Hallo allemaal,
Hoeveel Ah accu mag er in de Mini?
Ik vraag mij af of de huidige accu (55Ah) in m'n Mini het wel aankan. Verlichting gaat iet wat dimmen (dipje) wanneer er aan het stuur gedraait wordt en 1 Xenon-koplamp-unit af en toe niet wil starten (vooral koud en vochtige weer -> meer weerstand in draden).
M.v.g. Kim
Hoeveel Ah accu in de Mini
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Het niet in 1 keer willen starten van de xenon heb ik ook weleens gehad na een koud nachtje.
Re: Hoeveel Ah accu in de Mini
Meer elektrische weerstand door koud weer?Kim Cooper schreef:Hallo allemaal,
Ik vraag mij af of de huidige accu (55Ah) in m'n Mini het wel aankan. Verlichting gaat iet wat dimmen (dipje) wanneer er aan het stuur gedraait wordt en 1 Xenon-koplamp-unit af en toe niet wil starten (vooral koud en vochtige weer -> meer weerstand in draden).
M.v.g. Kim

Het niet in 1 keer willen starten van de xenon heb ik ook weleens gehad na een koud nachtje.
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik vraag me af of die accu nog wel gezond is, zo niet, een nieuwe er in en dan eventueel een zwaardere. Een zwaardere kan sowieso geen kwaad, maar is misschien een overkill en kan je eventueel te veel geld kosten. Excuus dat ik een beetje een warrig advies geef.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- Kim Cooper
- Be Mini
Bericht
Re: Hoeveel Ah accu in de Mini
Bedankt voor de reacties.
Het niet willen starten is niet 1 keer proberen aan/uit maar bijna tot 10x toe aan/uit. Na zoveel keer springt ie aan, maar soms ook zo in 1 keer.
Gr Kim
Zal idd niet veel zijn vanwege de niet al te koude weersomstandigheden. Vocht is meer het probleem.MaVaEe schreef:Meer elektrische weerstand door koud weer?Kim Cooper schreef:Hallo allemaal,
M.v.g. Kim![]()
Het niet willen starten is niet 1 keer proberen aan/uit maar bijna tot 10x toe aan/uit. Na zoveel keer springt ie aan, maar soms ook zo in 1 keer.
Ze hebben de accu getest bij de dealer en zeggen dat deze goed is, voldoende sterkte en geeft op de indicator ook nog groen aan. Hoeveel zwaardere kan ik er in zetten? 5 Ah, 10Ah....Sicco schreef:Ik vraag me af of die accu nog wel gezond is, zo niet, een nieuwe er in en dan eventueel een zwaardere. Een zwaardere kan sowieso geen kwaad, maar is misschien een overkill en kan je eventueel te veel geld kosten. Excuus dat ik een beetje een warrig advies geef.
Gr Kim
- WoK
- Volledig MINI minded!
Bericht
vergeet niet dat je dynamo het ook aan kan...
ik heb 800Ah gehad in de santa fe, dit ivm een iets zwaardere audio install....
dynamo vond dat niet zo leuk...aangezien die nooit rust had...
toen die t begeven had, heb ik eigenlijk ook de accu's dr uit gehaald...
het niet starten van de de xenon heeft volgens mij meer te maken met
een niet goeie starter/ballast ??
dit is iig wel vaak bij aftermarket xenon....
ballast vervangen en je bent weer de man...
- Kim Cooper
- Be Mini
Bericht
Weet je toevallig ook wat de opbrengst van de dynamo moet zijn?
Wat zou een veilige hoeveelheid extra Ah in de accu zijn, zonder de dynamo te veel belasten?
De xenon-kit die ik er in heb zijn orginele Xenon van Mini. In andere topics is ook al het 1 en ander behandeld over dit probleem en daar is uiteindelijk naar vooren gekomen dat het niet ligt aan de starter en xenon-lamp. De oplossing die de dealer heeft is de gehele unit (koplamp-unit / xenon-lamp / starter ) vervangen voor een gloednieuwe. Deze oplossing vind ik geen oplossing en is wel een heel makkelijke weg.
M.v.g. Kim
Mmm de dynamo moet natuurlijk niet begeven, maar 800Ah is ook wel heel erg veelWoK schreef:vergeet niet dat je dynamo het ook aan kan...

Weet je toevallig ook wat de opbrengst van de dynamo moet zijn?
Wat zou een veilige hoeveelheid extra Ah in de accu zijn, zonder de dynamo te veel belasten?
De xenon-kit die ik er in heb zijn orginele Xenon van Mini. In andere topics is ook al het 1 en ander behandeld over dit probleem en daar is uiteindelijk naar vooren gekomen dat het niet ligt aan de starter en xenon-lamp. De oplossing die de dealer heeft is de gehele unit (koplamp-unit / xenon-lamp / starter ) vervangen voor een gloednieuwe. Deze oplossing vind ik geen oplossing en is wel een heel makkelijke weg.
M.v.g. Kim
Onze sponsors