Hallo, ik ben eigenaar van een Mini Cooper, bouwjaar 2006, eerste eigenaar.
Ik heb bij aflevering destijds een aftermarket radio laten inbouwen. Er zitten verloop
stekkers van de Mini stekker naar Iso. Aan de antenne zit eveneens een verloop stuk, naar
een universle antenne uitgang. De antenne is origineel van Mini (achterdak, met afschroefbare
spriet (40cm).
Met de radio had ik redelijk goed FM signaal, maar het kon beter. Is nooit optimaal geweest.
De laatste maanden was het echter dramatisch. Soms een perfect radio signaal, een paar km verder storing en zelfs wegvallen van radio frequentie. Dan weer hele afstanden perfect, en dan weer plotseling wegvallen van de zender. Had ik bij meerdere zenders. Ik woon op de scheiding Utrecht-Gelderland. Enkele weken geleden tijdens een rit van Arnhem naar Den Haag, was het zodanig dat ik de radio maar uit gezet heb.
Getest met een andere radio, probleem blijft zich voordoen. Dus conclusie antenne.
Als ik de antenne uit de radio haal, valt het signaal weg. Dus de antenne doet wel wat.
Als de antenne weer aan sluit, signaal, en vervolgens de (losse) antenne spriet verwijderd
wordt de ontvangst niet veel slechter.
Ik wil experimenteren met een antenne versterker (fantoom voeding). Kost niet zoveel. Vraag over
de originele antenne: is dit een actieve of passief. M.a.w. kan een fantoom voeding voor een beter radio ontvangst zorgen ? Of heet iemand anders nog suggesties ?
mvg Rob
Slechte Radio Ontvangst Mini Cooper 2006
- RJC
- Nieuw Lid
Bericht
3 topics ging per ongeluk, dus de eerste 2 verwijderd
Re: Slechte Radio Ontvangst Mini Cooper 2006
RubenR6 schreef:3 topics niet iets te veel van het goeie?![]()
Antenne zal ergens wel los zitten? Geen verstand van, maar als alternatief misschien een dab+ geschikte radio? Staat hier nog op het lijstje dus zelf nog geen ervaring mee.
3 topics ging per ongeluk, dus de eerste 2 verwijderd
- RJC
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Slechte Radio Ontvangst Mini Cooper 2006
Storing opgelost, door het aansluiten van een fantoom voeding tussen antenne en radio
Onze sponsors