Hallo allemaal,
Ik heb een mooie obd2 kabel gekocht om wat instellingen te kunnen wijzigen. Na veel gepuzzel lukt het me nu om met NSCexpert de verschillende opties actief te maken of juist niet.
Ik heb twee belangrijkste doelen en beide krijg ik niet voor elkaar.
Ten eerste wil ik het passagiersraam ook met één druk op de knop omhoog laten gaan, net als het bestuurdersraam. Ik het de optie gevonden (WINDOW_AUTO_UP_PASS), maar als ik die op actief zet, dan werkt het niet.
Ten tweede wil ik de ramen kunnen openen en sluiten met de afstandsbediening. Het sluiten lukt (KOMFORTSCHLIESSUNG_FB), maar het openen niet.
Nu bekruipt mij het gevoel dat beide gevallen een hardware dingetje gaat worden, maar ik heb nog de stille hoop dat iemand me hiermee kan helpen!
Voor de duidelijkheid, ik heb een 2006 R53.
Grt,
Mac
R53 passagiersraam auto up
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: R53 passagiersraam auto up
Ramen sluiten met afstandsbediening? Bij de meesten lukt alleen openen met de afstandsbediening.
- MacDeluxe
- 4 op een rij!
Bericht
Heb ik dat weer!
Ik kan nu door de vergrendelknop van de afstandbediening ingedrukt te houden de ramen sluiten. Maar was eigenlijk op zoek naar het openen 
Ik lees trouwens op NAM dat er wel meer mensen zijn die het autosluiten van het passagiersraam niet voor elkaar krijgen... niet echt een touw aan vast te knopen waar dit nu aan ligt.

Ik lees trouwens op NAM dat er wel meer mensen zijn die het autosluiten van het passagiersraam niet voor elkaar krijgen... niet echt een touw aan vast te knopen waar dit nu aan ligt.
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
R53 passagiersraam auto up
Voor het met één klik op de console om passagiersraam omhoog te laten gaan, kijk ff bij oudere groupbuy. Was een groupbuy waar je iets achter console plaatste zodat ie met één klik omhoog kon.
Topic kan ik helaas niet zo 123 vinden via mijn iPhone
Topic kan ik helaas niet zo 123 vinden via mijn iPhone
- MacDeluxe
- 4 op een rij!
Bericht
Comfort openen en sluiten met de AB is gelukt
one touch openen van passagiersraam krijg ik niet voor elkaar... ben bang dat er toch iets van een module tussen moet

one touch openen van passagiersraam krijg ik niet voor elkaar... ben bang dat er toch iets van een module tussen moet

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
One touch is idd niet softwarematig te activeren, iets met aansprakelijkheid en ingeklemde kinderhandjes etc... 

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Je zou kunnen proberen om WINDOW_INCH_AUTO op 'aktiv' te zetten voor het one-touch sluiten. Maar één en ander is heel erg afhankelijk van de geïnstalleerde hardware/modules. Daar zitten stiekem toch wel wat verschilletjes...
Ben dan wel even benieuwd: Heb je een MINI met schuifdak?
Ben dan wel even benieuwd: Heb je een MINI met schuifdak?
- MacDeluxe
- 4 op een rij!
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Ik ben ook al tijden op zoek naar het sluiten via afstandsbediening voor de R50-series. Via een Tsjechisch forum kreeg ik de hint dat er verschil is in de geïnstalleerde modules tussen met of zonder schuifdak. De MINI's die ik geprobeerd heb om de functie te activeren, waren allemaal MINI's met schuifdak. En geen van die MINI's lukte de activatie van de sluit-functie met afstandsbediening... 

- MacDeluxe
- 4 op een rij!
Bericht
Is jouw Tsjechisch zo goed dan?
Maar ben nu plots blij dat ik geen schuifdakkie heb
Ik ga nog wel wat proberen aan en uit te zetten in de hoop dat het me uiteindelijk wel lukt om de pass auto up aan te zetten, maar ik ben er bang voor.
Had trouwens de functie even aangezet waarbij het alarm één keer piept als je hem op slot doet. Das best irritant
dus maar snel weer uitgezet.

Maar ben nu plots blij dat ik geen schuifdakkie heb

Ik ga nog wel wat proberen aan en uit te zetten in de hoop dat het me uiteindelijk wel lukt om de pass auto up aan te zetten, maar ik ben er bang voor.
Had trouwens de functie even aangezet waarbij het alarm één keer piept als je hem op slot doet. Das best irritant

- MacDeluxe
- 4 op een rij!
Bericht
Ik kreeg de tip van 'JR mini' de tip over deze DIY om zelf een module te bouwen met een weerstandje en een condensator. Is er iemand hier op het forum die dit al eens geprobeerd heeft?
Is een werkje van niets, maar twijfel sterk of dit (goed) gaat werken.
Is een werkje van niets, maar twijfel sterk of dit (goed) gaat werken.
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- MacDeluxe
- 4 op een rij!
Bericht
@Ron, thnx voor de tip!
Was net onderweg naar de electrozaak toen je dit postte.
Ben inmiddels voorzien (€4,45
):
Was net onderweg naar de electrozaak toen je dit postte.
Ben inmiddels voorzien (€4,45

► Laat Spoiler zien
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Kun je nu een mooie nieuwe "how to" maken, foto's erbij e.d.
Suc6,
Ron.

Kun je nu een mooie nieuwe "how to" maken, foto's erbij e.d.

Suc6,
Ron.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
...en een productielijntje voor alle andere NewMINIclub-members die ook graag zo'n module willen...

Onze sponsors