Het is meer dan alleen een kabeltje, de MINI radio heeft geen software om de iPod te lezen en de iPod heeft geen software om correct signalen naar de MINI radio te sturen. Er zit dus wat elektronica vast aan de kabel.
De interface gaat inderdaad op de CD-Wisselaar aansluiting dus die wordt overbodig als je die in de auto hebt.
Soms staat er wel eens een Dension Ice>Link Plus te koop op Marktplaats.
Auxilary audio input !!
- Gtjw
- One wheel wonder
Bericht
HMMM ok en dat is de icelink plus?
Vond de oplossing met aux-kabel van BMW zelf toch een stuk interessanter. scheelt ff 120 euro. (had ze nou maar eentje vanuit >03-2002
) Geen andere oplossingen die ong. 50-60 euro kosten en toch redelijk zijn in kwaliteit??
Vond de oplossing met aux-kabel van BMW zelf toch een stuk interessanter. scheelt ff 120 euro. (had ze nou maar eentje vanuit >03-2002

Mini Cooper S JCW RULEZ!!
Maar onze Cooper Sidewalk is ook niet verkeerd :-)
Maar onze Cooper Sidewalk is ook niet verkeerd :-)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Met de Ice-Link Plus bedien je de iPod via de radio en kun je hem wegstoppen. Bovendien is het audiosignaal digitaal. Met de Aux kabel moet je de iPod zelf bedienen en is het signaal analoog. Zelfs bij een standaard radio hoor je dat verschil. Bovendien is het ingangssignaal van de Aux kabel i.c.m. een iPod aan de lage kant, dat betekent dus volume opdraaien en veel volumeverschil met de CD-speler en radio (mocht je eens overschakelen naar die twee vanuit de Aux).
Smeer de 120 Euro verschil eens uit over de zeg maar 2 jaar dat je de auto nog hebt en reken dan eens uit wat je voor dat gemak en de kwaliteitswinst per maand kwijt bent:
5 Euro p/m (exclusief wederverkoopwaarde)
Niet de fout maken om een goedkope UHF transmitter te kopen, die werken voor geen meter.
Smeer de 120 Euro verschil eens uit over de zeg maar 2 jaar dat je de auto nog hebt en reken dan eens uit wat je voor dat gemak en de kwaliteitswinst per maand kwijt bent:
5 Euro p/m (exclusief wederverkoopwaarde)
Niet de fout maken om een goedkope UHF transmitter te kopen, die werken voor geen meter.
- $$$kevin-R50$$$
- Nieuw Lid
Bericht
Re: auxilry audio input !!
op dit alles hier zal ik een duidelijk vervolg geven van zo dra ik foto's mag plaatsen dus vanaf nu nog 3daggen ben pas lidMaaij schreef:Je kan hiervoor idd een AUX kabel gebruikenkarretje schreef:Ik heb een philips mp3 speler (en veel vragen), is het mogelijk deze aan te sluiten op mijn miniradio (= Harman Kardonn) met het auxilary kabeltje?
En hoe is de aansluiting MP3 / auxilary ?Deze sluit je aan op de hoofdtelefoonaansluiting van je MP3 (AUX kabel sluit je aan achter je radio)Is dit via de hoofdtelefoonuitgang van de MP3 naar de auxilary?Dit kan helaas niet. Alleen bediening via je MP3 speler etc. (Is wel mogelijk met een Ipod icm Icelink aansluiting)En kan ik het volume wijzigen, en van nummer wisselen d.m.v. de stuurbediening ? De titels en dergelijke worden die weergegeven op het display van de radio ?Geluid is erg goed, net zo goed als een cd (ligt ook aan de kwaliteit van de MP3)Hoe is het geluid ????Is bij de dealer te koop. Dacht dat het rond de 50 euro is. Misschien weet Berthill dit. Hij heeft deze ook in zijn MINI ingebouwd.Waar kan ik dit kabeltje het beste aanschaffen ???Als je nog vragen hebt dan horen wij het graagDit is het...........voor vandaag
- $$$kevin-R50$$$
- Nieuw Lid
Bericht
wat heb je nodig een cdrom kabel namelijk die kabel die van de cd rom naar de geluidskaarts gaat (in de pc)
en een stereo jack3.5mm

je maakt langs 1 kant van de kabel de 3 kabeltjes vrij uit dat zwart blokje dan soldeer je die 3 kabeltjes op de stereo jack
nu maak je aan de andere kant van de kabel de laatste los en plaats die dan in het blokje als 2e
niet in het 3e (3e van de 2e rij dus eigenlijk 10) zoals op de foto want als je goed kijkt zie je naast het blokje 4 pinnen dus in tot taal 12 pinnen en je hebt pin 3,4 en 10 nodig zoals hier

dus bij het solderen is 10 de massa-middle dus de middeste en 3en4 de + en - dus pin 10 moet de middenste zijn die je soldeerts in de jack
de 2 andere spelen geen rol center en outer
dus je soldeert de jack kijkt welk kleur op de middle zit en dat is pin 10 op de achter kant van je radio
als je de radio uithaalt en kijkt zoals op de foto's snap je het direct pin 3,4 en10
snap je het toch niet vraag gerust grtz kevin

je maakt langs 1 kant van de kabel de 3 kabeltjes vrij uit dat zwart blokje dan soldeer je die 3 kabeltjes op de stereo jack
nu maak je aan de andere kant van de kabel de laatste los en plaats die dan in het blokje als 2e

dus bij het solderen is 10 de massa-middle dus de middeste en 3en4 de + en - dus pin 10 moet de middenste zijn die je soldeerts in de jack
de 2 andere spelen geen rol center en outer
dus je soldeert de jack kijkt welk kleur op de middle zit en dat is pin 10 op de achter kant van je radio
als je de radio uithaalt en kijkt zoals op de foto's snap je het direct pin 3,4 en10
snap je het toch niet vraag gerust grtz kevin
- Donstil
- Nieuwsgierig
Bericht
Even een shopje van dit inmiddels al weer wat oudere topic.
krijg je de radio er makkelijk uit?
en kan je die kabel makkelijk laten uitkomen bij de bekehouders?
(ik ben niet zo handig met boren en schroeven
EDIT: Net bij de dealer vandaan, Kabel zou niet bestaan voor mijn radio.
Beetje een verhaal op sterk water lijkt me.
Iemand enig idee waar ik hem online kan bestellen ?
krijg je de radio er makkelijk uit?
en kan je die kabel makkelijk laten uitkomen bij de bekehouders?
(ik ben niet zo handig met boren en schroeven

EDIT: Net bij de dealer vandaan, Kabel zou niet bestaan voor mijn radio.
Beetje een verhaal op sterk water lijkt me.
Iemand enig idee waar ik hem online kan bestellen ?
- Donstil
- Nieuwsgierig
Bericht
@sammax
nou ik heb dat artikeltje gevonden.
mijn mini staat nog bij de schade hersteller dus ik heb hem helaas zelf nog niet kunnen inbouwen (de kabel)
hier staat heel simpel met plaatjes hoe jeje radio eruit ken slopen
http://www.minicarparts.net/instruction ... ctions.cfm
en mocht je de bmw kabel nog willen bestellen.
dit 65 12 0 308 752 is het bmw nl part nummer
mijn mini staat nog bij de schade hersteller dus ik heb hem helaas zelf nog niet kunnen inbouwen (de kabel)
- sammax
- Mod virus alert!
Bericht

het probleem was alleen dat mn zelfgemaakte kabel niet werkte...
ik heb gister bij de dealer de originele kabel gehaald en ingebouwd en toen deed ie het meteen
groet
bedankt donstilDonstil schreef:@sammax

ik heb gister bij de dealer de originele kabel gehaald en ingebouwd en toen deed ie het meteen

groet
- Donstil
- Nieuwsgierig
Bericht
Heb je de radio uitgebouwd?
Was dat idd zo weinig werk als op het stappenplan wat ik gepost had ?
Ooh mooi zo,sammax schreef:bedankt donstilDonstil schreef:@sammax
groet
Heb je de radio uitgebouwd?
Was dat idd zo weinig werk als op het stappenplan wat ik gepost had ?
Onze sponsors