Aftermarket Radio (Pioneer) met behoud Navi geluid en STB

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
RefleCs
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:58

Aftermarket Radio (Pioneer) met behoud Navi geluid en STB

05 jan 2016, 21:49

Ik heb me al helemaal suf gezocht maar ik kan nog geen duidelijk antwoord vinden.

Ik ben van plan om van onze Mini Cooper r50 Checkmate (2006) de Boost radio te vervangen voor een Pioneer headunit.

Er zijn 2 zaken die behouden moeten blijven:
- Stuurwielbediening (met telefoon knoppen)
- De audio van de af fabriek navigatie unit

Voor wat betreft de stuurwielbediening is er wel alternatieve bedrading. Maar voor wat betreft de navigatie kan ik nog geen antwoorden vinden.

Het mooist zou zijn als ik hier in NL een kabelsetje kan scoren (of setjes) waarmee dit alles te realiseren is. Hebben jullie enig idee?
Privé auto: Mini Cooper F55
Huidige leaseauto: Tesla Model 3LR AWD

Vorige auto's: Skoda Superb Combi,Skoda Fabia Combi 1.2TSI 77kw Scout, Citroën Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir, Skoda Fabia Combi 1.9TDI Equipe Plus, VW Polo 1.4TDI 80pk Sport, Renault Clio, VW Polo 1.9SDI, Seat Leon 1.4 16v Signo, VW Polo 1.9SDI (2x), Suzuki Swift
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Aftermarket Radio (Pioneer) met behoud Navi geluid en ST

06 jan 2016, 17:02

Als het alleen audio is, dan kan je het toch gewoon doorverbinden naar de kabels van je radio?
Afbeelding
RefleCs
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jan 2014, 21:58

Re: Aftermarket Radio (Pioneer) met behoud Navi geluid en ST

06 jan 2016, 22:37

Wat ik allemaal zo lees is het allemaal niet zo simpel. Bij de audo van de navi moet natuurlijk ook de normale audio gemute worden anders versta je niks van wat de wegwijs miep te melden heeft.
Privé auto: Mini Cooper F55
Huidige leaseauto: Tesla Model 3LR AWD

Vorige auto's: Skoda Superb Combi,Skoda Fabia Combi 1.2TSI 77kw Scout, Citroën Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir, Skoda Fabia Combi 1.9TDI Equipe Plus, VW Polo 1.4TDI 80pk Sport, Renault Clio, VW Polo 1.9SDI, Seat Leon 1.4 16v Signo, VW Polo 1.9SDI (2x), Suzuki Swift
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Aftermarket Radio (Pioneer) met behoud Navi geluid en ST

06 jan 2016, 22:55

Er zit bij een Pioneer altijd een mute kabel aan. Meestal blauw kabeltje. Deze doorverbinden met de mute kabel Navi. Je hebt een ISO kabel nodig, deze set je over op je huidige radio aansluiting, en deze neemt dan alles over naar jouw Pioneer. Los daarvan moet je dan kijken waar de Mute kabel op uit komt :icon_top:
Laatst gewijzigd door Jer84 op 06 jan 2016, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

Re: Aftermarket Radio (Pioneer) met behoud Navi geluid en ST

06 jan 2016, 23:06

Die mutekabel van de navi is er niet.
Het lijkt of de radio dit zelf regelt zodra er een (navi) audio signaal binnenkomt.

Afbeelding

Ron.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Aftermarket Radio (Pioneer) met behoud Navi geluid en ST

06 jan 2016, 23:11

Kan kloppen, gewoon naar de dealer gaan en anders naar een goede car-audio zaak. Ik zelf zou gewoon de kabel doormeten, welke een signaal krijgt als er Navi audio binnenkomt
Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”