TomTom Navigator 6

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

TomTom Navigator 6

30 aug 2006, 15:29

TTN 6 komt er aan, op pocketinfo is een review te lezen.

Voor mijn gevoel heb ik net TTN5 dus een beetje snel vind ik het wel. Pocketinfo conclusie:

"TomTom NAVIGATOR 6 is niet spectaculair anders, maar heeft wel een aantal handige functies erbij gekregen zoals het plannen van routes op basis van aankomsttijd, de buddyfunctie en de mogelijkheid om met TomTom HOME te werken. Voor de alleszins redelijke prijs van € 99 ben je weer helemaal up-to-date. De prijs van de Europa-editie is nog niet bekendgemaakt maar zal waarschijnlijk rond € 150 liggen. Eigenlijk is er weinig op deze nieuwe versie aan te merken; de kwaliteit is nog steeds als vanouds goed, alleen zou het leuk zijn geweest als TomTom de text-to-speech-functie uit de GO 910 ook aan de pda-software had toegevoegd"

Leuk is kennelijk de Buddy Functie, quote PocketInfo:

"De Buddy-functie is een van de leukste toevoegingen. Ik had het eerder als eens geprobeerd tijdens het TomTom Buddy Event, maar kreeg het toen niet aan de praat omdat TomTom de e-mailadressen van de buddies veel te ingewikkeld had gemaakt. Nu ik het met de pda-versie opnieuw probeerde met échte buddies lukte het meteen en werkte het zonder haperen. De buddy-functie houdt in dat je de positie van andere TomTom-gebruikers op de kaart kunt zien en dat je berichten en locaties met ze kunt uitwisselen. Dat werkt niet vanzelf: je moet wel eerst toestemming geven dat anderen jouw positie mogen zien. Ook kun je zelf buddies uitnodigen, als je weet met welk e-mailadres ze zich hebben geregistreerd bij de PLUS-diensten van TomTom.

PLUS-dienst klinkt als 'betaald', maar het gebruik van buddies is helemaal gratis. Wel betaal je voor het gprs-dataverkeer wanneer je berichten of je positiegegevens via de TomTom-server verstuurt. De chatfunctie is eigenlijk meer een sms-functie, waarbij je korte tekstberichten kunt intikken. De ontvanger ziet een envelop-icoontje in de linker bovenhoek van z'n scherm verschijnen en kan daarop klikken om het bericht te lezen (helaas: geen voorleesfunctie!). De buddyfunctie komt in allerlei situaties van pas. Hoe vaak gebeurt het niet dat je met meerdere auto's ergens naartoe moet rijden, en steeds moet opletten of iedereen nog wel in de buurt is? Met de buddyfunctie zie je in een oogopslag al je buddies. Een andere mogelijkheid is dat je met iemand wilt afspreken op een adres of bij een bepaalde POI-locatie. Je stuurt de locatie naar je buddy en de andere persoon hoeft alleen maar te accepteren dat hij/zij er naartoe wil navigeren. Een superhandige functie dus, die ik vanaf het begin al een paar keer gebruikt heb. Op een andere website heb ik een uitgebreide uitleg van TomTom Buddies met screenshots gemaakt
"

Dat Buddy gedoe lijkt me wel grappig, handig voor meetings :).
Je moet alleen wel internet verbinding hebben en dat is de auto wel wat kostbaar via GPRS.
Ik hoop ook dat de update wat goedkoper, de genoemde prijzen zijn denk ik geen update prijzen.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 sep 2006, 11:27

Laten we zeggen dat ik een zomaar tt6 op de pc heb staan. saint , vanmiddag even proberen wat ie doet.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 okt 2006, 16:14

Tip op pocketinfo

Ik heb het niet uitgeprobeerd maar het kan veel tijd schelen bij het uitzetten van routes.

Onlangs is het pakket OnRoute op de markt gekomen om mooie routes uit te zetten. Wil je niet zoveel geld uitgeven, dan kun je gebruik maken van het programma Trace Your Route Everywhere (TYRE). Met dit programma is het mogelijk een route uit te zetten met behulp van Google Earth en deze in te lezen op TomTom. Op de site van Jan Boersma kun je dit programma downloaden.

Met Google Earth stel je zelf zorgvuldig de route samen. Hiervoor biedt het programma natuurlijk vele mogelijkheden, vanwege alle aanwezige POI's. Ook kun je er voor kiezen om een reeds bekende route te downloaden, en deze te gebruiken als basis voor je tour of reis. Als je route klaar is, kun je met behulp van TYRE het aangemaakte *.ITN bestand exporteren naar de ITN map op je TomTom device of Pocket PC. Kies de juiste instellingen (kortste route) op je TomTom bij het openen van de route en je rondrit kan beginnen.

Op de site van Jan Boersma kun je ook een aantal kant en klare routes vinden. Mooie routes kun je ook altijd vinden op de site van GPSTracks. Deze kant en klare routes kun je natuurlijk ook weer bekijken met Google Earth. Het programma is gratis te downloaden, evenals Google Earth.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2006, 16:20

Das een supertip! 8)

Naast de flitspalen en andere nuttige POI's mag dit ook eigenlijk niet ontbreken als ik dit zo lees :)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2006, 21:16

Bedankt voor de tip, mooi te combineren met de tomtom en mijn motor :D

Terug naar “Interieur en audio”