Climate control inbouwen

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Climate control inbouwen

08 dec 2006, 00:32

Ik heb nu de gewone airco in mijn cooper zitten. maar ik wil graag de climate control er in hebben.

Wat heb ik daarvoor nodig om dat in te bouwen? Is er ergens een DIY voor?
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 dec 2006, 00:36

Ik zou dat ook graag willen weten of dat mogelijk is....
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 dec 2006, 00:50

Ik zit al een tijdje op veel forums maar deze vraag (en antwoord) ben ik nog niet tegengekomen.

Het lijkt misschien op eenvoudig het frontje vervangen maar de automatische climate control heeft veel sensoren in de auto zitten die van alles meet. Goed voorbeeld is het rood/paarse knopje onder de voorruit op het dashboaard welke meet of er zon in de auto schijnt en daarop meteen de airco bijstelt. Zit die ook bij de manuele airco op het dashboard?

Ik denk dat er nogal wat bij komt kijken aan inbouwen van sensoren en bedrading en herprogrammeren van de computer voordat het werkt.

Als ik tijd heb zou ik de WDS CD eens na kunnen kijken naar de verschillen om het zeker te weten.
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 dec 2006, 01:00

Berthil schreef:Ik zit al een tijdje op veel forums maar deze vraag (en antwoord) ben ik nog niet tegengekomen.

Het lijkt misschien op eenvoudig het frontje vervangen maar de automatische climate control heeft veel sensoren in de auto zitten die van alles meet. Goed voorbeeld is het rood/paarse knopje onder de voorruit op het dashboaard welke meet of er zon in de auto schijnt en daarop meteen de airco bijstelt. Zit die ook bij de manuele airco op het dashboard?

Ik denk dat er nogal wat bij komt kijken aan inbouwen van sensoren en bedrading en herprogrammeren van de computer voordat het werkt.

Als ik tijd heb zou ik de WDS CD eens na kunnen kijken naar de verschillen om het zeker te weten.
dat lampje heb ik niet (heb me vaker afgevraagd waar dat voor diende)
ik had al bedacht dat erwaarschijnlijk sensoren geplaatst moeten worden.
Als het eens zou willen nazoeken zal dat uiteraard zeer op prijs gesteld worden. :mrgreen:
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 dec 2006, 09:46

Zou je er niet nog eens over nadenken? :roll:
Climate control in de MINI is echt vreselijk. Ding doet nooit wat je wil, hij gaat gewoon z'n eigen gang. Nou je tenminste handmatig zeggen waar hij heen moet blazen bijvoorbeeld. Lijkt me ideaal. Mocht ik ooit nog een nieuwe MINI aanschaffen dan echt nooit meer Climate Control :s
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

08 dec 2006, 09:52

er is een ombouwset (origineel mini accessoire) van niets / AC naar climate, prijs is niet mis: €1786,--

lijkt me dat je niet alle onderdelen nodig hebt, dus ik zou zeggen zoek het zelf ff goed uit, want ik ben bang dat je dealer deze vraag ook niet kan beantwoorden...

check ff de sectie airco's (nummer 64) bij realoem. Klik elke subgroep aan en check bij elke diagram of er bij staat:
FOR VEHICLES WITH
AUTOMATIC AIR CONDITIONING
S534A=YES

als het er niet bij staat heb je het al in je wagen, anders moet je het nog kopen...voor zover ik het bekeken heb zijn het een unit, kabelboom en wat sensoren, niet echt drastische onderdelen.

@Xanlle: climate control is voor mensen zonder een eigen wil :mrgreen:
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 dec 2006, 14:23

FunkyRAT schreef:er is een ombouwset (origineel mini accessoire) van niets / AC naar climate, prijs is niet mis: €1786,--

lijkt me dat je niet alle onderdelen nodig hebt, dus ik zou zeggen zoek het zelf ff goed uit, want ik ben bang dat je dealer deze vraag ook niet kan beantwoorden...

check ff de sectie airco's (nummer 64) bij realoem. Klik elke subgroep aan en check bij elke diagram of er bij staat:
FOR VEHICLES WITH
AUTOMATIC AIR CONDITIONING
S534A=YES

als het er niet bij staat heb je het al in je wagen, anders moet je het nog kopen...voor zover ik het bekeken heb zijn het een unit, kabelboom en wat sensoren, niet echt drastische onderdelen.

@Xanlle: climate control is voor mensen zonder een eigen wil :mrgreen:
hey tnx,
hier ga ik ff mee aan de slag.
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini

09 jan 2008, 20:49

En .... is er al wat resultaat?
Afbeelding
wlevels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

11 jan 2008, 10:30

heeft iemand een prijsindicatie, wat ongeveer de kosten zullen zijn voor een dergelijke "update"?
coendek
Stoepsleutelaar

11 jan 2008, 10:46

Xanlle schreef:Zou je er niet nog eens over nadenken? :roll:
Climate control in de MINI is echt vreselijk. Ding doet nooit wat je wil, hij gaat gewoon z'n eigen gang. Nou je tenminste handmatig zeggen waar hij heen moet blazen bijvoorbeeld. Lijkt me ideaal. Mocht ik ooit nog een nieuwe MINI aanschaffen dan echt nooit meer Climate Control :s

nou weet niet wat er dan mis is maar ik heb nu 2 mini's gehad... beide met climate en ik wil alleen maar climate... Je moet het natuurlijk wel snappen hoe je hem moet gebruiken... :roll:

:cool:

Coen
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 jan 2008, 11:41

wlevels schreef:heeft iemand een prijsindicatie, wat ongeveer de kosten zullen zijn voor een dergelijke "update"?
Effe omhoog kijken, 2 berichtjes hoger :roll:
FunkyRAT schreef:er is een ombouwset (origineel mini accessoire) van niets / AC naar climate, prijs is niet mis: €1786,--
Ik wil ook niet anders dan climate control, werkt perfect.
Misterman
Be Mini
Be Mini

25 feb 2010, 22:09

Is er ooit een oplossing gevonden voor deze mod?
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2010, 09:39

coendek schreef:
Xanlle schreef:Zou je er niet nog eens over nadenken? :roll:

nou weet niet wat er dan mis is maar ik heb nu 2 mini's gehad... beide met climate en ik wil alleen maar climate... Je moet het natuurlijk wel snappen hoe je hem moet gebruiken... :roll:

:cool:

Coen
Da's niet zo moeilijk hoor. Temperatuur instellen en er met je fikken vanaf blijven. Geldt ook voor de bijrijder! Werkt super.

Terug naar “Interieur en audio”