Update: Grom USB2 Plus: iPhone muziek, bellen én navigatie

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
CooperS|2005
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Update: Grom USB2 Plus: iPhone muziek, bellen én navigat

22 nov 2013, 23:58

Hallo, ik heb vandaag een GROM-IPD3 met bluetooth geïnstalleerd in mijn Mini 2005. Let goed op bij de installatie want ik heb toch wat problemen gehad. Allereerst zorg dat u een T40 en T20 sleutel liggen hebt om de radio vlot te kunnen demonteren. Bij de installatie zijn het vooral de contacten die wat problemen gaven dus let goed op bij het aansluiten en ook bij mij zat het pinnetje van de bus draad er blijkbaar naast. De Bluetooth module werkte niet tot ik uiteindelijk het stekkertje er nogmaals instak en ik dan een signaaltje hoorde. Vanaf dan werkte alles prima. Op het eerste zicht lijkt het prijs/kwaliteit best ok. Ik heb nu nog enkel een probleempje op de ingebouwde GPS. Daar komt GROM op te staan maar om de 20 seconden gaat het beeld eventjes weg. Met een firmware update zou dit moeten opgelost zijn. Morgen dus een micro sd kaartje kopen en dan maar hopen dat het opgelost is.
CooperS|2005
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Update: Grom USB2 Plus: iPhone muziek, bellen én navigat

28 nov 2013, 13:04

Michel van Motrade (http://www.motrade.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) waar ik de module aankocht heeft me super verder geholpen. We hebben wel eventjes moeten zoeken maar nu werkt alles perfect. Het Micro SD kaartje om een update uit te voeren moest opnieuw geformatteerd worden (FAT32-Standaard) vooraleer het door de GROM-IPD3 kon ingelezen worden. Daarop twee bestandjes geplaatst (1x gromipd3.hex voor een firmware update en 1x aangepast bestandje gromipd3.cfg met de instellingen om het GPS scherm niet meer te gebruiken), stroomkabel uitgetrokken, Micro SD kaartje erin, stroomkabel terug aan, lampje pinkt even en klaar is kees. Super tevreden nu over deze aankoop.

Terug naar “Interieur en audio”