Aangezien er hier wat mannen zijn met know-how omtrent de Mini's heb ik even een vraagje,
Mijn stuur is wat beschadigd aan het raken (het leer), en mijn logo op het stuur ziet er ook al niet al te best meer uit..
Ik wil dus graag een compleet stuur vervangen, inclusief airbag. Nu heb ik er al een gevonden op marktplaats maar dat is een 3-spaak van een mini uit 2006-2008. De mijne heeft een tweespaak en is van 2001, kan ik dit stuur hier eventueel op monteren? Mijne heeft dus ook geen multifunctionele bediening, de nieuwe wel, geeft dit problemen?
Davy
problemen met stuur
- Ossie
- The Calendar Guy
Bericht
Nope, dat gaat niet lukken. Alleen een R50/R53 (2001 tot 2005) model past.
Op NNP.be of de airbagbank.nl kan je wellicht een gave exemplaar vinden.
Zo'n 3-spaaks stuur is relatief goedkoop alleen de airbag is zeer prijzig.
Als je een MF stuur koopt terwijl je niet zo'n functie in de Mini zit, zal het niets uitmaken alleen werken de knopen niet. Om dit aan de praat te krijgen zijn er diverse topics om je wegwijs te maken.
Ossie
Op NNP.be of de airbagbank.nl kan je wellicht een gave exemplaar vinden.
Zo'n 3-spaaks stuur is relatief goedkoop alleen de airbag is zeer prijzig.
Als je een MF stuur koopt terwijl je niet zo'n functie in de Mini zit, zal het niets uitmaken alleen werken de knopen niet. Om dit aan de praat te krijgen zijn er diverse topics om je wegwijs te maken.
Ossie

- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Stuur wisselen is relatief eenvoudig. Kleine kans dat het airbaglampje gaat branden, maar dat is te resetten. Stuurtje kost op nnp.be nog geen 75 euro incl de knopjes. Een nieuwe airbag zo'n krappe 300 euro. Als je geen cruisecontrol en radiobediening wilt kun je het zo laten of afdekkapjes los bestellen (paar euro) om de knopjes door te vervangen
Mocht je wel cruise en radio bediening willen dan staat HIER een handleiding.
Mocht je het stuur kopen en toch niet de cruisecontrol willen, dan heb ik de afdekkapjes. Kunnen we evt ruilen oid, want ik heb wel interesse in de knopjes.
Mocht je wel cruise en radio bediening willen dan staat HIER een handleiding.
Mocht je het stuur kopen en toch niet de cruisecontrol willen, dan heb ik de afdekkapjes. Kunnen we evt ruilen oid, want ik heb wel interesse in de knopjes.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- Designmod
- Leerling Mini lid
Bericht
Problemen met stuur
Hoi Davey,
Misschien is onderstaande link naar advertentie Marktplaats wat voor jou
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1
Airbag zit al bij de prijs in
Misschien is onderstaande link naar advertentie Marktplaats wat voor jou

- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Of ik begrijp je niet helemaal of je haalt wat dingen door elkaar. Hebben we het over hetzelfde?

Je hebt nu deze
en je wilt deze vervangen door:

deze?
Het zit in ieder geval zo:
1. Het 2 spaaks stuur heeft een andere airbag dan het 3 spaaks stuur
2. De afdekkap en het logo is onderdeel van de airbag en kan niet losgehaald worden. (zowel bij 2 als 3 spaaks)

Je hebt nu deze
en je wilt deze vervangen door:

deze?
Het zit in ieder geval zo:
1. Het 2 spaaks stuur heeft een andere airbag dan het 3 spaaks stuur
2. De afdekkap en het logo is onderdeel van de airbag en kan niet losgehaald worden. (zowel bij 2 als 3 spaaks)
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die zoek ik, ik heb al gemaild!
Re: Problemen met stuur
Thanks!Designmod schreef:Hoi Davey,
Misschien is onderstaande link naar advertentie Marktplaats wat voor jou![]()
Die zoek ik, ik heb al gemaild!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors