Sideskirt beschadigd

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

Sideskirt beschadigd

06 jan 2007, 10:37

heb gisteren met vier man in men wagen , door een iets te diepe plas gereden ( op een zandige en vol met putten liggende parking) , en men voorste bumper is uit zijn bevestiging geschoten,

daarenboven heeft de stoeprand het blokje voor de krik eraf geslagen mijn rechter sideskirt ziet er nu uit alsof er een bom onder is ontploft, en de stukken plastic wijzen allemaal mooi naar de grond....

het toeval is dat ik vanmorgen voorbij diezelfde parking reedt in de waalse kaai , op het zuid in antwerpen, en hadden ze die afrit (oprit ?) afgezet met een lint en was er iemand na mij die er ook in had vastgezeten waarschijnlijk.

ik weet niet of ik nu de stad aansprakelijk zou kunne stellen voor deze schade ?

al bij al was ik nu ook aan het denken m eventueel een paar aero sideskirts aan te schaffen. Heeft iemand die nog liggen, Pure silver...

dank voor julllie reacties en ik zal zien of ik een paar fotos kan posten... :? :cry:
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

06 jan 2007, 10:39

Altijd de stad aansprakelijk stellen. Wat heb je te verliezen.?
En zeker even foto's maken van het afgezette stuk voor ze het allemaal weer in orde hebben gemaakt. :wink:
Yvon
Wingman
Contacteer:

06 jan 2007, 10:45

Wat Blont zegt, stad aansprakelijk stellen, zij moeten zorgdragen voor deugdelijke wegen.

Dit staat in Nederland in het BW (Burgelijk Wetboek):
In de wet is geregeld dat gemeenten en andere wegbeheerders, zoals provincies en waterschappen, een grote verantwoordelijkheid dragen voor de staat van hun wegen en fietspaden. In artikel 6:174 van het Burgerlijk Wetboek staat dat de wegbeheerder aansprakelijk is voor de schade van weggebruikers die is ontstaan als gevolg van een gebrekkige toestand van de weg.
Afbeelding

Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2007, 11:01

Ik weet niet of de stad zo coulant zou reageren. Je had beter gisteren er meteen werk van kunnen maken. Nu moet je weer met bewijzen komen dat je daar hebt gereden
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2007, 11:05

Dan had ge er in feite direct een agent moeten bijroepen, die kon dan de schade vaststellen ... Nu hebt ge geen bewijzen ...
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 jan 2007, 13:05

miniracer kijk is het op het belgische forum:
http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=3224

Staat nog een hele set te koop!
SUC6
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

06 jan 2007, 13:13

Fred schreef:Dan had ge er in feite direct een agent moeten bijroepen, die kon dan de schade vaststellen ... Nu hebt ge geen bewijzen ...
das waar, maar het was de verjaardag van een vriend en ik had wat op natuurlijk en wilde het niet riskeren om een ademtest af te leggen,

ik wou daarnet een pv laten opstellen in het politiekantoor, toen ik men keuringsbewijs zag, geldig tot 22 december 2006 :roll: wilde ik het ineens niet meer

ook dat nog....

dus nu moet ik snel een ander skirt vinden , of ze buizen me op het keuringsstation, plus ik moet het vinden binnen de 24 uur, want je kan maar 48 uur na de feiten klacht indienen, plus ik moet nog een aantal dingen laten fixen bij de dealer, zoals het airbaglampje dat brandt en het sterretje in men voorruit (dat waarschijnlijk groter is dan 2 euro = 550 euro nieuwe ruit)

en dat allemaal NUNUNU voor die 24 uur om is..... het begint een beetje op die film te lijken met Tom Cruise erin, Mission Impossible en dus zit ik hier mijn tijd te doden met een reply op dit mooie mini forum, al bij al bedankt voor de snelle reacties, je kan altijd rekenen op echt mini rijders ,

conclusie; alles uit eigen zak betalen ....

trouwens ; het blokje waar de krik op staat, moet ook terug geplaatst worden, ik denk dat ik maar eens terug ga naar de plaats , om dat blokje te zoeken. Het zal wel wat kosten bij de dealer om dit er terug aan te krijgen... :s :s
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2007, 13:26

Ik zou zeker wel een aantekening maken bij de gemeente Antwerpen (daar was het gebeurd toch?) Je kan het beter gewoon proberen.

Een "nee" heb je en een "ja" kan je krijgen!
Afbeelding
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2007, 13:39

red_devil schreef:miniracer kijk is het op het belgische forum:

SUC6
Hij verkoopt de originele bumpers en sideskirts. Niet het aeropakket.
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

06 jan 2007, 14:15

MINIJCW schreef:
red_devil schreef:miniracer kijk is het op het belgische forum:

SUC6
Hij verkoopt de originele bumpers en sideskirts. Niet het aeropakket.

ja in antwerpen,

een setje S skirts of aero skirts is voor mij goed maar niet essentieel... ik ga ook is zoeken op ebay en misschien vindt ik daar wel iets naar men goesting...

bedankt... en ik ga zeker de stad verwittigen maar dat kan alleen maar op maandag, want in de koekenstad werken ze niet op zaterdag ... :?

iedereen heeft weleens pech zeker....
Yvon
Wingman
Contacteer:

06 jan 2007, 14:25

Amai, wat een verhaal allemaal zeg, wordt steeds ingewikkelder :?

Succes in ieder geval met alles en zou idd alsnog gewoon een klacht indienen, je hebt tenslotte nix te verliezen.
Afbeelding

Volledig MINI minded!

06 jan 2007, 15:42

Sleefje schreef:Amai, wat een verhaal allemaal zeg, wordt steeds ingewikkelder :?

Succes in ieder geval met alles en zou idd alsnog gewoon een klacht indienen, je hebt tenslotte nix te verliezen.
Idd, da blokske zijt ge nu toch al kwijt :mrgreen:

Het zou nu wel handig zijn om ineens het aero-pack te kopen, dan is het toch nog niet zo'n slechte zaak geweest achteraf :wink:.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

06 jan 2007, 16:00

Ik heb hier nog een setje side skirt van een standaard Cooper liggen. Mag je gratis op komen halen.
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

08 jan 2007, 11:53

Maaij schreef:Ik heb hier nog een setje side skirt van een standaard Cooper liggen. Mag je gratis op komen halen.
je heb een PM

en ik kan beschikken over een schade bestek bij mijn carosier vanmiddag om 14.00 uur.

heb ook de politie gebeld en kan aangifte doen tesamen met het schadebestek...en boorddocumenten...

het keuringsbewijs is hier volgens mij toch van geen belang , hoop ik ...en laat ik gewoon thuis......

en daarna moet ik met het gehele dossiertje... Proces Verbaal, schade bestek en Begeilende aangetekende brief naar de dienst Stadsontwikkeling, Wegewerken....

Deze dienst is morgen pas bereikbaar en zal dus morgen meer weten te zeggen over het verdere verloop van dit kleine drama.

mischien is het wel mogelijk om tegen mijn carossier te zeggen dat hij melding maakt van een beschadigde aeroskirts en bumper op zijn bestek ? maar misschien gaan ze een expert sturen die de schade komt analyseren... daar moet ik toch even over nadenken ...

maar alleszins bedankt voor het medeleven en de handige reacties van allen hier :wink:
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

08 jan 2007, 12:00

""""""
mischien is het wel mogelijk om tegen mijn carossier te zeggen dat hij melding maakt van een beschadigde aeroskirts en bumper op zijn bestek ? maar misschien gaan ze een expert sturen die de schade komt analyseren... daar moet ik toch even over nadenken ...
""""

heb net met de carrossier gebeld , en hij bevestigt hier mijn vermoeden dat het niet mogelijk is wegens een te groot prijverschil en de kennis van de aangeduide expert...

Terug naar “Exterieur”