Hi guys,
In de winter gaat mijn airbag en gordel waarschuwingslampje regelmatig branden vlak na het starten. Na een half uurtje gaat hij weer uit. Klinkt als een weerstandsprobleempje. Enig idee wat ik hier aan kan doen (buiten de hele kabelboom vervangen, dit was de dealer suggestie).
Groeten,
Diederick
airbag en gordel waarschuwingslampje brand in winter
- Died
- Leerling Mini lid
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
Re: airbag en gordel waarschuwingslampje brand in winter
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Cooper S Works, accuscheidingskabel achterin gecorodeerd
De oplossing bij de BMW dealer kost €600 vind ik dermate onbeschoft want het is een constructie fout
in de R 53 serie. Er schijnt een andere goedkopere oplossing voor te zijn maar dat doen ze natuurlijk niet
zonder meer asociaal, mss zijn er meer met dit probleem en kunnen we gezamenlijk iets doen.
Een weerstand van 3.2 Ohm solderen tussen het kabeltje met de gele stekker die in de pluspool geschoven zit, schijn??? het probleem op te heffen. Mss kunnen we iemand op het forum vinden dit dit wil doen???
Groetjes
Art v/d Griend
De oplossing bij de BMW dealer kost €600 vind ik dermate onbeschoft want het is een constructie fout
in de R 53 serie. Er schijnt een andere goedkopere oplossing voor te zijn maar dat doen ze natuurlijk niet
zonder meer asociaal, mss zijn er meer met dit probleem en kunnen we gezamenlijk iets doen.
Een weerstand van 3.2 Ohm solderen tussen het kabeltje met de gele stekker die in de pluspool geschoven zit, schijn??? het probleem op te heffen. Mss kunnen we iemand op het forum vinden dit dit wil doen???
Groetjes
Art v/d Griend
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
Onder je stoel draadjes doorsolderen. Goedkoopste en beste oplossing.
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
Bericht
He Nepnerd; just asking: is daarmee ook het functioneren van de airbag hersteld of gaat na een reset alleen het lampje uit? Kun je niet beter dan 2 nieuwe stekkers bestellen en deze monteren waarmee evt toekomstige montage ook wat simpeler is?
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Eerst zou je eens kunnen bekijken waar de melding vandaan komt. Als ie van de stoelen afkomstig is, dan is de doorsoldeer-optie een goede. Dat hebben ook de dealers in het verleden uitgevoerd. De stekker blijft een kritisch dingetje, zeker als je de stoel vaak verschuift.
Zit ie in de accupool, dan is dat een dure vervanging. Dat ding doet namelijk bij een stevige botsing de accukabel ontkoppelen om de auto spanningsvrij te maken.
Zit ie in de accupool, dan is dat een dure vervanging. Dat ding doet namelijk bij een stevige botsing de accukabel ontkoppelen om de auto spanningsvrij te maken.
Onze sponsors