"Nieuwe" luidsprekers

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

"Nieuwe" luidsprekers

31 jan 2006, 20:15

De standaard speakers vallen zeker niet tegen maar heb nog wat liggen uit een andere auto : een Boston setje voor voorin, een setje 20cm free air woofertjes voor in de achterpanelen en niet op de foto een Rockford fostgate versterkertje (4x60W) welke alles gaat aansturen gefilterd op 90Hz.

Na inbouw zie je er nix meer van en het is geen installatie welke de ramen eruit blaast en de koffer"ruimte" intact laat.
Gaat nog wel een paar dagjes knutselen worden.
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jan 2006, 21:18

Succes met de ombouw en ik wil het achteraf wel even horen hoor :lol:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

31 jan 2006, 21:39

Ik weet eigenlijk niet eens wat de specificaties zijn van de standaard installatie? Hoeveel beter is dit dan? Knap als je dat trouwens ingebouwd krijgt, lijkt me inderdaad behoorlijk wat werk.
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 feb 2006, 18:12

Setje in de deuren is vrij simpel, wel wat hout gebruiken voor wat stevigheid en de deur dempen met de loodbitumen.
Versterker komt onder een voorstoel.
De uitdaging vormen de bassen: de ruimte is 16x23cm en mijn woofertje is rond 20cm.Weer met hout en loodbitumen aan de slag en waarschijnlijk een beetje metaal weghalen :shock:

Zal er flink wat foto's van maken om een soort van handleiding te gaan maken.

Het grote verschil met orgineel is , buiten een wat betere/solide bouwkwaliteit, een wat hoger vermogen zodat de conus beter onder controle is.

Maar zoals ik al zei: de standaard speakers zijn zeker niet slecht. Heb ook met de gedachten gelopen om de standaard set te verbeteren door er wat filters op te zetten: de deurset kan toch niet onder de 100Hz (te klein conusoppervlak) en filteren op highpas 100Hz zal ze bevrijden van de frequenties en "makkelijker spelen. De achterset is gezien de korte afstand tot je oren ongeschikt om full range te spelen, je stereobeeld wordt er door verklooit. Ik heb zelf de fader vrijwel geheel op front staan en dat geeft (mijn inziens!) een beter beeld. Dus de achterset op 150 of 200Hz low pass en eventueel 40Hz highpass indien je veel low basrijke nummers zoals reggea draait.
Jivecar
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 feb 2006, 10:50

Ik heb in duitsland een jaar of 2 terug een mini meegemaakt met ook 2x 8" subs in de zijvakken. Klonk erg goed, ze waren iets naar voren gezet zodat het ijzer geloof ik intact kon blijven. Wel moet je denken aan goede demping achter de subs. Dynamat mat of nog liever een glasvezel behuizing. Maar dat is veel werk en lastig.

De standaard speakers icm hp gaat aardig. Zelf draai ik de standaardluidsprekers met een hp voor van 80hz en achter van 40hz. Wat je zegt, ze spelen prettiger en de lage tonen worden toch al opgevangen door het sub "geweld". Ik ben benieuwd naar je project.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 mei 2006, 14:25

En hansie, hoe is het hiermee? Als wat tijd gevonden om het in te bouwen?
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 mei 2006, 15:51

Helaas...ben veel met mijn motor bezig geweest, heb het voor komend weekend in de planning staan.....
rocky
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 dec 2009, 06:19

Wie weet hoeveel cm diagonaal en de inbouwdiepte is van de frontspeakers
van een R53?
Als ik er zwaardere speakers monteer,moet ik dan ook een aparte versterker
plaatsen?
JorisD
Be Mini
Be Mini

26 dec 2009, 12:24

Een versterker hoeft niet als je zwaardere speakers plaatst, wel als je ook van dat potentieel gebruik wilt maken, dan wel dus:)
rocky
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 jan 2010, 20:26

Ga volgende week nieuw geluid aanbrengen in m'n MCS.
JBL'S nieuwste P-series voor en achter.
Kan ik 16 cm diagonaal voor plaatsen?
KN01
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 apr 2010, 10:29

Hallo allemaal

Ik heb pas een Mini Cooper gekocht (2005) en wil daar graag speakers inbouwen.

Nou is er niemand die mij kan vertellen welke maten er in passen, dus jullie zijn mijn laatste hoop (lol)

Is er iemand hier die weet welke maten ik moet hebben of welke maximaal kunnen (dus inbouw diepte en rond of ovaal)

Het gaat om de achterpanelen en de voordeuren....

En heeft een van jullie tips wat betreft een merk.... wil een mooi geluid.

Alvast onwijs bedankt

Gr
KN
shopalicious
Be Mini
Be Mini

20 apr 2010, 18:45

He Guys,

Een tijdje terug hoorde ik tijdens het rijden een hele hoge toon uit (volgens mij) de speaker boven in het linkerportier die steeds hoger werd waarna de speaker de geest gaf. Nu heb ik nog wel geluid uit de radio, maar ik kan hem niet heel hard zetten zonder enorm gekraak. Ik vermoed dat er iets vervangen moet worden.
Is er bij jullie misschien een setje orig. speakers over te nemen?
Afbeelding
JorisD
Be Mini
Be Mini

20 apr 2010, 19:25

Volgens mij wordt er op het forum nu net een dpsm-module aangeboden. Ik zou zeggen, sla je slag :mrgreen:

Terug naar “Interieur en audio”