Hoi,
ik wil graag ook de boordcomputer functie activeren. Ik heb net een Cooper S uit 2003. Is het opgelost als je alleen een hendel koopt en die dan installeerd? Ik heb twee linker handen..hahaha is dit makkelijk te doen? Of moeten er nog andere dingen gedaan worden. Ik zie nu alleen de temperatuur aangegeven...volgens mij is dit standaard ook te veranderen in km's...of heb ik het verkeerd...
Alvast bedankt voor je antwoord.
Grt Jim
Boordcomputer vragen/activeren?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat Jim refereert aan dit Topic
Is dus makkelijk zelf achteraf in te bouwen maar ik weet niet of het Shovel ondertussen gelukt is om het ding aan de praat te krijgen.
Is dus makkelijk zelf achteraf in te bouwen maar ik weet niet of het Shovel ondertussen gelukt is om het ding aan de praat te krijgen.
- Jimini
- Nieuwsgierig
Bericht
klopt Berthil.
Ik zag op de site dat jij een Aux In kabeltje had aangesloten. Is dat kabeltje duur en gaat de montage gemakkelijk...heb drie linkerhanden..hahahaha
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hier de DIY op mini2.com
Ik heb de plug in het dashboard kastje gemaakt maar zo kan het ook.
Kabel was ongeveer 40 euro bij de dealer.
Ik heb de plug in het dashboard kastje gemaakt maar zo kan het ook.
Kabel was ongeveer 40 euro bij de dealer.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
waar haal ik het verbruik vandaan??
ik heb een s uit 2004 en heb alleen temp. en snelheidfrankie schreef:Ik heb ook een S uit 2003, en kan met het knopje bovenop de stengel switchen tussen tijd, temp, gem. snelheid, gem verbruik en huidige actieradius. Maar je hebt helemaal geen knop bovenop de linkerstengel begrijp ik?

- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb onlangs de boord computer geactiveerd.
Moest eerst een richting aanwijzer met boordcomputer knop zoeken, heb deze uiteindelijk gevonden op de sloop voor 50 euro.
De kabelset bij de dealer besteld 28 euro, hij deed er een mooie nederlandstalige handleiding bij.
Daarna 2 uurtjes sleutelen en alle kabeltjes en hendeltjes zaten op zijn plaats.
Toen naar de dealer om de boel te laten activeren (coderen noemen ze dat bij Mini)
Nou voor dat half uurtje was ik 65 euro lichter
Gelukkig werkt alles en kan ik nu zien hoever ik nog kan rijden, de gemiddelde snelheid, gemiddeld verbruik en de buiten temperatuur.
Moest eerst een richting aanwijzer met boordcomputer knop zoeken, heb deze uiteindelijk gevonden op de sloop voor 50 euro.
De kabelset bij de dealer besteld 28 euro, hij deed er een mooie nederlandstalige handleiding bij.
Daarna 2 uurtjes sleutelen en alle kabeltjes en hendeltjes zaten op zijn plaats.
Toen naar de dealer om de boel te laten activeren (coderen noemen ze dat bij Mini)
Nou voor dat half uurtje was ik 65 euro lichter

Gelukkig werkt alles en kan ik nu zien hoever ik nog kan rijden, de gemiddelde snelheid, gemiddeld verbruik en de buiten temperatuur.