Ik heb wel nog de Alpine HK set en niet de facelift met mp3 playback functionaliteit.

Maarre Rijen is wel heel ver weg om ff naar toe te rijden. Ik zelf woon in Haarlem, mocht je langs willen komen dan ben je van harte welkom (ff pm om af te spreken dan).

Kan wel een goede test zijn met de pre-face lift radio, heb jij ook een navsysteem?
Ik heb geen nav. van mini maar een losse Navigon.
Is inderdaad beetje uit de buurt voor een testje, maar in elk geval bedankt voor het aanbod.
pkrielen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

06 jul 2009, 22:40

Even een uidate hier voor de mensen die hetzelfde probleem gaan tegenkomen als ik deed.

De Dice gaat niet werken in een Mini Cooper..
Ik heb er 2 gehad en geprobeert, maar beide storen op de DSP. De beide kastjes waren zelf wel in orde want in een BMW 3 serie werkten ze prima..

Toen ik naar het alternatief ging zoeken en bij Dension de Gateway 100 wilde bestellen maakte de verkoper me erop attent dat de Gateway 100 een probleem had met de DSP van de Mini Cooper en dus geen goede keuze zou zijn. Dit kwam me erg bekend voor gezien mijn ervaringen met de DICE. Zeker ook omdat ik een oude Ice Link van Dension had kunnen uitproberen van de Mini Dealer en deze identiek was qua aansluitingen maar wel prima werkte in de Mini Cooper. Mijn conclusie is dus dat Dice de Dension Gateway 100 gewoon heeft nagemaakt. Zo goed zelfs dat de fouten ook zijn overgenomen..

Maar nu dus de oplossing : Dension Gateway 300.
Dit is de uitgebreidere uitvoering van de Gateway 100 waarbij ook een USB aansluiting aanwezig is.

Niet dat ik deze gebruik, maar de Gateway 300 software werkt wel in de Mini Cooper tov de Gateway 100 of de DICE.
Hij is wel wat duurder, maar dat stoorde me niet zo, aangezien ik al blij was dat ik iets had gevonden wat werkte na 2 weken uitproberen en terugsturen van DICE kastjes.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben..

-Pascal

Terug naar “Interieur en audio”