Boost systeem, wat is dit nou precies?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
paulcustoms
One wheel wonder
One wheel wonder

21 mar 2011, 19:04

@ MarcoFr
Ik beweer ook niet dat het NIETS uitmaakt, ik beweer dat het uitgaande vermogen nagenoeg hetzelfde is. Ook hierbij is natuurlijk muziek keuze en afstelling van groot belang. Over smaak valt niet te twisten iedereen heeft wel een voorkeur. (maar een top radio zoals de Alpine DVA-9965R heeft niet eens een interne versterker)
Ik bouw dan ook Alpine graag in, ook hun garantie-service is goed.
red_devil schreef: Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb namelijk gehoord dat er speciale stekkers zijn die tussen de speaker kabel uiteinde en de head unit gaat en zo kan je het aftakken richting een "speciale" versterker die dit soort input aankan...... Ik hoor graag van je!
Korte uitleg
-uitgangen van de radio (interne versterker) die men op een speaker aansluit noemt men “high” uitgangen.
-uitgangen van de radio die naar een signaalprocessor en/of versterker gaan noemt men “low” uitgangen.
In de praktijk zijn high uitgangen speaker kabels en signaalprocessor en/of versterker uitgang meestal cinch of rca. (voor foto’s even google pics zoeken)
De standaard mini radio heeft geen signaalprocessor en/of versterker uitgangen. Men zal dus de “high” uitgangen moeten gebruiken voor de versterker. Er zijn 2 manieren, men gebruikt een aparte line-driver (MTX req-5 bijvoorbeeld, tevens aanbevolen ;)) of men gebruikt de “high” ingang van de versterker (deze heeft dan zelf al een line-driver)
Om de originele kabels niet stuk te maken wordt vaak gebruik gemaakt van een iso-connector (voor mini bijvoorbeeld: Mini Signat S30.0930-??? zelf even juiste bouwjaar zoeken) Van deze draden worden de SPEAKER draden onderbroken/doorgeknipt vanaf de radiokant verlengd bij voorkeur gesoldeerd met krimpkous en naar de line driver of versterker getrokken.
De versterker wordt aangesloten plus/min/remote en de speaker draden worden op de andere kant van de doorgeknipte draden aangesloten. (let wel op links/rechts/voor/achter anders klopt je balance en/of fader niet)
Mvg

Paul
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 mar 2011, 23:15

Thnx Paul voor de uitleg. Ik ga verder op onderzoek uit. Heb namelijk een paar weken geleden alle boxen vervangen door Polk boxen. Maar aangezien deze boxen echt wat kunnen krijg ik het met mijn boost radio er niet uit. Dus nu twijfel ik over een Pioneer radio of een versterker ?!
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
paulcustoms
One wheel wonder
One wheel wonder

22 mar 2011, 09:14

red_devil schreef:Thnx Paul voor de uitleg. Ik ga verder op onderzoek uit. Heb namelijk een paar weken geleden alle boxen vervangen door Polk boxen. Maar aangezien deze boxen echt wat kunnen krijg ik het met mijn boost radio er niet uit. Dus nu twijfel ik over een Pioneer radio of een versterker ?!
Met een andere radio ga je (bijna) geen extra vermogen krijgen. Met een versterker kan dit wel.

Welke speakers heb je van polk? en welke heb je allemaal vervangen? wat is je budget?
wat zijn je wensen, luid, zuiver, extra bass, etc. Mag ook allemaal in PM.

Terug naar “Interieur en audio”