Koplampen, logo en verstralers verduisteren, spiegels?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
MiniMe2
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Koplampen, logo en verstralers verduisteren, spiegels?

29 aug 2014, 23:51

Hallo beste mini-lovers,

Ik ga mijn Mini One uit 2011 wat proberen te tunen aan de buitenkant want een JCW kan ik niet betalen.
En het gaat me ook meer om de buitenkant dan om een auto met veel vermogen.

Ik heb een vijfrtal vragen omtrent lampen, logo, spiegels en verstralers verduisteren en motorkap.

Vraag 1
Nu was ik van de week even bij een BMW/Mini dealer die me vertelde dat de zwarte koplampen niet in
mijn mini pasten, en niet voor geschikt waren. Mede ook omdat mijn One geen sproeiers heeft en geen Xenon
verlichting of zoiets.

Ik ben helemaal geen auto freak, maar nu krijg ik de smaak toch wel te pakken.
Ik heb er echter totaal geen verstand van, dus is dit forum mischien wel de juiste plek voor een en ander.

Ik heb een bepaalde smaak kwa uiterlijk, en vind ik een zwarte Mini het mooist, liefs met breede banden velgen
JCW grille, enz.

Nu merk ik dat de BMW dealer ook niet alles weet, want ik heb toch al wat kleine dingen besteld waarvan ze eerst
dachten dat dit niet zou passen of te leveren was, maar goed voor Mini is er dus een hele scale aan dingen te koop.
Voorbeeld: mijn zwarte mini one, heeft chrome ringen om de koplampen en achterlichten, en drie van de latjes in de
grille. Eerst dacht men bij de BMW dealers dat een JCW grille niet zou passen, en ook de chrome ringen zelf
in de kleur zwart zelf moesten worden gespoten. Later bleek de grille wel te passen, en ook de koplamp en achterlicht randen waren in het zwart te leveren. Deze heb ik inmiddels besteld, en worden volgende week geleverd samen met de twee verstralers met de zwarte achterkant.

Breede banden en velgen liggen er ook al op, dus rest me nog een andere motorkap met luchthapper,
en de angel eye's koplampen. Tenmiste ik geloof dat die zwarte lampen Angels Eye's worden genoemd.

Nu dus de vraag geeft het die lampen nu niet of wel voor een Mini One uit 2011?
Dit weten ze dus bij de BMW dealer niet, of ze vergissen zich hierin.

Voorbeeld: ntopic23632.html

Bovenstaande is gewoon even een foto welke lampen ik mooit vind.
Alleen hebben deze koplampen op de foto geen zwarte buitenrand.

Ik ben dus (mocht het passen) naar koplampen op zoek met ongeveer deze "look".
Mochten er sproeiers op of in zitten dan hoeven deze niet te worden aangesloten
want mijn Mini heeft daar niks voor. Dus het gaat zich hier ook om de look.

Zoja wat kost zoiets ongeveer, en zijn er hier ook mensen die zoiets leveren?
En passen dexe koplampen dus toch op een Mini One?

Vraag 2 m.b.t. donkerder Mini logo op de motorkap.
http://uploadenfoto.nl/show-image.php?i ... 74c17ef56d
Dan heeft de zwarte Mini op de foto of bijlage een iets donkerder Mini logo.
Is dit gedaan met een soort van spray? Volgens mij is het geen Carbon logo
tenmiste als ik flink inzoom op de foto. (Mini logo's zijn wel te krijgen in Carbon look.)
Tenmiste de buitenkant, maar dan is het middelste "inlay" ronde gedeelte met de merknaam Mini
nog steeds niet donkerder, zoals op de foto. En zover ik weet is het Mini logo ook uit een stuk.
Of ik moet me vergissen, want ze zijn ook Mini's met in het midden van het logo het BMW teken.

Spiegelkappen en deurgrepen zijn wel carbon als je ver inzoomt op de foto, dit even terzijde
van de vraag.

Vraag 3
De orginele verstralers op de grille zijn ook besteld, en vraag me af of je deze iets donkerder van kleur mag maken in
Nederland i.v.m. de keuring en wetgeving? Gaat dit ook met een spuitbus? En kan dit op plastic, want ik geloof dat de verstralers geen glas hebben maar de voorzijde van plastic is. Als dit ook op plastic zou kunnen, met welke spuitbus word dit dan gespoten? Merk, prijs, en waar te verkrijgen?

Vraag 4
Er zijn diverse racemini's van bijvoorbeeld DueIL AG met van die speciale smalle buitenspiegels.
http://www.vogueautodesign.com/Portals/ ... de1b_o.jpg
Ergens hier op het forum in een post meende iemand dat deze van het merk Minicraft zijn uit Japan
en best wel duur zijn. Met Google krijg ik echter geen zoekresultaten op de naam Minicraft.
Kan het zijn dat deze spiegels toch van een ander merk zijn? Zoja onder welke naam gaan deze dan,
en weet iemand ook toevallig de prijs van zo'n setje spiegels?

Laatste vraag 5
Op mijn Mini zit geen luchhapper, dus kan men een luchthapper inbouwen, of moet je daarvoor een geheel nieuwe
motorkap bestellen met luchthapper en die weer laten spuiten?
Bij BWM zegt men dat je zelf niet een twee drie een luchthapper kan inbouwen, want er schijnt een rand naar beneden
te zijn gestanst waar de luchthapper gewoon op valt. Dus de luchthapper zit niet gekit om een gat heen.

Dus klopt dit ook? En wat koste het spuiten van een motorkap ongeveer?

Groetjes,
MiniMe2
speedy
NMC Legend
NMC Legend

koplampen, logo en verstralers verduisteren, spiegels?

30 aug 2014, 08:23

jesus wat een tekst :-)

zwarte xenon koplampen kan wel ! er bestaat bij de dealer een retrofit set in 25 watt die plug and play is en dan ff in de computer aangezet moet worden door de dealer.
Geen geouwehoer met sproeiers of hoogteverstelling want is speciaal voor non xenon mini's.
Kosten rond de 900 euro.

Logo kun je covers voor kopen of (laten) spuiten.

Voor je luchthapper zou ik gewoon een cooper s motorkap kopen en die in de kleur laten spuiten.

Verstralers mag je zo donker maken als je zelf wilt voor apk want is niet noodzakelijk op je auto.
Je kunt ze donker spuiten maar er bestaat ook lampen folie.
Laatst gewijzigd door speedy op 30 aug 2014, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: koplampen, logo en verstralers verduisteren, spiegels?

30 aug 2014, 08:24

spuiten van een motorkap zal tussen de 250/500 kosten en is afhankelijk van je spuiter en hoe je hem aan levert.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

koplampen, logo en verstralers verduisteren, spiegels?

30 aug 2014, 08:27

spiegels moet je zelf maar even uitzoeken maar is zeker te vinden bij duell op de site of ergens anders op het internet.
Afbeelding
MiniMe2
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Koplampen, logo en verstralers verduisteren, spiegels?

04 sep 2014, 23:10

Hallo Speedy,

Mijn PC was stuk, dus even een weekje zonder internet :O
Oeps wat valt dat dan even tegen.

Maar goed, ik wilde je toch even bedanken voor je reply's.

Ik ben naar de BMW dealer terug gegaan en daar hebben ze even wat opgezocht en inderdaad die set koplampen
is te koop. Met inbouwen kom ik rond de 1200 a 1300 euro uit. De Mini moet dan ook aan de computer worden aangesloten voor een en ander.

De spiegls met race uiterlijk zijn ook te verkrijgen onder een andere naam: dus van Craftsquare.
DuelL's R56 is also now running the Craftsquare mirrors for 2011

Kosten en verder onderzoek ben ik nog niet aan toegekomen. Ben blij dat ik weer op internet kan.
Of ik het doe weet ik ook even nog niet, want alles is zo duur.

Nu zitten er creme witte kappen op die ik misschien wil gaan vervangen door Carbon look.
Echte carbon spiegelkappen kosten meen ik 430 euro.
Op internet kom ik een adres tegen die ze kunnen hydro dippen voor 125 euro.
Ben je ze wel twee weekjes kwijt. Zelf doen kan natuurlijk ook op diverse manieren maar ben toch bang dat me dit niet
gaat lukken. Dus ik moet even kijken wat ik ga doen.

Offerte motorkap cooper S voor op mijn Mini One is nog in de maakt, een bij een autoschade bedrijf, en een bij de BMW
dealer. Dus eens kijken wat het verschil is tussen beide.

Thanks ;-)

Terug naar “Exterieur”