Aux-in schakelt zomaar over naar een radio zender...

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Aux-in schakelt zomaar over naar een radio zender...

04 mei 2009, 19:33

Vraagje:

Ik heb een I-pod aan gesloten op mijn Aux-in via een Kensington LiquidAux.

Tot vanmorgen werkte dit prima. Nu schakelt de Aux plotseling over naar een radiozender (niet de zender waar de radio op ingesteld staat). Door op de TP knop te drukken gaat ie weer terug naar de Ipod. In de display blijft de hele tijd netjes AUX staan.

Ook al je het contact aanzet dan staat er AUX in de display maar je hoort de radio spelen. Als je dan op de TP knop drukt gaat ie weer naar de Ipod.

Wie o wie weet waar dit door komt!?
Misterman
Be Mini
Be Mini

12 mei 2009, 11:20

Er is iets mis met de weerstand van je Aux kabel. In plaats van een simepl kabeltje heeft BMW daar een ingewikkelde electrische schakeling voor bedracht die geluidstechnice voor totale onzin verklaren... is je AUX aansluiting origineel? Als je het zelf wilt oplossen zal je even naar het aux-kabel schemaatje kunnen zoeken, dan maak je gewoon een eigen kabel, is mij destijds ook gelukt toen ik mn HK setje aan wilde sluiten voor mn I-Phone
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mei 2009, 11:41

Staat niet gewoon de TP functie van de radio aan, zodat de radio bij elk file/flits overzicht overschakelt van aux naar radio? Dat kun je denk ik controleren door de radio functie te kiezen en dan te kijken of er TP in beeld staat. Staat dit er, dan kun je op TP drukken (misschien moet je hem inhouden) om hem uit te schakelen. Zo krijg je geen filemeldingen meer.

edit: een andere manier waaraan je merkt dat hij vanwege TP omschakelt is dat precies bij elke omschakeling het filenieuws begint ;)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2009, 13:45

Bedankt voor de reacties!

Ik heb een originele Aux aansluiting.

Het probleem heeft zichzelf weer opgelost :s .
Ik dacht eerst ook dat het de TP was maar die stond uit. Waarom het nu weer goed is, ik heb geen idee.
Misterman
Be Mini
Be Mini

13 mei 2009, 08:31

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, mini blijft verassen :-) Gelukkig kun je weer optimaal genieten van je "pod"-kastje ;-)

Terug naar “Interieur en audio”