Parrot CK3100 inbouwen

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
de
denisespeksnijder

Parrot CK3100 inbouwen

05 sep 2006, 23:29

Beste Mini-rijders,

Ik heb voor de vrouw een Parrot CK 3100 gekocht en dacht deze vanmiddag 'even' in te bouwen. Heb weleens eerder een carkit ingebouwd en dat was geen probleem.

Nu krijg ik zo'n mooi klein doosje mee van de verkoper, wat helemaal vol zit met kabeltje ..... :( En volgens mij heb je de helft niet nodig.

Nou is de vraag, bestaan er verloopstekkers om de boel makkelijker aan te sluiten of wordt het knippen in de kabels. Ik heb op de site van Parrot een schema gevonden, maar begrijp er geen pepernoot van. Het lijkt erop of ze hier inderdaad met een verloopstekker werken. Iemand enig idee???

Arjen (de partner van de Mini-rijdster)
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5249
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

06 sep 2006, 01:22

ow, heb idem probleem gehad. Echter voor de BMW radio heb je een verloopstekker nodig a 40 euro meen ik. Tenzij je precies weet wat je doen natuurlijk, dan is het een paar euro voor de hoesjes.

Het is met de kabel een fluitje van een cent, behalve die draden (kabelboom wegwerken dan.)
Laatst gewijzigd door Raymond op 09 sep 2006, 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

06 sep 2006, 01:34

Ik heb net de Nokia bluetooth carkit bestelt bij newministuff.com.

Dat lijkt overdreven om dat in Engeland te bestellen maar deze firma levert precies de juiste bekabeling mee om hem zo aan te sluiten dat de kit meteen stroom krijgt en geluid over de boxen komen (terwijl er Phone in het display van de radio staat en de rest stil is).

Jij hebt inderdaad die verloopstekker nodig, ik dacht van ISO naar MINI of zoiets. Er is iemand op het forum die dat ook heeft gehad en die je misschien de exacte verloopstekker kan aanwijzen (naast Raymond?).

Welkom hier trouwens :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

06 sep 2006, 08:28

Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

06 sep 2006, 10:23

Die heb ik niet, als ik het driespaaks MFST (Multi Functional Steering Wheel) had gehad dan had ik die wel genomen, ik heb geen knop op mijn tweespaaks stuur om de kit te bedienen.

Denise, als het goed is heb jij deze?
http://www.newministuff.com/new/shop.ph ... how&id=134
Bij Mike van newministuff.com zou je eventueel de losse interface naar je radio kunnen bestellen, als je een driespaaks MFST hebt met telefoonknop heb je daar ook nog wat aan. Je kunt hem het beste e-mailen via de website en even aangeven welk type radio je hebt. Hij maakt die interfaces zelf maar ik weet niet of er universele interfaces zijn die hetzelfde doen. Niet met gebruik van de telefoonknop op het stuur denk ik. Oplossingen van de dealer met gebruik van de telefoonknop zijn drie keer zo duur.

Deze heb ik dus:
http://www.newministuff.com/new/shop.ph ... how&id=105
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5249
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

09 sep 2006, 02:14

Wil wel even de meuk uitbouwen en foto's maken voor je. Heb de bon ook nog ergens liggen. Het hangt er een beetje af welke radio je hebt. Er zijn verschillende in de markt en dus ook diverse stekkers. Het makkelijkste lijkt me even je radio eruit te halen en naar de hifi winkel te gaan> En idd die winkel waar je met wat vriendelijkheid gewoon met korting je spullen mag ontvangen. Meestal weten ze wel wat ze moeten verkopen.

Terug naar “Interieur en audio”