Onze mini is nog niet voorzien van alarm, welke ik er wel graag wil in hebben. Ik heb reeds een coderingsstekker gekocht om eea na inbouw te activeren.
De Cooper S is uit maart 2005 en de rechterstuurhendel is voorzien van het gele ruitenwisser leeg? dingetje. Inmiddels al veel ingelezen en vanuit het Amerikaanse forum heb ik begrepen dat bij ons dan de knipperindicator vervangen dient te worden. Wie heeft dit al gedaan of heeft een mini rond dezelfde bouwtijd en kan dit bevestigen? Kortom heeft dit bouwjaar fabrieks af het rode lampje op de richtingsindicator zitten?
Wat mij ook nog niet duidelijk is; via internet vind ik verschillende dingen over de "tilt" hellingsdetector. In het ene geval wordt er genoemd dat deze in de sirene verwerkt zit, in het andere geval wordt deze nog achterin gemonteerd. Kortom: is de tilt sensor wel of niet nodig in de kofferbak?
Vanuit onderstaande site:
"all bc1 units are the same so have the same sensor points for the alarm, aslong as the components are there it will work, be it with the tilt in the alarm siren or in the boot, its just a different loom for each. (well different plugs, same cables)" ??
Mijn idee komt van: http://www.mini2.com/forum/general-disc ... iring.html
En ook deze sites die ik al bekeken heb voor alle info:
http://www.billswebspace.com/MiniR53Alarm.htm Deze heeft sirene met ingebouwde hellingsindicator
http://home.comcast.net/~sfconnell/mods/alarm/home.htm. Ouder type mini, hellingsindicator in kofferbak links
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Vrijdag a.s. krijgen we de auto en wil daarna direct langs de sloop (ligt op route..) maar dan moet ik natuurlijk wel goed weten hoe dit zit. Artikel nummers etc heb ik al achterhaald.
Laurens
Zelf inbouwen fabrieks alarm
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Re: zelf inbouwen fabrieks alarm
Hoi.
Weet bijna zeker dan bij de Fecelift het rode lampje vh alarm op de linker handel zit.
Bij 2001 tot 2004 zit ie op rechter handel.
Ik heb wel alle losse onderdelen liggen zoals de hellingshoek sensor en de sirene.
Handel aan het stuur heb ik alleen van een 2001-2004 model maar niet vd facelift 2005 helaas.
Meer info graag via prive bericht.
Gr roy
Weet bijna zeker dan bij de Fecelift het rode lampje vh alarm op de linker handel zit.
Bij 2001 tot 2004 zit ie op rechter handel.
Ik heb wel alle losse onderdelen liggen zoals de hellingshoek sensor en de sirene.
Handel aan het stuur heb ik alleen van een 2001-2004 model maar niet vd facelift 2005 helaas.
Meer info graag via prive bericht.
Gr roy
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: zelf inbouwen fabrieks alarm
Vraagje, waarom inbouwen want het heeft op deze mannier geen meerwaarde want de de verzekering erkend het niet zolang je er geen certificaat bij hebt. En het alarm moet jaarlijk of om het jaar gekeurd worden. Dus mits je dat laat doen heeft een alarm geen meerwaarde behalve dat hij geluid maakt als ze hem meenemen
Het is absoluut niet vervelend bedoeld hoor maar zijn een hoop kosten voor iets wat geen meerwaarde heeft, in mijn ogen.

Het is absoluut niet vervelend bedoeld hoor maar zijn een hoop kosten voor iets wat geen meerwaarde heeft, in mijn ogen.

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Zelf inbouwen fabrieks alarm
Heb je ook al rekening gehouden met de bedrading? ik denk namelijk dat jouw Mini niet is voor bereid dus dat er geen stekkers, draden etc al in je auto ligt
het is natuurlijk wat je zelf wil, dus voor dat je onderdelen aan schaft zou ik eerst maar even kijken welke stekker en draden er werkelijk liggen in je Mini
het is natuurlijk wat je zelf wil, dus voor dat je onderdelen aan schaft zou ik eerst maar even kijken welke stekker en draden er werkelijk liggen in je Mini
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb hem ook zelf ingebouwd.
Meerwaarde is dat er dan een rood lampje binnen in knippert, misschien schrikt het af, misschien niet.
In mijn GP zit een gecertificeerde aftermarket startonderbreking, qua preventie tegen stelen werkt dat beter denk ik en de verzekering denkt dat ook.
Hier is de officiele DIY
Meerwaarde is dat er dan een rood lampje binnen in knippert, misschien schrikt het af, misschien niet.
In mijn GP zit een gecertificeerde aftermarket startonderbreking, qua preventie tegen stelen werkt dat beter denk ik en de verzekering denkt dat ook.
Hier is de officiele DIY
- Mini-Gijs
- Be Mini
Bericht
Ik heb een "SMC-gecertificeerd" klasse III alarm en heb daar behoorlijk wat storing op. de verzekering biedt mij geen korting oid , ondanks certificaat etc. Mijn sirene/main-unit is nu naar ATS ter reparatie maar als dat me te gek wordt heb ik meer trek in een factory-retrofit alarm. Ik verwacht daar een stuk minder storingen op. Ik wil graag een alarm omdat ik regelmatig zaken in de auto heb liggen voor mijn werk, waar ik liever niet van heb dat die mee genomen worden. ik heb de illusie dat een gillend alarm hierbij toch helpt. ( lekker naïef, toch? maar voelt wel fijn.)
het monteren ben ik niet bang voor, de onderdelen zijn vast wel te tweedehands te krijgen, alleen die kabelboom, zie ik nog als een hobbel. Ook ben ik benieuwd naar de kosten voor de componenten bij elkaar, dus , sirene, bevestigingsbeugel, tiltsensor met beugel, ultrosoondelen voor in de hemel, knipperlichthandel en kabelboom.
het werk is natuurlijk voor eigen rekening.....
het monteren ben ik niet bang voor, de onderdelen zijn vast wel te tweedehands te krijgen, alleen die kabelboom, zie ik nog als een hobbel. Ook ben ik benieuwd naar de kosten voor de componenten bij elkaar, dus , sirene, bevestigingsbeugel, tiltsensor met beugel, ultrosoondelen voor in de hemel, knipperlichthandel en kabelboom.
het werk is natuurlijk voor eigen rekening.....
- mala
- One wheel wonder
Bericht
@ Spenki = was paar weken geleden bij jou in de zaak, heb toen naar de blauwe Cooper S gekeken die je net binnen had. Als het goed is moet volgens mij ook de richtingindicator vervangen worden. Knipper indicator heb ik wel adresje voor. Als ik er aan toe ben dan weet ik je te vinden voor de overige componenten..
Weet iemand meer over de tilt sensor wel / of niet nodig is? Bij de ene handleiding wordt deze wel in de kofferbak geplaatst, andere handleiding heeft sirene met ingebouwde tilt. Voor zover ik het nu kan begrijpen maakt dit geen verschil in werking.
A.s. vrijdag krijgen we de auto, ik trek dan wat dingen los, maar als het goed is zijn deze bouwjaren al fabrieks af bekabeld voor het alarm (ook dit staat in de diverse topics op internet). Alleen de alarm modules zijn niet geplaatst. Qua werk valt het dan mee, let wel op dat alarm door dealer geactiveerd moet worden. Ik heb echter alle software voor uitlezen en retrofit, moet alleen de obd2 kabel nog binnen krijgen. Als het goed is kan ik het dan helemaal zelf doen.
Klopt dat het voor de verzekering niets uitmaakt (bij onze verzekering zelfs geen korting met officieel SCM3 tov SCM1), maar het gaat om het gevoel. Verwacht niet dat het nodig is, maar vind het wel een mooie optie.
Weet iemand meer over de tilt sensor wel / of niet nodig is? Bij de ene handleiding wordt deze wel in de kofferbak geplaatst, andere handleiding heeft sirene met ingebouwde tilt. Voor zover ik het nu kan begrijpen maakt dit geen verschil in werking.
A.s. vrijdag krijgen we de auto, ik trek dan wat dingen los, maar als het goed is zijn deze bouwjaren al fabrieks af bekabeld voor het alarm (ook dit staat in de diverse topics op internet). Alleen de alarm modules zijn niet geplaatst. Qua werk valt het dan mee, let wel op dat alarm door dealer geactiveerd moet worden. Ik heb echter alle software voor uitlezen en retrofit, moet alleen de obd2 kabel nog binnen krijgen. Als het goed is kan ik het dan helemaal zelf doen.
Klopt dat het voor de verzekering niets uitmaakt (bij onze verzekering zelfs geen korting met officieel SCM3 tov SCM1), maar het gaat om het gevoel. Verwacht niet dat het nodig is, maar vind het wel een mooie optie.
- Mini-Gijs
- Be Mini
Bericht
Ik hoop dat je auto, zoals jij zegt, bedraad is! De mijne is dat iig niet, anders had ik het allang gedaan:)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mocht je bedrading hebben dan heb ik wel de tilt sensor en sirene (met accu) voor je liggen. De bewegingssensor in het dak zou ik ook kunnen demonteren maar die heb ik zwart gemaakt en kun je misschien beter nieuw kopen.
- mala
- One wheel wonder
Bericht
Auto is inderdaad niet bedraad!! In de VS zijn ze standaard wel bedraad geleverd zo lijkt het. Jammer maar helaas, ik laat het hierbij. Alle onderdelen zijn goed te verkrijgen behalve dan de retrofit bedrading die nodig is (duur). Ik vind het wat veel werk om dit alsnog voor elkaar te maken & kostbaar.
Onze sponsors