Ik heb nu de gewone airco in mijn cooper zitten. maar ik wil graag de climate control er in hebben.
Wat heb ik daarvoor nodig om dat in te bouwen? Is er ergens een DIY voor?
Climate control inbouwen
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zit al een tijdje op veel forums maar deze vraag (en antwoord) ben ik nog niet tegengekomen.
Het lijkt misschien op eenvoudig het frontje vervangen maar de automatische climate control heeft veel sensoren in de auto zitten die van alles meet. Goed voorbeeld is het rood/paarse knopje onder de voorruit op het dashboaard welke meet of er zon in de auto schijnt en daarop meteen de airco bijstelt. Zit die ook bij de manuele airco op het dashboard?
Ik denk dat er nogal wat bij komt kijken aan inbouwen van sensoren en bedrading en herprogrammeren van de computer voordat het werkt.
Als ik tijd heb zou ik de WDS CD eens na kunnen kijken naar de verschillen om het zeker te weten.
Het lijkt misschien op eenvoudig het frontje vervangen maar de automatische climate control heeft veel sensoren in de auto zitten die van alles meet. Goed voorbeeld is het rood/paarse knopje onder de voorruit op het dashboaard welke meet of er zon in de auto schijnt en daarop meteen de airco bijstelt. Zit die ook bij de manuele airco op het dashboard?
Ik denk dat er nogal wat bij komt kijken aan inbouwen van sensoren en bedrading en herprogrammeren van de computer voordat het werkt.
Als ik tijd heb zou ik de WDS CD eens na kunnen kijken naar de verschillen om het zeker te weten.
- erik-de-perik
- Mod virus alert!
Bericht
ik had al bedacht dat erwaarschijnlijk sensoren geplaatst moeten worden.
Als het eens zou willen nazoeken zal dat uiteraard zeer op prijs gesteld worden.
dat lampje heb ik niet (heb me vaker afgevraagd waar dat voor diende)Berthil schreef:Ik zit al een tijdje op veel forums maar deze vraag (en antwoord) ben ik nog niet tegengekomen.
ik had al bedacht dat erwaarschijnlijk sensoren geplaatst moeten worden.
Als het eens zou willen nazoeken zal dat uiteraard zeer op prijs gesteld worden.

- Xanlle
- Mod virus alert!
Bericht
Zou je er niet nog eens over nadenken?
Climate control in de MINI is echt vreselijk. Ding doet nooit wat je wil, hij gaat gewoon z'n eigen gang. Nou je tenminste handmatig zeggen waar hij heen moet blazen bijvoorbeeld. Lijkt me ideaal. Mocht ik ooit nog een nieuwe MINI aanschaffen dan echt nooit meer Climate Control

Climate control in de MINI is echt vreselijk. Ding doet nooit wat je wil, hij gaat gewoon z'n eigen gang. Nou je tenminste handmatig zeggen waar hij heen moet blazen bijvoorbeeld. Lijkt me ideaal. Mocht ik ooit nog een nieuwe MINI aanschaffen dan echt nooit meer Climate Control

- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
er is een ombouwset (origineel mini accessoire) van niets / AC naar climate, prijs is niet mis: €1786,--
lijkt me dat je niet alle onderdelen nodig hebt, dus ik zou zeggen zoek het zelf ff goed uit, want ik ben bang dat je dealer deze vraag ook niet kan beantwoorden...
check ff de sectie airco's (nummer 64) bij realoem. Klik elke subgroep aan en check bij elke diagram of er bij staat:
FOR VEHICLES WITH
AUTOMATIC AIR CONDITIONING
S534A=YES
als het er niet bij staat heb je het al in je wagen, anders moet je het nog kopen...voor zover ik het bekeken heb zijn het een unit, kabelboom en wat sensoren, niet echt drastische onderdelen.
@Xanlle: climate control is voor mensen zonder een eigen wil
lijkt me dat je niet alle onderdelen nodig hebt, dus ik zou zeggen zoek het zelf ff goed uit, want ik ben bang dat je dealer deze vraag ook niet kan beantwoorden...
check ff de sectie airco's (nummer 64) bij realoem. Klik elke subgroep aan en check bij elke diagram of er bij staat:
FOR VEHICLES WITH
S534A=YES
als het er niet bij staat heb je het al in je wagen, anders moet je het nog kopen...voor zover ik het bekeken heb zijn het een unit, kabelboom en wat sensoren, niet echt drastische onderdelen.

- erik-de-perik
- Mod virus alert!
Bericht
hier ga ik ff mee aan de slag.
hey tnx,FunkyRAT schreef:er is een ombouwset (origineel mini accessoire) van niets / AC naar climate, prijs is niet mis: €1786,--
FOR VEHICLES WITH
S534A=YES
hier ga ik ff mee aan de slag.
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
nou weet niet wat er dan mis is maar ik heb nu 2 mini's gehad... beide met climate en ik wil alleen maar climate... Je moet het natuurlijk wel snappen hoe je hem moet gebruiken...

Coen
Xanlle schreef:Zou je er niet nog eens over nadenken?![]()
nou weet niet wat er dan mis is maar ik heb nu 2 mini's gehad... beide met climate en ik wil alleen maar climate... Je moet het natuurlijk wel snappen hoe je hem moet gebruiken...

Coen
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Effe omhoog kijken, 2 berichtjes hogerwlevels schreef:heeft iemand een prijsindicatie, wat ongeveer de kosten zullen zijn voor een dergelijke "update"?

Ik wil ook niet anders dan climate control, werkt perfect.FunkyRAT schreef:er is een ombouwset (origineel mini accessoire) van niets / AC naar climate, prijs is niet mis: €1786,--
- Hans J
- Volledig MINI minded!
Bericht
Da's niet zo moeilijk hoor. Temperatuur instellen en er met je fikken vanaf blijven. Geldt ook voor de bijrijder! Werkt super.coendek schreef:Xanlle schreef:Zou je er niet nog eens over nadenken?![]()
nou weet niet wat er dan mis is maar ik heb nu 2 mini's gehad... beide met climate en ik wil alleen maar climate... Je moet het natuurlijk wel snappen hoe je hem moet gebruiken...![]()
Coen
Onze sponsors