Wilde vandaag de jcw handgreep installeren. Imiddels alles verwijderd en wil ik de nieuwe handgreep er op zetten. Hem ook al vast gemaakt met een tie-rip aan het leer. Blijkt dat ik de volledige greep gewoon rond kan draaien. Dit is bij de oude niet het geval want daar zitten blokkeringslipjes aan.
Heeft iemand een oplossing hiervoor ???
JCW handgreep installatie
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bedoel je de carbon handgreep voor de handrem? In een ander topic was er iemand met hetzelfde probleem en Maaij zei toen dat je voor de JCW-handgreep een speciale lijm nodig hebt.
Kijk hier maar even:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... c&start=45
Kijk hier maar even:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... c&start=45

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
Dude... het voorste en het middelste gedeelte van de handrem krijg ik los... het achterste dus niet!
hoe krijg ik dat los?????
Coen
Re: JCW handgreep installatie
kwiebje schreef:Wilde vandaag de jcw handgreep installeren. Imiddels alles verwijderd en wil ik de nieuwe handgreep er op zetten. Hem ook al vast gemaakt met een tie-rip aan het leer. Blijkt dat ik de volledige greep gewoon rond kan draaien. Dit is bij de oude niet het geval want daar zitten blokkeringslipjes aan.
Dude... het voorste en het middelste gedeelte van de handrem krijg ik los... het achterste dus niet!

Coen
- jbcola
- Brugse zot
Bericht
De greep komt toch gewoon volledig los als je die goed naar voor schuift....
Het voorste en achterste gedeelte??coendek schreef:kwiebje schreef:Wilde vandaag de jcw handgreep installeren. Imiddels alles verwijderd en wil ik de nieuwe handgreep er op zetten. Hem ook al vast gemaakt met een tie-rip aan het leer. Blijkt dat ik de volledige greep gewoon rond kan draaien. Dit is bij de oude niet het geval want daar zitten blokkeringslipjes aan.
Coen

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
handrem cover bestaat uit 3 delen...
het voorste zilvere dingetje..
dan het rubberen hoesje
het achterste zilvere dingetje (deze lrijg ik niet los)
Coen
jbcola schreef:Het voorste en achterste gedeelte??coendek schreef:kwiebje schreef:Wilde vandaag de jcw handgreep installeren. Imiddels alles verwijderd en wil ik de nieuwe handgreep er op zetten. Hem ook al vast gemaakt met een tie-rip aan het leer. Blijkt dat ik de volledige greep gewoon rond kan draaien. Dit is bij de oude niet het geval want daar zitten blokkeringslipjes aan.
Coen
handrem cover bestaat uit 3 delen...
het voorste zilvere dingetje..
dan het rubberen hoesje
het achterste zilvere dingetje (deze lrijg ik niet los)
Coen
- maus105
- Bonkey
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Uitleg voor het verwijderen van de hamdrem (er staat gearknob, maar de handrem staat er ook in)
http://motoringfile.com/howto/jcw_gearknob.PDF
Ze rukken gewoon het oude handvat er in zijn geheel af
Nieuwe handvat erop, aftekenen hoever ie komt, en er weer af
Lijm (Sikaflex)op de stang smeren, totaan het afgetekende stuk
Nieuwe handvat defenitief plaatsen
Nadat er gelijmd is, wordt het verwijderen van de JCW-handvat denk ik wel erg moeilijk. Wellicht heeft iemand bij jouw handvat al wat lijm gebruikt, ook omdat je het handvat er in delen af moet halen??
http://motoringfile.com/howto/jcw_gearknob.PDF
Ze rukken gewoon het oude handvat er in zijn geheel af
Nieuwe handvat erop, aftekenen hoever ie komt, en er weer af
Lijm (Sikaflex)op de stang smeren, totaan het afgetekende stuk
Nieuwe handvat defenitief plaatsen
Nadat er gelijmd is, wordt het verwijderen van de JCW-handvat denk ik wel erg moeilijk. Wellicht heeft iemand bij jouw handvat al wat lijm gebruikt, ook omdat je het handvat er in delen af moet halen??
Onze sponsors