Monteren 3-spaaks MFSW R53

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Remonvdh
Be Mini
Be Mini

Monteren 3-spaaks MFSW R53

12 jul 2013, 08:43

Ik heb een 3-spaaks MFSW liggen voor mijn R53, welke ik wil gaan plaatsen in plaats van het huidige 2-spaaks MFSW.
M.b.v. de search heb ik geprobeerd te achterhalen hoe de claxon aangesloten wordt, maar helaas nog zonder resultaat. Ik ben er ook nog niet fysiek mee bezig geweest, dus misschien is het alleen een stekkertje?

Mijn vraag is dan ook of ik nog extra componenten nodig heb om de claxon aan te sluiten. Op het huidige 2-spaaks stuur werkt de claxon d.m.v. knoppen en op het 3-spaaks stuur door op de airbag te drukken ofzo?

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden bij (de)montage of is het een kwestie van oude stuur eraf en nieuwe erop :)
Afbeelding
Roald
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Monteren 3-spaaks MFSW R53

12 jul 2013, 09:14

Ik weet niet of de sleepring hetzelfde is? Over de claxon zou ik me niet druk maken, Kan mij niet eens herinneren of er een stekkertje zat.

(ik ging van een NIET 2-spaak MFSW naar een WEL 3-spaak MFSW en moest mijn sleepring vervangen om alles te laten werken.)

Tip: Gooi wel je accu los! Dit omdat je ook je airbag moet wisselen.

Succes!
MINI
Solarcell
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 jul 2013, 00:53

Roald schreef:(ik ging van een NIET 2-spaak MFSW naar een WEL 3-spaak MFSW en moest mijn sleepring vervangen om alles te laten werken.)
Het is mij niet helemaal duidelijk van welk stuur je naar je 3-spaak MFSW bent gegaan. Ik sta op het punt van een 2-spaak MF naar een 3-spaak MF te gaan. Wat houdt het vervangen van een sleepring precies in? En is dit eenvoudig te doen?
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

14 jul 2013, 09:59

Dat was volgens mij van een niet MF stuur met 2 spaken (dus kaal zonder knoppies) naar een stuur met MF en 3 spaken.
Zo lees ik het tenminste. :)
Solarcell
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 jul 2013, 12:24

Oké, dus als je zoals ik van een MF 2 spaak naar een MF 3-spaak gaat, hoef je geen nieuwe sleepring te hebben?
Grootje
Enthousiast
Enthousiast

15 jul 2013, 08:00

Solarcell schreef:
Roald schreef:(ik ging van een NIET 2-spaak MFSW naar een WEL 3-spaak MFSW en moest mijn sleepring vervangen om alles te laten werken.)
Het is mij niet helemaal duidelijk van welk stuur je naar je 3-spaak MFSW bent gegaan. Ik sta op het punt van een 2-spaak MF naar een 3-spaak MF te gaan. Wat houdt het vervangen van een sleepring precies in? En is dit eenvoudig te doen?

Het sleepring zit precies achter je stuurwiel en daar plug je de stekkertjes van MF bediening in. De sleepring zit met drie torx boutjes vast geschroefd en is heel eenvoudig te vervangen. Dus als je al een MF stuur hebt hoef die dus niet te vervangen. Bij het vervangen van het stuur moet je er wel op letten dat het nieuwe stuur exact op de zelfde positie terug komt als het oude stuurwiel. Dat kun je zien aan de V-makker in het midden van je stuur en op de marker op je stuurkolom. Op de sleepring zit een 2 cm hoge ronde nok die precies past in het gat achterin je stuurwiel zodat de sleepring precies meedraait met je stuur. Succes heren!

De mijne wordt donderdag door de dealer geplaatst samen met wat andere dingen.
Afbeelding
Remonvdh
Be Mini
Be Mini

22 jul 2013, 18:06

Hij zit erop! Inderdaad maximaal 20 minuten bezig geweest :)
Afbeelding
Grootje
Enthousiast
Enthousiast

22 jul 2013, 22:27

Nou mooi! De mijne zit er ook op alleen zit er nu een storing die de dealer er niet uit kan krijgen. Heb namelijk cruise control in laten bouwen.
Afbeelding
DaYaCol
Enthousiast
Enthousiast

04 aug 2014, 21:25

Remonvdh schreef:Hij zit erop! Inderdaad maximaal 20 minuten bezig geweest :)
Ik heb nog een 2 vragen.

[1]Moest je nadat je de MF-ring heb ge-installeerd hem laten programmeren door de dealer??

[2]Is alleen de MF-ring vervangen voldoende om de Radio knopjes te laten werken, Of moet je een extra kabel naar de radio trekken.

B.V.D
Colin

Standaard had ik een MF-stuur 3spaaks zonder knopjes.
Afbeelding
Afbeelding
Remonvdh
Be Mini
Be Mini

05 aug 2014, 08:30

DaYaCol schreef:
Remonvdh schreef:Hij zit erop! Inderdaad maximaal 20 minuten bezig geweest :)
Ik heb nog een 2 vragen.

[1]Moest je nadat je de MF-ring heb ge-installeerd hem laten programmeren door de dealer??

[2]Is alleen de MF-ring vervangen voldoende om de Radio knopjes te laten werken, Of moet je een extra kabel naar de radio trekken.

B.V.D
Colin

Standaard had ik een MF-stuur 3spaaks zonder knopjes.
Ik had standaard een 2-spaaks met knoppen, dus voor mij was het plug en play. Geen idee wat er bij jou moet gebeuren eerlijk gezegd?
Afbeelding
DaYaCol
Enthousiast
Enthousiast

10 aug 2014, 22:48

Helaas niet Plug and Play.
Er ontbreek nog de bedrading van de Radio naar de MF-stuur(sleepring)
Standaard zit er bij mij maar 2 draadjes (witte Connector)
Afbeelding

De MF-sleepring heeft 12 contactjes tegen 4 van een niet MF-sleepring
Afbeelding

Als iemand een Oplossing heeft/Weet hoor ik het graag

Grt
Colin
Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”