Loshalen interieurpanelen

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

Loshalen interieurpanelen

09 mar 2006, 13:17

Heeft iemand een goede handleiding voor het loshalen van de interieurpanelen? Op Mini2.com en Motoringfile staat wel wat, maar ik heb hier en daar het gevoel dat dat wat verouderd is (pre '05) en weet niet zeker of alles nog opgaat. Heb vorige week ergens in te weinig tijd gekeken of het lukte om de radio eruit te halen (i.v.m. inbouwen carkit interface), maar liep vast bij het loshalen van het paneel onder het stuur (nodig om bij de linker downpipe te komen). In de handleidingen die ik heb staat niet veel meer dan lostrekken en oppassen dat je de twee delen waar het paneel uit bestaat niet van elkaar trekt (zijn meestal van die dingen waarvan je achteraf heel goed begrijpt wat je precies niet had moeten doen - als het al te laat is ;) )
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

09 mar 2006, 14:25

Het paneel onder het stuur is idd een kwestie van lostrekken. Het is een soort klep. Ik gebruikte hiervoor wel een grote botte platte schroevendraaien voor aan de linkerzijkant beetje meer kracht te kunnen zetten. Ik heb ook een facelift.
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

09 mar 2006, 14:28

Zit bij jou de hoogteverstelling van de koplampen ook in dat paneel? En heb je er ook zo'n opbergvakje in zitten?
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

09 mar 2006, 14:30

Jep, allebei. Ik moest 'm zelfs en keer opnieuw openmaken omdat ik vergeten was om stekkertje aan achterzijde weer in hoogteverstelknop te steken.
In dat bakje heb ik mijn speakertje ingebouwd. Er is wel een kabeltje gelegd naar mijn radio om deze te muten. Als carkit iets doet geeft deze geen geluid meer en in beeld komt 'PHONE' te staan.
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

09 mar 2006, 14:32

Ik heb em los gehad,,,, beetje kracht zetten en hopen dat het goed gaat. bij mij ging het goed....
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

09 mar 2006, 14:36

Smini schreef:Ik heb em los gehad,,,, beetje kracht zetten en hopen dat het goed gaat. bij mij ging het goed....
Bij mij ook hoor! :dansen
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

09 mar 2006, 23:08

Weet iemand misschien ook of het bij een MINI Cooper met houten interieurpanelen mogelijk is om deze panelen te vervangen voor de interieurpanelen in hoogglans zilver en zo ja:

- Hoe duur zijn de zilveren interieurpanelen en waar kan je ze kopen (gewoon bestellen bij de MINI-dealer?)?
- Is het goed te doen om deze panelen zelf te verwisselen of kun je dit beter door de dealer laten doen?
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

10 mar 2006, 12:03

Kijk eens op:
www.mini2.com
www.motoringfile.com

Op beide sites staan een aantal doe-het-zelf (DIY) handleidingen, mogelijk staat daar ook iets bij hierover.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

20 mar 2006, 15:14

Zoals hier te lezen is heb ik de carkit inmiddels ingebouwd. Dat paneel onder het stuur is inderdaad gewoon durven (geen gereedschap gebruikt maar gewoon mijn vingers, met dat harde metaal krijg je te snel beschadigen), al kwam het bij mij helemaal los zonder eerst netjes naar beneden te scharnieren zoals op de foto in de DIY guide van Mini2.com. Ook heb ik verschillende keren (gaat je steeds opnieuw weer irriteren, en dan besluit je na een tijdje weer dat het ook weer niet zo onhandig is) geprobeerd om het kabeltje van de hoogteinstelling van de lampen eraf te krijgen, maar dat is niet gelukt.

Grootste probleem vond ik nog het eruit wippen van het paneeltje waar de instelling voor de spiegels in zit, heeft veel moeite gekost. Ook heb ik geen stukken polynogwattus kunnen vinden die onder de downtubes zouden zitten, misschien is dat wel veranderd sinds die guide is opgesteld.

Ik heb tijdens de hele operatie op veel plekken tape geplakt om het te beschermen tegen andere panelen die eventueel krassen zouden kunnen veroorzaken, geen idee of het geholpen heeft, better safe than sorry :)
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

20 mar 2006, 15:54

Neem ook eens een kijkje op dit onderdeel van de NewMINIclub website daar staan heel veel links naar interessante onderwerpen. Scheelt weer zoeken op mini2.com of motoringfile.com
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “Interieur en audio”