Hallo,
Onze CD-ROM navigatie in onze MCS uit 4-2003 hep kuure!!
Sinds ongeveer anderhalve week heeft de nav de gewoonte om de cd eruit te gooien. Ik stop hem er keurig weer in en hopla weer eruit met de melding in het beeldscherm of ik de cd wil plaatsen. Overleg gehad met Renova Breda en Tilburg en de accupool losgehad voor ongeveer een half uurtje. De zaak weer aansluiten en jawel ze had er weer zin in!! Ik blij maar wat wil het geval, de volgende dag weer hetzelfde ritueel! Alles weer herhaald, zelfde resultaat. Weer contact gehad met Renova B+T, boodschap was dat de computer hoogstwaarschijnlijk stuk is.
Vraag is nu, heeft iemand hier ook al mee te maken gehad?? Onze auto staat trouwens 's nachts altijd binnen dus 'kou' en vochtigheid mogen geen invloed hebben.(geopperd door de monteur waar we onze auto gekocht hebben, geen MINI dealer btw)
Alle hulp welkom, als het kan vlug omdat onze garantie volgende week verloopt.
Alvast bedankt!!
Gr, Mario en Peggy
Navigatie: defect of niet?
- Bsim67
- Be Mini
- Bsim67
- Be Mini
Bericht
Als je accu zwak is moet je dat toch op een andere manier, starten enz., toch ook merken? Of komt het tegenwoordig zo nauwkeurig. Ik moet wel zeggen, ik ben gisteren nog bezig geweest, nav startte op maar bij het invoeren van de plaatsnaam bleef hij hangen en ik heb echt effe gewacht. Via het menu weer de nav ingegaan en hup, weer de melding of ik de CD wilde plaatsen en dat terwijl deze er nog inzat.
Compressed air is GREAT!!
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik weet niet of het helpt, maar kun je dvd niet rippen en dan opnieuw branden? Misschien dat het helpt en het is een goedkope oplossing... maar eigenlijk moet de dealer het maar eens proberen met een nieuwe cd/dvd.
Doet dat ook bij andere schijfjes??
Doet dat ook bij andere schijfjes??
- Pierre
- Enthousiast
Bericht
Ik heb zelf ook de MKIII (helaas), je kan in het systeem zien welke versie software erop staat. 3-1/63 is geloof ik de laatste
Er is inderdaad een nederlandse versie erop te zetten.
Het is alleen niet mogelijk om de zo geprezen 3D versie erop te zetten dat kan alleen met de DVD versie (MKIV).
Ik heb van de week allemaal cd-roms met kaartmateriaal (Navtech) gebrand van europa dit zijn er 12 in totaal.
Het weekend zal ik eens kijken of ze ook werken.
Er is inderdaad een nederlandse versie erop te zetten.
Het is alleen niet mogelijk om de zo geprezen 3D versie erop te zetten dat kan alleen met de DVD versie (MKIV).
Ik heb van de week allemaal cd-roms met kaartmateriaal (Navtech) gebrand van europa dit zijn er 12 in totaal.

Het weekend zal ik eens kijken of ze ook werken.
Geen pech hebben is al geluk genoeg
- miniloog
- Leerling Mini lid
Bericht
Je moet even naar de dealer gaan deze kunnen je nav uitlezen.
Als je hem gereset hebt en hij leest een nieuwe dvd nog steeds niet, is waarschijnlijk je dvd lezer defect.
Dit kan geintegreerd zitten in je nav comp. maar dat weet ik niet zeker.
Wanneer de laser de dvd/cd niet goed kan lezen loopt je computer vast.

Als je hem gereset hebt en hij leest een nieuwe dvd nog steeds niet, is waarschijnlijk je dvd lezer defect.
Dit kan geintegreerd zitten in je nav comp. maar dat weet ik niet zeker.
Wanneer de laser de dvd/cd niet goed kan lezen loopt je computer vast.

- Bsim67
- Be Mini
Bericht
Zo, eergisteren nieuwe software geladen versie SW3-1/63 ( we hebben een MKIII CD dus) maar het mag niet baten. Nog steeds dezelfde klachten. Beeldscherm wat spontaan uitvalt, melding: 'insert CD in computer' als de CD er al lang en breed inzit, vastslaan tijdens programmeren enz enz.....
Ik neem aan dat de navcomp defect is nu, iemand een mening erover??
Mocht ik de navcomp moeten vervangen zou het dan mogelijk zijn om een DVD nav te laten inbouwen? Pierre hierboven verzekerd mij van wel. Het is volgens hem alleen een kwestie van de stekkers los van de oude en weer aansluiten aan de nieuwe zonder problemen met evt. omprogrammeren. Ik hoop dat het kan want dat scheelt veel CD's aanschaffen voor de vakantie.
Help
Ik neem aan dat de navcomp defect is nu, iemand een mening erover??
Mocht ik de navcomp moeten vervangen zou het dan mogelijk zijn om een DVD nav te laten inbouwen? Pierre hierboven verzekerd mij van wel. Het is volgens hem alleen een kwestie van de stekkers los van de oude en weer aansluiten aan de nieuwe zonder problemen met evt. omprogrammeren. Ik hoop dat het kan want dat scheelt veel CD's aanschaffen voor de vakantie.
Help
Compressed air is GREAT!!
Onze sponsors