Stuur demonteren

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
jimapima
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Stuur demonteren

29 jun 2007, 19:32

heeft iemand al geprobeerd het stuurwiel te demonteren?

ik wil dit gaan doen...

ik heb nu een 2spaaks stuur en die wil ik omzetten naar een 3 spaaks stuur.
dit zou toch gewoon moeten passen???
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jun 2007, 19:40

Daarmee heb ik geen ervaring, maar jij hebt natuurlijk eraan gedacht om de airbag te de-activeren, toch?
:wink:
jimapima
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 jul 2007, 23:27

ja dat wel.... :)

iemand anders nog reacties???
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 jul 2007, 23:35

Bij mijn weten heb je ook een nieuwe airbag module nodig, en die zijn prijzig.

Vandaar dat niemand dat nog heeft gedaan. Als je alles laat doen bij de dealer lopen de kosten op boven de 1000 euro heb ik gehoord.

Ik wil ook wel een dikker driespaaks (multifunctioneel) JCW stuur dus als je wat meer weet hoor ik het ook graag :)
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

03 jul 2007, 08:56

van 2 naar 3 spaaks is te doen, echter kost het stuur zo'n 300 euro, en een nieuwe airbag ook rond 300. En voor de multifunctie heb je volgens mij een kabelverloopsetje nodig. De prijzen maken het nogal onaantrekkelijk.

Stuur demonteren is niet moeilijk, accupool los, als ik het goed herrinner 2 torxschroeven links en rechtsachter de airbagmoduul loshalen, moduul naar voor halen, 2 kabels losklikken. Daarna zie je een grote centrale moer, die loshalen en los is je stuurwiel. Verder nog loshalen van de kabels van de multifunctie (stekkersysteem). Let wel op dat je wielen recht staan en dat je het draaischijfje achter je stuurwiel niet beweegt en meteen vastplakt zodat het niet gaat draaien.
jimapima
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

03 jul 2007, 15:48

het stuur en de airbag module heb ik al. bijelkaar heeft het me 200 euro gekost.
ik had toevallig een goede deal. het stuuir is inderdaad moeilijk duur!

ik wilde alleen weten of ik zelf het stuur kan los halen. bij deze dank je wel funky rat!
die multi functies zijn heel leuk maar dat is zo een gedoe, en ik heb geen cruise control....

Voor mij is alleen het stuur belangrijk.

ik neem aan dat de claxon ook gewoon werkt aangezien die nou op een andere plek staat ????

Terug naar “Interieur en audio”