Radio CD Harman Kardon Mini Cabrio stuk

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Mampi
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Radio CD Harman Kardon Mini Cabrio stuk

09 jul 2010, 20:26

Hey allemaal, Ik heb enkel weken geleden mijn mini gekocht met een Harman Kardon installatie in. Helaas kwam er geen geluid uit en zou het maar een zekering zijn volgens de verkoper. Ikke kijken naar een zekering maar alles in orde. Ondertussen bij BMW garage binnengedaan en na een diagnose van 300€ :cry: gebleken dat er een kortsluiting zat en dat radio stuk is. Een nieuwe kost me ongeveer 1100€ (500€ voor het toestel en de rest plaatsing) en dat vind ik toch wel veel. Zou mooi zijn als er terug een Harman Kardon radio in komt maar een gewone is ook goed voor mij maar blijkbaar kan je op een gewone radio/cd-speler de boxen van Harman Kardon niet aansluiten. Klopt dit? of maken ze me wat wijs bij BMW?
Is er iemand die een 2de handsje heeft om erin te zetten?
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
Groeten,
Mampi
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 jul 2010, 20:46

Welkom.

Je kan een gewone radio Boost terug plaatsen.
Afgaande op de diagnose die je geeft is de HK versterker niet kapot, die zit rechts achter.

De prijzen die je noemt zijn trouwens heel erg hoog.

Kijk even bij de DIY en zoekfunctie en je ziet dat een radio vervangen geen 600 euro hoeft te kosten.
JorisD
Be Mini
Be Mini

10 jul 2010, 16:44

Inderdaad, als je een beetje goed zoekt op Ebay ofzo, ben je voor minder dan 200 euro klaar.
Ik heb eventueel ook nog wel een Boost Minidisk-speler voor je liggen..

Succes!
Mampi
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 jul 2010, 21:30

Volgens de heren van de garage was er een kortsluiting in de K-bus. Met die te herstellen zou de radio stuk gegaan zijn. Hij geeft nog altijd wel de melding "disabled" en hij pakt nog altijd de CD aan. Lijkt dus alsof hij niet stuk is voor mij maar ja.
Heb ondertussen een offerte gekregen van de garage en het blijkt een AT RADIO GRK te zijn voor 529.71€ maar daar komen nog eens volgens hen 3 uur plaatsingkosten bij van 75€ per stuk.
Als het gewoon de radio verwisselen is en de stekkertjes versteken lijkt het me wel zelf te doen maar kan het zijn dat er nog vanalles anders moet gedaan worden? codes etc

Wat kost je die Boost mini-disk speler van jou? Kan ik hem gewoon gebruiken in plaats van wat er nu in steekt met dezelfde versterker en boxen of moet er vanalles anders aan gebeuren?
Groeten en alvast bedankt voor jullie reactie!
Mampi
JorisD
Be Mini
Be Mini

10 jul 2010, 23:57

Je hebt PM:)

Terug naar “Interieur en audio”