Wie heeft er al ooit de lampjes (interieurverlichting) vervangen die achter de knoppen van de verwarming (temperatuur) en de knop van de ventilator zitten ?
Tips voor demontage ? En welke lampjes ? Op realoem kom ik alleen de complete console tegen.
de verlichting achter dit deel dus : RealOem
Interieur verlichting vervangen
- Carl
- Mod virus alert!
Bericht
Thanks for the post, dat is een goede DIY.
Het is inderdaad de helft van de lampjes (rechts) (volgens mijn handleiding bij de MINI praten ze over LEDS) en dus niet 2 lampjes zoals in de DIY. De DIY vermeld dat de leds alleen bij de automatosche airco aanwezig zijn, dus het zal bij mij ook wel gewoon 2 lampjes zijn.
Heb ook op een forum gelezen dat het de stekkerverbinding kan zijn tussen de toggle switches en het verwarmingsunitje uit de DIY. De kabel op de groene connector in de DIY zorgt voor de stroomvoorziening van de Lampjes. Ook deze heb ik los gehad en opnieuw aangesloten. Met resultaat echter van korte duur. Na het terugzetten deed de rechter helft het weer niet.
Ik ben er nu ook achter hoe ik de lampjes weer aan krijg, een tik rechtsboven op het verwarmingunitje zorgt ervoor dat de complete verlichting weer werkt. Ik denk dus aan een los contact, echter waar durf ik nog niet te zeggen.
Met deze fantastische DIY ga ik de unit toch maar eens compleet demonteren, en als er lampjes in zitten deze beide vervangen. Misschien maakt het lampje (als het lampjes zijn) wel slecht contact.
Mega bedankt voor de link naar deze DIY !!!
Het is inderdaad de helft van de lampjes (rechts) (volgens mijn handleiding bij de MINI praten ze over LEDS) en dus niet 2 lampjes zoals in de DIY. De DIY vermeld dat de leds alleen bij de automatosche airco aanwezig zijn, dus het zal bij mij ook wel gewoon 2 lampjes zijn.
Heb ook op een forum gelezen dat het de stekkerverbinding kan zijn tussen de toggle switches en het verwarmingsunitje uit de DIY. De kabel op de groene connector in de DIY zorgt voor de stroomvoorziening van de Lampjes. Ook deze heb ik los gehad en opnieuw aangesloten. Met resultaat echter van korte duur. Na het terugzetten deed de rechter helft het weer niet.
Ik ben er nu ook achter hoe ik de lampjes weer aan krijg, een tik rechtsboven op het verwarmingunitje zorgt ervoor dat de complete verlichting weer werkt. Ik denk dus aan een los contact, echter waar durf ik nog niet te zeggen.
Met deze fantastische DIY ga ik de unit toch maar eens compleet demonteren, en als er lampjes in zitten deze beide vervangen. Misschien maakt het lampje (als het lampjes zijn) wel slecht contact.
Mega bedankt voor de link naar deze DIY !!!
- Carl
- Mod virus alert!
Bericht
Vandaag de complete unit gedemonteerd volgens de fantastisch geposte DIY. Er zitten inderdaad 2 lampjes waarvan er dus eentje kapot is. Morgen nieuwe lampjes halen en alles weer terug monteren.

hier het linkse lampje nog gemonteerd rechts al verwijderd.
Ik vervang overigens ook beide lampjes.

hier het linkse lampje nog gemonteerd rechts al verwijderd.
Ik vervang overigens ook beide lampjes.
- Raphael
- One wheel wonder
Bericht
Beste Carl
Zou je mij misschien kunnen vertellen welk type lampjes ik moet hebben en waar ik het kan halen?
De BMW dealer in Katwijk (vd Plas) verkoopt alleen complete bedieningspanelen en weet absoluut niet welk lampje erin gaat.
gr
Raphael
Op 19-5-2012 heb ik inmiddels de lampjes vervangen
Halfords
12v 1.2 Watt
B8.5D 5 mm H509T
€ 3.95
Lampjes zijn dus wel vervangbaar meneer Van de Plas
Een complete unit zou mij een paar honderd Euro moeten kosten.
Zou je mij misschien kunnen vertellen welk type lampjes ik moet hebben en waar ik het kan halen?
De BMW dealer in Katwijk (vd Plas) verkoopt alleen complete bedieningspanelen en weet absoluut niet welk lampje erin gaat.
gr
Raphael
Op 19-5-2012 heb ik inmiddels de lampjes vervangen
Halfords
12v 1.2 Watt
B8.5D 5 mm H509T
€ 3.95
Lampjes zijn dus wel vervangbaar meneer Van de Plas
Een complete unit zou mij een paar honderd Euro moeten kosten.