Gereedschapsset R50 Cooper

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Brabander
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Gereedschapsset R50 Cooper

19 apr 2025, 13:40

Goeiedag,

Mijn R50 staat met vermoedelijk een lekke koppakking bij TVM ter reparatie. Om hem daar te krijgen had ik gisteren een oprijwagen gehuurd. Maar toen ik de Mini daar op wilde lieren, bleek ik nergens een sleepoog te hebben. Met wat creativiteit op weten te lossen en bij TVM een sleepoog geleend om de auto te lossen.

Afbeelding

Maar goed, ik ben dus nu op zoek naar een fabrieksoriginele gereedschapsset die in de vloer van de kofferbak past, onder de mat. Die ruimte is helemaal leeg bij mij, ook zo'n zwarte piepschuimen mal ontbreekt.

Ik denk dat ik er zo een nodig heb (maar deze is te roestig):
Afbeelding

Maar ik kom ook deze tegen voor 'n R50 (maar ik denk dat die alleen voor de R53 Cooper S is):
Afbeelding

En ook deze zie ik aangeboden worden voor een R50, maar is volgens mij voor de R56:
Afbeelding

Op de Ekris webshop kan ik in elk geval geen set vinden. Weet iemand hier welke van bovenstaande sets in een R50 Cooper hoort? En is daar een onderdeelnummer van? Nog ergens te krijgen (nieuw of gebruikt in goede staat)?

Alvast bedankt!
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Gereedschapsset R50 Cooper

21 apr 2025, 14:37

De bovenste set is voor een Cooper/One met mobility system (Da's een pomp met vulmiddel, ipv noodwiel). Maar dat zwarte piepschuimdeel kan blijkbaar niet meer nieuw geleverd worden.
Op de webshop van Ekris zie hier: https://shop.ekris.nl/mini/nl/58554-min ... 47/71_0238
De set bestaat uit verschillende onderdelen. Dus je kunt ook alleen het sleepoog bestellen.
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

Re: Gereedschapsset R50 Cooper

23 apr 2025, 00:17

Andere optie is Ronald Weel van MINIparts24 benaderen, die hebben heel veel onderdelen liggen en waarschijnlijk ook wel zoiets.
Soms zie je ze ook diverse MINI Onderdelen FB boek groepen voorbij komen.

Gr. Milco

Terug naar “Interieur en audio”