Mini met een "scheve bumper" normaal?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
rajd
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 mei 2015, 23:39

Mini met een "scheve bumper" normaal?

04 mei 2015, 23:46

Hallo allemaal,

We zijn op zoek naar een leuke Cooper S als tweede auto. Vandaag zijn we wezen kijken naar een een S uit 2005 - bij het grondig inspecteren van de auto viel me op dat op de bumper t.o.v. rechterscherm en de motorkap wat naar boven steekt. Aan de linker kant ligt de bumper zeker een cm verder naar binnen.

Volgens de verkoper (een handelaar) is dit een veelvoorkomend iets bij de Cooper (S) en zeker geen gevolg van bijv. een gereden schade. Hoewel ik slechts een leek ben kan ik me dat amper voorstellen - ik kan me bijv. niet voorstellen dat BMW een auto af zou leveren met een dergelijke schoonheidsfout.

Wat zeggen jullie hiervan? Ik heb helaas geen foto genomen.. dom, maar niet aan gedacht :(
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Mini met een "scheve bumper" normaal?

04 mei 2015, 23:49

elke mini heeft wel iets verschil
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini met een "scheve bumper" normaal?

05 mei 2015, 08:02

ja wil idd zeker niet gelijk zeggen dat die schade heeft gehad.
Naden en kieren lopen ook heel vaak niet gelijk (zelfs bij de nieuwere mini's niet )
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Mini met een "scheve bumper" normaal?

05 mei 2015, 09:49

Even terug gaan en foto maken. Een cm is wel veel.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Mini met een "scheve bumper" normaal?

05 mei 2015, 10:51

Kijk even of alle bouten erin zitten onder de motorkap. De ophangpunten van de voorbumper dus. Vaak kan je die plastic zijschermkapjes ook nog een beetje bewegen. En natuurlijk even de bumperbalk controleren. Deze kan je goed zien als je de kap open hebt en dan achter de klepopener naar beneden kijkt. Controleren op gespoten/gerepareerde stukken. Soms is de motorkap ook te zacht dicht gegooid, waardoor hij aan de ene kant niet goed in het slot zit.
En erger je er wel aan, dan laten repareren of lekker verder kijken. Er zijn er genoeg te koop.

Succes met zoeken! :icon_top:
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”