De goedkoopste tip die ik je kan geven is te checken hoe hoog de bandenspanning nu is. Wellicht zijn deze heel hard opgepompt en is 0.1 bar al een flink verschil. Ik heb enkele dealerminis gezien die op 2.4 bar stonden en dat is wel heel veel. Voor 17" zou ik denken aan 2.1 of 2.2 bar (correct me if i'm wrong) en dan heb ik het over normaal weggebruik.
De duurdere tip is dat ik inderdaad zowel runflats als nonrunflats heb gereden en er zit wel een duidelijk verschil in comfort. Dat is de reden waarom ik niet meer zo snel RF zal gaan nemen bij een volgende bandenwissel.
RF is wel veiliger in geval van noodsituaties of klapbanden maar hoeveel verschil dat maakt, kan ik niet meten.
Let erop dat als je overstapt, je gereedschapsset in de auto waarschijnlijk niet compleet ingericht is , dus geen compressor en geen bandenplaksetje.
Runflat banden
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
hoe herken ik runflat banden, op mijn winterbanden staat idd DSST (zijn Dunlops) dus runflats .... maar gebruiken andere merken andere codes om runflat aan te geven?
marss
ff een oud topic uit het stof halen (dat heb je als je de zoekfunctie gebruikt) ....Mini Poeper schreef: Als er DSST bij staat zijn het runflats (gebruikt Dunlop om runflat aan te duiden)
hoe herken ik runflat banden, op mijn winterbanden staat idd DSST (zijn Dunlops) dus runflats .... maar gebruiken andere merken andere codes om runflat aan te geven?
marss
- Blont-007
- NMC Legend
- Locatie: Brabant <3
Onze sponsors