Bluetooth handsfree bellen

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 aug 2006, 21:38

Het is dus Bluetooth (vernoemd naar Blauwtand, Nederlandse uitvinding overigens)

Ik heb helemaal geen schermpje nodig:
Knopje lang indrukken is voicedailing, knopje 2x achter elkaar is laatst gekozen nr.
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

28 aug 2006, 22:04

Berthil schreef:Dit ook nog gevonden op Motoringfile, ziet er fraai uit met de navigatie.

Dit zou ook zo mooi moeten werken via bluetooth naar de PDA, dan hoeft bediening via het stuur ook niet.
Mikey maar eens een mailtje sturen :)

Als je dit via je pda werkend krijgt ben je een baas! Dan moet je voor mij een walkthrough schrijven want dat zou ik ook wel zo via m'n pda willen!! Alleen moet je je er dan erg in verdiepen. Ik zal eens kijken of ik wat ppc programma's vind voor telefonie.

Anders kan je nog altijd een parrotje kopen, openen en die 2 ledjes eruit solderen en 2 amberen ledjes erin solderen, kost je 1 euro,10 minuten en je garantie... Is het wel waard toch?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 aug 2006, 22:06

Hier ook nog info van Mike.
Kennelijk werkt de nokia met het MFST, ik hem een mail gestuurd of het ook werkt met het 2-spoke MFST. Als dat werkt wordt het denk ik de Nokia kit
FunkyRAT schreef:Anders kan je nog altijd een parrotje kopen, openen en die 2 ledjes eruit solderen en 2 amberen ledjes erin solderen, kost je 1 euro,10 minuten en je garantie... Is het wel waard toch?
Beetje solderen durf ik wel :)
Maar is het geen gewone witte backlight verlichting?
Als je wat PPC software voor telefonie weet hou ik me aanbevolen. Internetten via Bleutooth tussen hx4700 en Samsung E900 functioneert, een mooi PPC programma zou eigenlijk het mooist zijn omdat ik alles via die PDA doe.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 sep 2006, 20:46

Ik heb hem er in zitten, de Nokia CK-7W Bluetooth carkit. Hier ligt ie nog op tafel. Van newministuff.com met bekabeling die direct op de MINI radio past.

Afbeelding

De kit heeft exact dezelfde stekkers als achterop de MINI radio. Eigenlijk wordt de hele set tussen de radio en de bestaande stekker gezet. Zo komt het geluid van de bluetooth telefoon over de MINI boxen en komt er Phone op het display te staan van de MINI radio. Mooi gemaakt.

Afbeelding

Draadje mooi weggewerkt en de knop op een vrije plaats naast de stoel, de microfoon zit linksboven aan de voorruit. Makkelijk aansluiten en werkte meteen.

Afbeelding

Helaas wel een minpuntje. Wist ik veel dat mijn nieuwe mobiele telefoon behalve Bluetooth ook voice dialing moet hebben. Dat heeft de E900 niet dus als ik wil bellen moet ik de telefoon pakken en een nummer uit het telefoonboek kiezen. Daarna neemt de kit alles automatisch over, dus zo erg is het gemis van voice dialing niet.
emillio
Be Mini
Be Mini

11 sep 2006, 21:38

@ Berthil, die Nokia CK-7W Bluetooth carkit heb ik reeds in mijn bezit, nu vond ik als het goed is een interface kit op newministuff.com, weet jij of ze daar de speciale kabel mee bedoelen om de kit aan te sluiten op je Boost radio?...en werkt dat geluid over je speakers ook als je een cd wisselaar aangesloten hebt?

het zou dan om deze interface gaan:

http://www.newministuff.com/new/shop.ph ... how&id=104

40 pond...nog aardig prijzig voor een kabeltje? :mrgreen:
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 sep 2006, 21:39

Kun je met deze kit ook de toetsen op het stuur gebruiken, die er bij mij al op zitten?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 sep 2006, 21:50

emillio schreef:@ Berthil, die Nokia CK-7W Bluetooth carkit heb ik reeds in mijn bezit, nu vond ik als het goed is een interface kit op newministuff.com, weet jij of ze daar de speciale kabel mee bedoelen om de kit aan te sluiten op je Boost radio?...en werkt dat geluid over je speakers ook als je een cd wisselaar aangesloten hebt?

het zou dan om deze interface gaan:

http://www.newministuff.com/new/shop.ph ... how&id=104

40 pond...nog aardig prijzig voor een kabeltje? :mrgreen:
Dat is inderdaad de speciale kabel, maar het is niet alleen een kabel. Het is ook een kastje met electronica (linksboven op mijn tafelfoto) waardoor wat je op dat moment ook aan geluid hebt over de Boost radio wordt weggedrukt door een beltoon zodat je weet dat je gebeld wordt, en er komt PHONE op je radio te staan. De luidspreker die met de Nokia kit meekomt heb je dan niet nodig, de interface van newministuff gaat geheel over de MINI radio. Het werkt uitstekend. Goeie plaatsing van de microfoon is wel belangrijk, niet tegen de voorruit plakken b.v. Ik heb geen last van rond-zingen tijdens bellen ondanks dat het geluid over de boxen komt.
werner schreef:Kun je met deze kit ook de toetsen op het stuur gebruiken, die er bij mij al op zitten?
Bij deze kit zit een apart knopje om de telefoon op te nemen omdat ik het tweespaaks stuur heb en dus niet het telefoon knopje. Ik dacht dat newministuff met de Nokia kit geen gebruikt maakt van het knopje, daarvoor heeft Mike een interface gemaakt naar de Parrot kits waar het MINI knopje op het driespaaks stuur wel werkt. Voor de zekerhed zou ik hem echter gewoon even e-mailen vanaf zijn website, hij is altijd erg behulpzaam.
horn
Be Mini
Be Mini

11 sep 2006, 22:50

ik heb een sony ericcson p910i carkit in mijn mini zitten en wat mij het meeste verbaast is dat de cd-speler gewoon doorspeelt op de achtergrond. Je hoort hem niet, je kan gewoon bellen, maar als je neerlegt is de cd ineens 4 nummers verder. Heb dat nog nooit bij een auto gehad... :roll:
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 sep 2006, 06:41

@ Berthil; wat was je nou in totaal kwijt voor het hele verhaal, want klinkt mij wel erg interessant. Ik heb overigens wel het drie-spaaks stuurwiel...
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 sep 2006, 09:24

De interface kun je het beste bij newministuff.com bestellen, die zal je nergens anders vinden die zo mooi op de MINI radio past, daarom heeft hij ook een interface voor elk type radio. De stroom komt trouwens ook vanaf de radio, dus geen extra dikke 12V sigarettenaanstekeraansluiting.

De bluetooth kit kun je ergens anders ook op internet voor een lage prijs zoeken. Als je een driespaaks MFSW hebt met telefoonknop moet je geloof ik de Parrot nemen (zie eerdere link).

Ik heb alles compleet besteld voor 200 euro, ook omdat hij mij 4 amber leds (t.w.v. 50 euro) er gratis bij heeft gedaan (voor nog wat meer binnenverlichting in de facelift armsteunen als ik die ooit vindt :) ) omdat één van de Halo's enkele krasjes op het glas had.

Edit: ik lees onderaan de post om mini2.com dat de Nokia kit die ik heb ook werkt met het driespaaks MFSW, wel even duidelijk aangeven richting Mike welke je wilt hebben als je bestelt. Je kan altijd achteraf e-mailen want hij handeld alle bestellingen handmatig af. Of het Nokia knopje dan vervalt weet ik niet, daar zit namelijk ook een volume knop op die het volume van de telefoon apart regelt over de MINI boxen. Dus als na beëindigen van het gesprek weer automatisch wordt overgeschakeld naar de muziek heeft die hetzelfde volume als voorheen en niet hard of zacht omdat het volume is bijgesteld voor het gesprek.
emillio
Be Mini
Be Mini

12 sep 2006, 12:38

Heb zojuist de interface besteld....dat wordt weer sleutelen binnenkort...

Verwijderen van de radio...een lastig klusje?...speciaal gereedschap nodig?... :shock:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 sep 2006, 13:52

Radio verwijderen is super gemakkelijk.
De downtubes er af via de twee schroeven aan de zijkant op elke downtube. Beste is als je de afdekking van de km-teller er ook even afhaalt, maar misschien lukt het om de downtubes er uit te halen zonder die te verwijderen.

Voor op de radio zie je dan 4 torque schroeven, losdraaien en aan de radio trekken. Dat is alles. De kit kun je mooi kwijt linksachter de radio, daar kun je zo bij als je flink rukt aan het paneel onder het stuur.
De microfoon heb ik linksboven op de A-stijl geplakt. Even bovenkant dashboard er af via de twee schroeven aan elke kant achter het afdekplaatje aan de zijkant, en dan ruk je zo de A-stijl bekleding er af, geen schroeven.

Ik ben net nog gebeld in de auto, werkt echt mooi :)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

12 sep 2006, 15:58

Jammer dat de interface niet werkt met een Ice Link Ipod kit icm text weergave :(
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

12 sep 2006, 18:48

ik kan de nokia carkit van iemand overnemen, maar als ik deze wil inbouwen, moet ik dan ook een speciale kabel oid aanschaffen?

Ik heb overigens geen originele MINI radio maar een Pioneer.

weet er iemand of er ook ergens op internet een inbouwschema te vinden is?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 sep 2006, 23:52

'PHONE komt er bij mij ook in de display te staan, zonder die kabel van newministuff.

Ik heb de microfoon in het midden bij binnenspiegel. Weliswaar op mij gericht, maar het makkelijke dat 'ie in midden zit is dat bijv. mijn vriendin dan kan meepraten in het gesprek mocht dat nodig zijn.

Terug naar “Interieur en audio”