Kachel geen lucht bij voeten

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

Kachel geen lucht bij voeten

03 okt 2013, 10:32

Hallo,

Ik heb een probleem met de ventilatie/kachel in mijn R53/2002. hij geeft heel weinig lucht af bij de voeten, als ik die knop indruk. ik heb al een diagnose gedaan maar er staan geen foutcodes in. ook heb ik via het gat van de radio, de servo motor gecheckt. die functioneert normaal. alleen lijkt het of de klep in de kachel niet beweegt.
dit zou wel eens aan het armpje van de klep kunnen liggen. ik kan alleen niet vinden hoe ditte vervangen zonder het gehele dashboard en stuur enz te moeten demonteren.

Wie kan mij helpen of weet waar ik dit redelijk goedkoop kan laten fixen? met de winter voor de deur is een beetje warmte wel fijn, natuurlijk :D

Gr
Gijs
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Kachel geen lucht bij voeten

08 okt 2013, 13:21

Contact Spenki eens, misschien heeft hij het probleem vaker gezien en kan hij je helpen... ;)

Succes!
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

Re: Kachel geen lucht bij voeten

08 okt 2013, 13:38

Dank je!

Intussen ben ik er een heel stuk verder mee. Op het forum van North American Motoring kan ik het probleem vinden:

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ssues.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo te zien moet ik het hele dashboard uitbouwen om bij de kachel te komen. En vervolgens de kleppen en hevels in de kachel vervangen. Is een klusje voor een zaterdag.

Ik heb gisteren al een hele boel open gehad, de servomotor gechecked, hevels gechecked etc. Alles werkt, alleen komt er geen lucht naar beneden. Wanneer ik een ijzerdraad naar binnen steek kan ik de klep wel openen dus dat betekend dat de klephevel stuk is. En die zit binnen in de kachel.

Ik ga de onderdelen vandaag vast bestellen, maar de klus nog even uitstellen tot ik meer tijd heb.

Het enige waar ik nog mee zit is of ik ook het koelsysteem leeg moet maken en, een stuk lastiger, of de verdamper van de airco los moet. Dan moet ik namelijk het systeem weer laten afvullen en dat is weer zonde geld natuurlijk.

Als ik het echter goed kan zien, moet als het gehele dashboard er af is, de voorkant van de kachel met 6 torx schroeven los te maken zijn en zou de klep vervangen kunnen worden. Ten minste dat hoop ik dan maar. Tot die tijd moet ik helaas koude voeten hebben en lawaai uit het dashboard horen.

gr
Gijs

Terug naar “Interieur en audio”