@Dennisp - Ik denk als je eerst je mini pakeerd en jezelf even voorsteld er veel meer antwoorden worden gegeven op dit topic. Maar in iedergeval welkom op dit forum.
ragg
R56 stoelen in R50
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Dennisp
- Leerling Mini lid
Bericht
De rails moest ik een aantal dingen van demonteren. En 1 extra gat boren in de stoel bevestigings poot.
En uiteraard de oude stoelen helemaal demonteren van de rails. Gordel eruit halen en opnieuw aansluiten.
airbag aansluiting aanpassen.
En deze week / volgende week wordt mijn achterbank bekleed met zwart nappa leer.
Dan wordt mijn originele achterbank aangepakt
Al met al viel het nog wel mee en belangrijkste is dat ik geen gaten in de rails hoefde te maken dit ivm met de veiligheid.
Dus eind volgende week is mijn eerste doelstelling behaald.
dan nog chippen en bodykit maarja ff rustig aan doen met het budget!
En uiteraard de oude stoelen helemaal demonteren van de rails. Gordel eruit halen en opnieuw aansluiten.
airbag aansluiting aanpassen.
En deze week / volgende week wordt mijn achterbank bekleed met zwart nappa leer.
Dan wordt mijn originele achterbank aangepakt

Al met al viel het nog wel mee en belangrijkste is dat ik geen gaten in de rails hoefde te maken dit ivm met de veiligheid.
Dus eind volgende week is mijn eerste doelstelling behaald.
dan nog chippen en bodykit maarja ff rustig aan doen met het budget!
- Dennisp
- Leerling Mini lid
Bericht
De gordel is niets aan versleuteld. De gordel houder is van de oude stoel afgedraaid (torque) en dan op de nieuwe stoel bevestigd. Kabel gewoon aangesloten dat werkt.
Airbag lampje brand, alleen dat komt omdat ik accu niet ontkoppeld heb bij het verwijderen van de stoel. Toen brandde die al.
FF laten resetten.
Airbag lampje brand, alleen dat komt omdat ik accu niet ontkoppeld heb bij het verwijderen van de stoel. Toen brandde die al.
FF laten resetten.
- Designmod
- Leerling Mini lid
Bericht
Dit na uitvoerig telefonisch contact met de BMW Mini dealer, met de super behulpzame
Dennisp en naar grondig onderzoek van mijn man.
We zijn tegen de volgende vier problemen aangelopen:
- Easy entree mechanisme van de R56 is niet compatible met het frame van een R50.
- Slechts 4 van de 8 bouten om de frames aan elkaar te bevestigen passen.
- De hendel van de R50 om je stoel naar achter en naar voren te kunnen schuiven past niet op een R56 stoelframe. Tevens zijn losse frames compatible voor een R56 stoelframe niet los bij de dealer te verkrijgen.
- Ook verschillen de draden van de bekabeling van de stoelairbag. Er is geen kleurenschema bekend zodat je niet weet hoe je de bestaande bekabeling op de R56 bekabeling moet aansluiten zonder een ploffende airbag te riskeren. Dit kan alleen bij de dealer en zij geven reeds aan dat dit een duur grapje gaat worden
Kortom: Ik zou niemand willen adviseren R56 stoelen te kopen met de bedoeling deze in een R50 te plaatsen.
Ps. Ik heb momenteel twee prachtige nieuwe R56 voorstoelen in zwart leer met cremekleurige bies in de aanbieding
voor foto's zie mijn gallery.
Ik heb tevens R56 stoelen aangeschaft maar ben toch echt tot de conclusie gekomen dat het allemaal niet past.De r56 stoelen zijn gemonteerd!
Dit na uitvoerig telefonisch contact met de BMW Mini dealer, met de super behulpzame

We zijn tegen de volgende vier problemen aangelopen:
- Easy entree mechanisme van de R56 is niet compatible met het frame van een R50.
- Slechts 4 van de 8 bouten om de frames aan elkaar te bevestigen passen.
- De hendel van de R50 om je stoel naar achter en naar voren te kunnen schuiven past niet op een R56 stoelframe. Tevens zijn losse frames compatible voor een R56 stoelframe niet los bij de dealer te verkrijgen.
- Ook verschillen de draden van de bekabeling van de stoelairbag. Er is geen kleurenschema bekend zodat je niet weet hoe je de bestaande bekabeling op de R56 bekabeling moet aansluiten zonder een ploffende airbag te riskeren. Dit kan alleen bij de dealer en zij geven reeds aan dat dit een duur grapje gaat worden

Kortom: Ik zou niemand willen adviseren R56 stoelen te kopen met de bedoeling deze in een R50 te plaatsen.
Ps. Ik heb momenteel twee prachtige nieuwe R56 voorstoelen in zwart leer met cremekleurige bies in de aanbieding

Onze sponsors