Alarm retrofit kit
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Raam open, op slot zetten met de sleutel en dan je arm in de auto steken, het stuur omdraaien, knopjes aanraken, als hij net als bij mij niet werkt, heb je er geen.... 

- MINI Grunn
- One wheel wonder
Bericht
Ik heb ook zo'n bewegings -of druksensor aan het plafond zitten en we hebben de hendel met het rode lampje wat 10 seconden knippert als je hem op slot zet.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
Gaat het trouwens ook af als je de auto aanraakt (motorkap of body ergens)? Ik heb de kit hier liggen, alleen wil het alleen installeren als de alarm afgaat bij aanrakingen. Mijn auto is namelijk vaak slachtoffer van zinloos geweld (anderen die hun deuren ertegen gooien, kinderen die voetballen en spiegels omtrappen, kauwgom op de achterruitenwisser etc)
Is de gevoeligheid instelbaar? Want ik wil voornamelijk dit soort pesterijtjes (wat duurder kost dan als ie gewoon gejat wordt (qua verzekeringskwesties)) voorkomen. En het geluid moet ook een goede afschrikwerking hebben.
Is de gevoeligheid instelbaar? Want ik wil voornamelijk dit soort pesterijtjes (wat duurder kost dan als ie gewoon gejat wordt (qua verzekeringskwesties)) voorkomen. En het geluid moet ook een goede afschrikwerking hebben.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gevoeligheid is dacht ik niet instelbaar, of de dealer zou het moeten kunnen via de computer maar ik denk het niet.
Als je de auto aanraakt gaat het alarm niet af. Alleen als je hem erg heen en weer schudt zal de tiltsensor het alarm doen afgaan. Verder sensoren via de motorkap, deuren en achterklep, en een bewegingssensor aan de hemelbekleding.
Ik kan de hele auto aan de buitenkant wassen zonder dat het alarm af gaat
Als je de auto aanraakt gaat het alarm niet af. Alleen als je hem erg heen en weer schudt zal de tiltsensor het alarm doen afgaan. Verder sensoren via de motorkap, deuren en achterklep, en een bewegingssensor aan de hemelbekleding.
Ik kan de hele auto aan de buitenkant wassen zonder dat het alarm af gaat

- MINI Grunn
- One wheel wonder
Bericht
Ik heb het vanavond getest en inderdaad hij gaat af. Maar hij gaat pas af als ik weer uit de auto kruip. Is het echt geen druksensor die plotselinge drukverschillen detecteerd? Maarja hij doet het in iedergeval. De sirene is inderdaad niet echt hard. Ze hadden beter de sirene in combinatie met de claxon kunnen maken.
- red_devil
- Bijna verslaafd
Bericht

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Kan iemand antwoord geven op mijn vraag?????
red_devil schreef:Ik ben van plan om misschien een alarm in te bouwen. Maar aangezien het zoveel werk is weet ik het nog niet. Ik las op die andere site van de diy dat in een 2003 model of hoger de kabels er allemaal al inzitten? Dus dan komt het erop neer dat ik alleen de dingen moet vast klikken en klaar is kees of niet.....
Mijn mini komt uit 2004 en is een facelift model.

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
- rotaxmax
- Nieuw Lid
Bericht
Alarm heeft tijd nodig om in te schakelen
Het is wel zo als je het alarm aanzet het niet gelijk werkt als je dan door het raam naar binnen kruipt.
Het alarm wordt gevoeliger als het langer actief is, wacht dus eens een paar uurtjes met testen.
Het alarm wordt gevoeliger als het langer actief is, wacht dus eens een paar uurtjes met testen.
- rotaxmax
- Nieuw Lid
Bericht
hahahahahah
Tegen het stelen van een MINI hebben ze een startonderbreker gemonteerd, deze werkt wel gelijk.......
Zegt de ene boef tegen de andere: begin jij er maar aan, deze mini is toch niet te stelen............
Zegt de ene boef tegen de andere: begin jij er maar aan, deze mini is toch niet te stelen............