Ik vind het niet zo direct terug hier maar is het mogelijk om in een R53 vooraan een 3 weg systeem in te bouwen zonder al te veel m'n deurpanelen te verne*ken?
Ik zou dus graag m'n FOCAl's overbouwen
de kicks op plek waar de normale speakers zitten de midden toners wat hoger en de tweeters in de A-stijl. Dat is grofweg de manier om beste klank podium te krijgen. Verder zijn de standaard deur panelen van een mini niet echt stevig dus zou achter de speakers een setje ringen plaatsen (voorkeur metaal) en 2x nieuwe kabels trekken de deur in standaard is te dun.
Dat klopt idd....
wat je ook kan doen, ipv metalen ringen plaatsen is de boel verstevigen met bitumen. Dit heb ik ook gedaan...
de hele deur is zo ongeveer dicht geplakt met Dynamat...
Aangezien de mijn mini weg gaat, kan je evt de adapterplaten van me overnemen (zodat je er een 16 in weg kan werken, maar volgens mij is dat anders bij een clubbie)
Let wel, je moet niet te grote kicks gebruiken, past moeilijk!
Ik heb de Emphaser Neo's ingebouwd vanwege de kleinere magneet.
Nieuwe kabels trekken is natuurlijk veel beter, maar als je de afstand bekijkt is het niet echt noodzakelijk. Als je er de tijd en geduld voor hebt, zeker nieuwe kabels trekken!!
Achterin heb ik een 4weg compo van Rockford geplaatst. Voldoet prima als rear fill!
Dit is natuurlijk allemaal gebasseerd op de R50, hoe het allemaal in een clubbie is weg gewerkt....geen IDEE..
Heb even zitten kijken...
als je geen a-stijl hebt waar je tweeters in kwijt kan, dan kan je dat volgens mij in t ventilator roostertje boven de blazer verwerken...
kick onderin, mid daarboven, en tweet in de stijl of dat roostertje...
Maar sowieso moet je snijden in de deurpanelen?
Zie ik eigenlijk zo niet zitten
Ik had gedacht de kick onderaan, de mid op de plaats waar nu de tweeter zit en de tweeter op het dashbord of waar jij zegt lijkt me ook wel wat.
Ik ga effe moeten kijken welke diameter die boxen nu hebben.
jazeker, in de R55/56 is er sowieso plaats voor een kick en een mid.
In de R53 niet
Ik heb nu deze mooie Focal's dus het zou een beetje jammer zijn als ik ze niet meer zou kunnen gebruiken he
Als je voor een R53 wilt gaan, dan kan je evt kickplates gaan maken...
volgens mij zijn die kant en klaar ook wel te krijgen..
tweeter locatie heb je al in de deur bij de handgreep...
Ik dacht dat t om inbouw in n clubbie ging
Maar dan heb ik dus ook nog adapterplaten liggen als je wilt...
aangezien ik de boel toch ga terugbouwen nu...
(en ook nog de RF compo voor de rearfill als je wilt:P)
verrek...als je wilt heb ik de hele meuk wel voor je
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om een extra gat in het deur paneel te maken voor de middentoner die zijn meestal zon 10-13 cm. Meeste tweeters passen ook al niet echt lekker op de standaard tweeter plaats van de R53. Voor de tweets zijn ook cupjes beschikbaar zodat je ze niet in de A-stijlen hoeft te verwerken.
Of kick panels maken, bij de voeten voor de kicks. dan de midden toners op de plek van de huidige speakers en tweeter passend maken niet de beste/mooiste oplossing maar wel de makkelijkste.
Is het trouwens een actieve of passieve set? Anders kom je misschien ook weer met je filters in de knoei