Chirp module toegestaan of verboden?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 apr 2008, 22:50

Hebben de auto's die na 2 minuten weer op slot gaan er een klasse III alarm in?

Stel ik laat mijn dochter in de auto zitten als ik even een kleine boodschap ga halen. Ze is 11 dus dat moet kunnen maar ik laat natuurlijk niet de sleutels in de auto zitten. Dan gaat dus na 2 minuten de auto op slot en zit zij er in terwijl het alarm afgaat als deze op scherp gaat 30 seconden na het op slot gaan?
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 apr 2008, 22:55

Berthil schreef:Hebben de auto's die na 2 minuten weer op slot gaan er een klasse III alarm in?

Stel ik laat mijn dochter in de auto zitten als ik even een kleine boodschap ga halen. Ze is 11 dus dat moet kunnen maar ik laat natuurlijk niet de sleutels in de auto zitten. Dan gaat dus na 2 minuten de auto op slot en zit zij er in terwijl het alarm afgaat als deze op scherp gaat 30 seconden na het op slot gaan?
Na de 2 minuten gaat de auto wel weer op slot maar het alarm blijft dan wel uit :)

Overigens hebben wij ook het klasse III alarm en die gaat automatisch dicht als die per ongeluk open is geweest na 2 minuutjes.
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 apr 2008, 23:07

Berthil schreef:Hebben de auto's die na 2 minuten weer op slot gaan er een klasse III alarm in?

Nee, de auto gaat niet na twee minuten op slot, blijft gewoon open.
De auto gaat na twee minuten automatisch op slot als deze eens een keer op slot is gedaan en weer ontgrendeld wordt zonder een deur of klep te openen (het perongeluk op openen-knopje drukken).
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2008, 01:52

Precies wat mini poeper zegt.

Zit ook op onze VW passat. Als je hem van het slot haalt met de afstandsbediening en je opent GEEN deuren, dan gaat deze vanzelf weer op slot (na 30 sec dacht ik). Soort van beveiliging dat als je de auto perongeluk opent hij zichzelf weer afsluit.
Als je in de tussentijd wel een deur opent, dan 'denkt' de auto dat er iemand bij is geweest en dan hoeft hij niet meer op slot. Er kan dan immers ook iemand in de auto zitten die nog niet gelijk start.

Is zoiets ook niet in te stellen op een MINI ONE uit 2002 (pre-facelift)? En dat geluidje, kan je dat ook niet gewoon instellen? Vindt het eigenlijk best 8)
jbcola
Brugse zot

22 apr 2008, 08:00

Ik dacht dat de auto niet vanzelf sluit maar dat het alarm wel geactiveerd word.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2008, 09:01

Voor zover ik weet sluit de auto vanzelf (ook mijn vorig pre face-ligt s) Alarm is aan en blijft aan bij mijn weten.

Terug naar “Exterieur”