Hansie's ICE

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Hansie's ICE

15 aug 2007, 09:00

Gisteravond eindelijk mijn Boston luidsprekers in de deuren gemonteerd.
Vond ik de standaard speakers niet slecht klinken maar de Boston's zijn toch echt hoorbaar beter! Stemmen zijn veel duidelijker/helderder en meer (kick)bas.Mooise strakker bas ipv een (vrij luide dat wel)dreun.
Het verschil met de achterspeakers is nu ook hoorbaar te groot, die gaan dus ook vervangen worden. Heb nog zo'n setje Bostons liggen en die gaan er inkomen.

De headunit is een Becker, de extra power welke deze levert helpt ook zeker.

Zal vanavond wat pickies erbij plakken.
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 aug 2007, 09:26

Hoeveel Watt zijn die speakers en de headunit dan ? Die Boston's zijn een composetje of heb je alleen die midwoofer ?
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 aug 2007, 14:14

Let nooit zoveel op het opgegeven vermogen, eerder op het rendement/gevoeligheid voor de luidsprekers en de stabiliteit bij versterkers.
Kan wel effe kijken vanavond, maar je kunt ook gewoon goegelen.

De Boston RC51's zijn composets, ondanks het 13cm formaat (toch nog groter dan standaard??) komt er een indrukwekkende hoeveelheid muziek uit.
Van de achterset ga ik de tweeters weglaten, verstoord het stereobeeld vindt ik, en worden passief gefilterd op 80Hz om de versterker in de headunit te ontlasten.(zo'n kleine speaker kan dergelijke frequenties toch niet weergeven)
De frontspeakers komen samen met de 20cm(.....) woofer op een 4 kanaals versterker te zitten.(achterspeakers op de headunit)

Ben zelf geen liefhebber van grote speakers in een auto, (vooral enorme woofers zijn nu hip), ze klinken pas goed als ze (veel te) hard staan. Bij normaal nivo klopt de verhouding hoog/midden/laag vaak niet en als ik wil dat ze me 3 straten verder willen horen pak ik mijn gsm wel. :s

Maar er zijn velen die er anders over denken.....
MaVaEe
Koeien-teller

15 aug 2007, 15:05

hansie schreef:Let nooit zoveel op het opgegeven vermogen, eerder op het rendement/gevoeligheid voor de luidsprekers en de stabiliteit bij versterkers.
Kan wel effe kijken vanavond, maar je kunt ook gewoon goegelen.

De Boston RC51's zijn composets, ondanks het 13cm formaat (toch nog groter dan standaard??) komt er een indrukwekkende hoeveelheid muziek uit.
Van de achterset ga ik de tweeters weglaten, verstoord het stereobeeld vindt ik, en worden passief gefilterd op 80Hz om de versterker in de headunit te ontlasten.(zo'n kleine speaker kan dergelijke frequenties toch niet weergeven)
De frontspeakers komen samen met de 20cm(.....) woofer op een 4 kanaals versterker te zitten.(achterspeakers op de headunit)

Ben zelf geen liefhebber van grote speakers in een auto, (vooral enorme woofers zijn nu hip), ze klinken pas goed als ze (veel te) hard staan. Bij normaal nivo klopt de verhouding hoog/midden/laag vaak niet en als ik wil dat ze me 3 straten verder willen horen pak ik mijn gsm wel. :s

Maar er zijn velen die er anders over denken.....
Mooi setje! :)
Moet zelf mn speakers ook nog vervangen maar dat doe ik volgende week wel als ik vakantie heb.
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 aug 2007, 16:21

ik heb ff gegoogled voor dealers in NL maar kon er eigenlijk geen een vinden. De site's die ik wel heb gevonden zijn eigenlijk allemaal reviews van de speakers en allen uiterst positief !! 8)
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 aug 2007, 17:07

Een paar foto's zouden niet misstaan in dit topic ;);)
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 aug 2007, 17:18

Sterker nog, dat wil ik wel 'n keer horen :)
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 aug 2007, 19:05

Een paar pickies om het op te fleuren...
Van de speakers in de deur zie je natuurlijk nix meer, maar weinig bijzonders, velen hebben het gedaan en er wel aan gedacht om foto's te nemen. :oops:
De headunit dan maar : zo'n Becker heeft innerlijke waarde, buitenkantje past mooi in het R53 interieur.
8) Afbeelding
Dit gaat er dus nog inkomen : een 2e setje Boston's, de RF versterker en de Lanzar 8" woofer.
Afbeelding
Ik hou van "stealth" installs, zal achteraf dus vrijwel nix zichtbaar zijn. :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 aug 2007, 19:08

De Becker past inderdaad mooi in het interieur, voor mij een reden om het originele spul er in te laten zitten.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 aug 2007, 09:03

Staat goed idd, werkt je stuurwielbediening ook?
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 aug 2007, 11:54

Voor stuurwielbediening zou ik een extra kabeltje nodig hebben.
Ik heb de Becker afgedwongen bij aankoop van de MINI,incl inbouw en werkende stuurwielbediening. Helaas nix op papier gezet en na aflevering zou deze bediening nog 250 euro (incl montage) extra gaan kosten. Heb ik maar laten gaan, mis het niet. Misschien eens zo'n kabeltje opzoeken en zelf monteren...
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

16 aug 2007, 14:36

Hey Hansie, zet die Bostonnekes maar open straks bij onze Workshop (shakeit) :wink:
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 aug 2007, 22:06

Vandaag nog wat werk verricht: de achterspeakers zitten er ook in. 8)
Afbeelding
Voor velen zal deze kleinere speakers niet een upgrade zijn..... :s
Afbeelding
De deur moest nog even open voor een rammeltje, meteen een picky! :mrgreen:
Ook wat demping op het plaatwerk geplakt.
Afbeelding

Klinkt allemaal erg muzikaal, ben er al enorm tevreden mee. :D :D
Veel beter dan standaard en ook nu al een mooiere bas, twijfel zelfs om een versterker en woofer toe te voegen.Maar die gaat er toch inkomen!
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 nov 2007, 14:58

Het heeft even stil gelegen maar ga nu verder:
Toch een andere woofer gekocht, ondanks zijn prijs en formaat een goed ding.
Heb hem nog niet in een MINI gehoord maar dat komt binnenkort. een echt SQ woofertje.(8")
De printjes op de foto zijn de high/lowpass filters van de versterker, gemodificeerd van 100 naar 70Hz.
De dikke groene dingen zijn weerstanden om de tweeters voorin wat te verzwakken, zijn wat te fel nu.
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2007, 15:48

Ziet er allemaal goed uit, Hans! 8)

Ook de gekozen weerstanden voor de tweeters!
Waar komt (komen?) die nieuwe woofer(s?) ?

Terug naar “Interieur en audio”