iPod textinfo op Navigatiescherm (Intravee II)
- WV
- Nieuwsgierig
Bericht
Alleen blijft het probleem dat als de auto langer dan 24 uur heeft stilgestaan de ipod niet meer wordt gevonden en dus niet meer opgestart. Ik krijg doodleuk de melding "Geen Ipod" in mijn navi scherm.
Erg vervelend aangezien ik de ipod achterin heb liggen en je niet elke keer uitstapt om de ipod op te starten, want als ik even op een toets van de ipod druk dan wordt deze weer geactiveerd en weer "gezien" en wordt de muziek weer afgespeeld met weergave artiest en titel op navi scherm.
De dealer dacht de oplossing te hebben door de ipod "wakker" te maken dmv een wekker in te stellen op de ipod zodat deze 'sochtends vroeg en 'savonds weer even wordt geactiveerd. Dit werkt dus niet! Heeft iemand hier ervaring mee? of een andere oplossing om de ipod geactiveerd te houden zodat deze ook na 24uur stilstaan van de auto weer vanzelf wordt opgestart?
Verder werkt alles perfect (mbv de Intravee), weergave artiest en titel op navi scherm en bediening via multi stuurwiel en ondertussen ook gewoon een werkende navigatie. Alleen dat "in slaap vallen" van de ipod is erg vervelend! en ik overweeg bijna om de ipod via een langere kabel naar voren te laten brengen zodat je gemakkelijker de ipod kunt activeren als ik weer eens ben weggereden met een ipod die in slaap is gevallen....maar dit lijkt me niet nodig, er moet toch een oplossing zijn?!
Het opladen van mijn ipod is nu eindelijk opgelost en werkt! Bleek inderdaad een adapter tussen kabel en ipod te moeten van Alpine (zwart blokje) en nu laadt mijn Nano 8G wel op.Minilex schreef:Ik ben er net achter dat de allerlaatste generaties van Ipod's(Nano 4g, Iphone3g etc..) een andere aansluitschema hebben van hun voeding in de connector, wellicht dat dat de reden is van het niet opladen.WV schreef: Het laatste puntje moet nog worden bekeken......de iPod laadt niet op. Dealer is al gedeeltelijk op de hoogte maar als de mini meer dan 2 dagen stil (vakantie) staat en je start hem dan zegt het display "geen iPod".
Ga je dan naar achter (hij ligt in de kofferbak) en klik je hem van de stekker en er weer op dan doet hij het weer. Alleen bleek vandaag dat dit truukje ook niet meer te werken omdat de iPod helemaal leeg was. Het kan dus ook zo zijn dat hij vrolijk doorspeelt als de auto stil staat. Zoek ik nog uit....
Alleen blijft het probleem dat als de auto langer dan 24 uur heeft stilgestaan de ipod niet meer wordt gevonden en dus niet meer opgestart. Ik krijg doodleuk de melding "Geen Ipod" in mijn navi scherm.
Erg vervelend aangezien ik de ipod achterin heb liggen en je niet elke keer uitstapt om de ipod op te starten, want als ik even op een toets van de ipod druk dan wordt deze weer geactiveerd en weer "gezien" en wordt de muziek weer afgespeeld met weergave artiest en titel op navi scherm.
De dealer dacht de oplossing te hebben door de ipod "wakker" te maken dmv een wekker in te stellen op de ipod zodat deze 'sochtends vroeg en 'savonds weer even wordt geactiveerd. Dit werkt dus niet! Heeft iemand hier ervaring mee? of een andere oplossing om de ipod geactiveerd te houden zodat deze ook na 24uur stilstaan van de auto weer vanzelf wordt opgestart?
Verder werkt alles perfect (mbv de Intravee), weergave artiest en titel op navi scherm en bediening via multi stuurwiel en ondertussen ook gewoon een werkende navigatie. Alleen dat "in slaap vallen" van de ipod is erg vervelend! en ik overweeg bijna om de ipod via een langere kabel naar voren te laten brengen zodat je gemakkelijker de ipod kunt activeren als ik weer eens ben weggereden met een ipod die in slaap is gevallen....maar dit lijkt me niet nodig, er moet toch een oplossing zijn?!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooi dat het is opgelost. Waar is dat blokje te krijgen?
Ik ga er van uit dat mijn iPod niet het eeuwige leven heeft en de kinderen hebben beide een nieuw iPod
Er is niets aan te doen totdat Intravee met een firmware update komt.
De Intravee activeert niet de iPod als deze na een dag helemaal uit is en de iPod moet inderdaad eerst met de hand aangezet worden.
Ik ga er van uit dat mijn iPod niet het eeuwige leven heeft en de kinderen hebben beide een nieuw iPod

Dat heb ik ook en dat is inderdaad vervelend.WV schreef:Alleen blijft het probleem dat als de auto langer dan 24 uur heeft stilgestaan de ipod niet meer wordt gevonden en dus niet meer opgestart. Ik krijg doodleuk de melding "Geen Ipod" in mijn navi scherm.
De Intravee activeert niet de iPod als deze na een dag helemaal uit is en de iPod moet inderdaad eerst met de hand aangezet worden.
- WV
- Nieuwsgierig
Bericht
jammer!
Als ik me er erg aan blijf storen dan laat ik de ipod wel naar voren brengen zodat de ipod makkelijk te activeren is...
Had gehoopt dat het een instelling zou zijn ofzo, maar ok we moeten dus op een update wachten van Intravee.... Lopen wij nou voor of die fabrikanten zo achterBerthil schreef:Mooi dat het is opgelost. Waar is dat blokje te krijgen?
Wij hebben dit "blokje" via de dealer verkregen, maar zal uiteraard inmiddels te bestellen zijn via internet. Het is van Alpine, maar zal morgen het precieze type even opzoeken en/of foto van maken.
Dat heb ik ook en dat is inderdaad vervelend.WV schreef:Alleen blijft het probleem dat als de auto langer dan 24 uur heeft stilgestaan de ipod niet meer wordt gevonden en dus niet meer opgestart. Ik krijg doodleuk de melding "Geen Ipod" in mijn navi scherm.

Als ik me er erg aan blijf storen dan laat ik de ipod wel naar voren brengen zodat de ipod makkelijk te activeren is...
- paulscs
- Leerling Mini lid
Bericht
Vragen over radio boost/navigatie
Ik heb in mijn mini cooper s uit december 2003 een radio boost cd en orgineel navi. Nu is mijn vraag is er als optie een orginele carkit voor deze set of moet ik een aparte carkit kopen, enis deze dan aan te sluiten op deze set. Bij BMW's zie vaak op de navigatie scherm de mogelijkheid om te telefoneren en dvd, tv te kijken kan dit ook op de org. navi? Heb geloof ik zoiets gezien op marktplaats. En mijn laatste vraag is kan ik mijn ipod zichtbaar maken op mijn navi? Het bedienen ervan lukt wel via de radio/stuur bediening.
Een hoop vragen maar dat scheelt weer een hoop ruimte.
Een hoop vragen maar dat scheelt weer een hoop ruimte.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mijn weten is er geen carkit integratie mogelijk met het scherm van de 1e generatie navigatie, zelfs niet de (overpriced) carkit van MINI zelf.
Een carkit kan dus wel, maar niet tezamen met het navigatie scherm.
Als je dat wilt moet je een 2e generatie met navigatie kopen.
DVD kijken kan met verschillende truuks, o.a. door in te pluggen op de (prijzige) achteruitrijcamera van Mini en geluid via Aux In.
Een carkit kan dus wel, maar niet tezamen met het navigatie scherm.
Als je dat wilt moet je een 2e generatie met navigatie kopen.
DVD kijken kan met verschillende truuks, o.a. door in te pluggen op de (prijzige) achteruitrijcamera van Mini en geluid via Aux In.
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
ik denk alleen dat dit achteraf niet (anders moeilijk) in te bouwen is.
Mijn adresboek wordt zichtbaar op het navigatiescherm als ik op een knopje op mijn stuur klik.
De orginele af-fabrief navigatie in combinatie met de carkit werken wel degelijk samen,Berthil schreef:Bij mijn weten is er geen carkit integratie mogelijk met het scherm van de 1e generatie navigatie, zelfs niet de (overpriced) carkit van MINI zelf.
Een carkit kan dus wel, maar niet tezamen met het navigatie scherm.achteruitrijcamera van Mini en geluid via Aux In.
ik denk alleen dat dit achteraf niet (anders moeilijk) in te bouwen is.
Mijn adresboek wordt zichtbaar op het navigatiescherm als ik op een knopje op mijn stuur klik.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is dan toch niet een bluetooth kit maar alleen die armsteun kit van 500 Euro waar men alleen oudere telefoons in kan doen en dan nog alleen een zeer specifiek lijstje aan geschikte telefoons?
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
of mijn telefoon via bluetooth te verbinden, waarbij ook het adresboek wordt overgenomen in de navi.
Dit heeft tot nu toe met al mijn telefoons gewerkt (op dit moment heb ik een HTC Touch HD, Iphone werkt ook)
alleen heb ik nooit de cradle aangeschaft want die heeft dan als enige toegevoegde waarde dat je telefoon wordt bijgeladen.
Ik heb de mogelijkheid om mijn telefoon in de armsteun te stoppen dmv een speciale cradle (wat ik nog nooit gebruikt heb)Berthil schreef:Dat is dan toch niet een bluetooth kit maar alleen die armsteun kit van 500 Euro waar men alleen oudere telefoons in kan doen en dan nog alleen een zeer specifiek lijstje aan geschikte telefoons?
of mijn telefoon via bluetooth te verbinden, waarbij ook het adresboek wordt overgenomen in de navi.
Dit heeft tot nu toe met al mijn telefoons gewerkt (op dit moment heb ik een HTC Touch HD, Iphone werkt ook)
alleen heb ik nooit de cradle aangeschaft want die heeft dan als enige toegevoegde waarde dat je telefoon wordt bijgeladen.
Onze sponsors