Naderhand inbouw boordcomputer
- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
Om de boordcomputer te activeren moet je een aantal dingen doen.
Als eerste een richting aanwijzer plaatsen met het boordcomputer knopje.
Als je daarmee bezig bent kun je ook meteen de kabelboom inbouwen welke van de van de zekering box naar de hendel gaat en van daaruit naar je kilometer teller.
Deze kabelboom kun je bij de dealer bestellen #61120140552 en kost 28 euro.
Als je alles hebt geïnstalleerd kun je wederom naar de dealer gaan om de boel te laten coderen, vanaf dat moment kun je in de pre-facelift modellen het volgende zien in je display op de toerenteller
Gemiddelde snelheid
Gemiddeld verbruik
Afstand tot tank leeg
en de buitentemperatuur
Succes er mee!!
Als eerste een richting aanwijzer plaatsen met het boordcomputer knopje.
Als je daarmee bezig bent kun je ook meteen de kabelboom inbouwen welke van de van de zekering box naar de hendel gaat en van daaruit naar je kilometer teller.
Deze kabelboom kun je bij de dealer bestellen #61120140552 en kost 28 euro.
Als je alles hebt geïnstalleerd kun je wederom naar de dealer gaan om de boel te laten coderen, vanaf dat moment kun je in de pre-facelift modellen het volgende zien in je display op de toerenteller
Gemiddelde snelheid
Gemiddeld verbruik
Afstand tot tank leeg
en de buitentemperatuur
Succes er mee!!
- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
Ik weet niet wat de kosten zijn om het allemaal bij de dealer te laten doen, maar ik was zelf 140 euro er aan kwijt.
50 euro voor een richtingaanwijzer hendel(tweedehands bij sloop incl. verzendkosten), 28 euro voor de kabelboom en 60 euro voor het laten coderen bij de dealer.
Voor het inbouw werk was ik ongeveer een uurtje bezig.(heb van de dealer een mooie Nederlandstalige handleiding gekregen)
Ik geloof dat als je het door de dealer laat doen dat je er veel meer aan kwijt bent.
Het is wel een leuke gadget maar voor dat geld kun je ook andere dingen doen, ik zou het zelf nooit meer doen.

50 euro voor een richtingaanwijzer hendel(tweedehands bij sloop incl. verzendkosten), 28 euro voor de kabelboom en 60 euro voor het laten coderen bij de dealer.
Voor het inbouw werk was ik ongeveer een uurtje bezig.(heb van de dealer een mooie Nederlandstalige handleiding gekregen)
Ik geloof dat als je het door de dealer laat doen dat je er veel meer aan kwijt bent.
Het is wel een leuke gadget maar voor dat geld kun je ook andere dingen doen, ik zou het zelf nooit meer doen.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Grappig, prijzen zijn niet veel veranderd. Heb via onderdelenzoeker.nl een armpje kunnen bemachtigen voor 50 euro inclusief verzending en ga vgl week bij Timmermans naast andere onderdelen ook een kabelsetje halen maar dan voor 22 euro.
Overigens vraag Timmermans voor de handel/schakelaar + kabelset bij elkaar 129 euro als je dus alles nieuw koopt.
Het scheelt dat mijn Mini al climatecontrol etc heeft.(sensor buitentemperatuur)
Wanneer dit niet het geval is kun je beter de complete retrofitkit 62130029492 kopen.
Onderdeelnummer van alleen de schakelaar is 61311484333. Handig die TIS en ETK programmas !
Minilex schreef:Ik weet niet wat de kosten zijn om het allemaal bij de dealer te laten doen, maar ik was zelf 140 euro er aan kwijt.![]()
Grappig, prijzen zijn niet veel veranderd. Heb via onderdelenzoeker.nl een armpje kunnen bemachtigen voor 50 euro inclusief verzending en ga vgl week bij Timmermans naast andere onderdelen ook een kabelsetje halen maar dan voor 22 euro.
Overigens vraag Timmermans voor de handel/schakelaar + kabelset bij elkaar 129 euro als je dus alles nieuw koopt.
Het scheelt dat mijn Mini al climatecontrol etc heeft.(sensor buitentemperatuur)
Wanneer dit niet het geval is kun je beter de complete retrofitkit 62130029492 kopen.
Onderdeelnummer van alleen de schakelaar is 61311484333. Handig die TIS en ETK programmas !
- poeptus
- Nieuwsgierig
Bericht
dit is wel intressant.
Ben paar maanden geleden bij de dealer in goes geweest voor de prijs van achteraf boordcomputer inbouw en cruise control.
De boordcomputer zou €350,- gaan kosten incl inbouw
en de cruise control €700,- incl inbouw.
Dan kan ik die boordcomputer makkelijk zelf inbouwen als ik het goed begrijp.
Bedankt in ieder geval.
Groeten kevin
Ben paar maanden geleden bij de dealer in goes geweest voor de prijs van achteraf boordcomputer inbouw en cruise control.
De boordcomputer zou €350,- gaan kosten incl inbouw
en de cruise control €700,- incl inbouw.
Dan kan ik die boordcomputer makkelijk zelf inbouwen als ik het goed begrijp.
Bedankt in ieder geval.
Groeten kevin
- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
@Coendek
Jij hebt tegenwoordig toch een R56 Dooper? wil je daar de cruiscontrol inbouwen?
Ik weet het niet 100% zeker maar ik geloof dat het voor de R56 een kwestie is van
de stuurknopjes en een stukje software coderen, alle andere schakelaars(koppeling oa) zit er standaard in.
Misschien nog de sleepring vervangen, maar dat kun je zelf beter bepalen want je hebt je stuur al een keer los gehad.
Ergens nog een stekkertje vrij?
Jij hebt tegenwoordig toch een R56 Dooper? wil je daar de cruiscontrol inbouwen?
Ik weet het niet 100% zeker maar ik geloof dat het voor de R56 een kwestie is van
de stuurknopjes en een stukje software coderen, alle andere schakelaars(koppeling oa) zit er standaard in.
Misschien nog de sleepring vervangen, maar dat kun je zelf beter bepalen want je hebt je stuur al een keer los gehad.
Ergens nog een stekkertje vrij?
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
FF deze weer omhoog schoppen !!
@Minilex...ik ben er nu mee bezig en eigenlijk wijst alles zich vanzelluf ware het niet dat die handleiding die ik ook heb ook melding maakt van een of andere kabel die verder nergens genoemd wordt.
(alle andere kabelaansluitingen zijn duidelijk)
bij punt 5....lay branches B4-B10 to the instrument cluster..........
er gaat toch maar 1 kabeltje B4 (geel/rood) naar de snelheidsmeter ?
@Minilex...ik ben er nu mee bezig en eigenlijk wijst alles zich vanzelluf ware het niet dat die handleiding die ik ook heb ook melding maakt van een of andere kabel die verder nergens genoemd wordt.
(alle andere kabelaansluitingen zijn duidelijk)
bij punt 5....lay branches B4-B10 to the instrument cluster..........
er gaat toch maar 1 kabeltje B4 (geel/rood) naar de snelheidsmeter ?
- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
Klopt, je hoeft maar een draadje aan te sluiten op de rechter stekker.
Ik heb de installatie handleiding nogmaals gelezen en inderdaad ze spreken over een B10 draad
Geen idee wat dat betekend, maar als ik je picas zie dan heb je alles goed aangesloten.
Waar wil je hem laten activeren, bij de stealer in Venlo vragen ze er meer dan 60 euro voor
Misschien doen ze het bij Timmermans in Kaarst voor minder??
Veel succes er mee!!
Ik heb de installatie handleiding nogmaals gelezen en inderdaad ze spreken over een B10 draad

Geen idee wat dat betekend, maar als ik je picas zie dan heb je alles goed aangesloten.
Waar wil je hem laten activeren, bij de stealer in Venlo vragen ze er meer dan 60 euro voor

Veel succes er mee!!

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
echt waar ? potverdomme daar wilde ik morgen om 8 uur op de stoep gaan staan. taj denk dat het bij elke dealer wel knaken zal kosten en om nu voor de derde keer in een week naar Kaarst te rijden is me te gortig.
waar heb jij het laten doen ????
Minilex schreef:Klopt, je hoeft maar een draadje aan te sluiten op de rechter stekker.
Ik heb de installatie handleiding nogmaals gelezen en inderdaad ze spreken over een B10 draad![]()
Waar wil je hem laten activeren, bij de stealer in Venlo vragen ze er meer dan 60 euro voor![]()
Veel succes er mee!!
echt waar ? potverdomme daar wilde ik morgen om 8 uur op de stoep gaan staan. taj denk dat het bij elke dealer wel knaken zal kosten en om nu voor de derde keer in een week naar Kaarst te rijden is me te gortig.
waar heb jij het laten doen ????
Onze sponsors