R56 stoelen in R50

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mar 2009, 08:55

@Dennisp - Ik denk als je eerst je mini pakeerd en jezelf even voorsteld er veel meer antwoorden worden gegeven op dit topic. Maar in iedergeval welkom op dit forum.

ragg
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Dennisp
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 mar 2009, 15:45

@MacMini,
daar heb je helemaal gelijk in.

Leek mij alleen leuker met r56 stoelen ;)

Maar kijk zo maar in mijn Parking.
Dennisp
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 mar 2009, 10:47

De r56 stoelen zijn gemonteerd! :)
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mar 2009, 21:14

En ging dat goed?? Wat heb je moeten doen/aanpassen? :wink:
Dennisp
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

18 mar 2009, 12:18

De rails moest ik een aantal dingen van demonteren. En 1 extra gat boren in de stoel bevestigings poot.
En uiteraard de oude stoelen helemaal demonteren van de rails. Gordel eruit halen en opnieuw aansluiten.
airbag aansluiting aanpassen.

En deze week / volgende week wordt mijn achterbank bekleed met zwart nappa leer.
Dan wordt mijn originele achterbank aangepakt :)

Al met al viel het nog wel mee en belangrijkste is dat ik geen gaten in de rails hoefde te maken dit ivm met de veiligheid.

Dus eind volgende week is mijn eerste doelstelling behaald.

dan nog chippen en bodykit maarja ff rustig aan doen met het budget!
robbert-1
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 mar 2009, 12:25

Klinkt toch als een riskant klusje, klooien aan de gordels... Hoe zit het eigenlijk met de airbags, gaan er lampjes branden?
Dennisp
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

18 mar 2009, 14:58

De gordel is niets aan versleuteld. De gordel houder is van de oude stoel afgedraaid (torque) en dan op de nieuwe stoel bevestigd. Kabel gewoon aangesloten dat werkt.

Airbag lampje brand, alleen dat komt omdat ik accu niet ontkoppeld heb bij het verwijderen van de stoel. Toen brandde die al.
FF laten resetten.
Designmod
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 mei 2009, 11:23

En deze week / volgende week wordt mijn achterbank bekleed met zwart nappa leer.
Dan wordt mijn originele achterbank aangepakt
Waar heb je dit laten doen?? En is dit een prijzig geheel?
Designmod
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

03 jun 2009, 16:48

De r56 stoelen zijn gemonteerd!
Ik heb tevens R56 stoelen aangeschaft maar ben toch echt tot de conclusie gekomen dat het allemaal niet past.

Dit na uitvoerig telefonisch contact met de BMW Mini dealer, met de super behulpzame :D Dennisp en naar grondig onderzoek van mijn man.

We zijn tegen de volgende vier problemen aangelopen:

- Easy entree mechanisme van de R56 is niet compatible met het frame van een R50.
- Slechts 4 van de 8 bouten om de frames aan elkaar te bevestigen passen.
- De hendel van de R50 om je stoel naar achter en naar voren te kunnen schuiven past niet op een R56 stoelframe. Tevens zijn losse frames compatible voor een R56 stoelframe niet los bij de dealer te verkrijgen.
- Ook verschillen de draden van de bekabeling van de stoelairbag. Er is geen kleurenschema bekend zodat je niet weet hoe je de bestaande bekabeling op de R56 bekabeling moet aansluiten zonder een ploffende airbag te riskeren. Dit kan alleen bij de dealer en zij geven reeds aan dat dit een duur grapje gaat worden :(

Kortom: Ik zou niemand willen adviseren R56 stoelen te kopen met de bedoeling deze in een R50 te plaatsen.

Ps. Ik heb momenteel twee prachtige nieuwe R56 voorstoelen in zwart leer met cremekleurige bies in de aanbieding :mrgreen: :mrgreen: voor foto's zie mijn gallery.

Terug naar “Interieur en audio”